GS in de fik ;-(

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kloon
Contacteer:

GS in de fik ;-(

Bericht door kloon »

:( Vandaag mooi weer ideaal om eens een ritje te maken.
Helaas na enkele kilometer doet mijn richtingsaanwijzer raar de blinfrequentie is zeer hoog , eerste gedacht er zal een lampje gesprongen zij .... maar dan een dikke blauwe rookpluim die vanonder de benzinetank komt. Gelukkig kon ik direkt van de baan en de parking van flanders expo oprijden. Na onderzoek en verwijderen van de benzine tank bleek een deel van de kabelboom gewoon gesmolten te zijn !
Akelig gevoel als je weet dat ik vorig jaar een trip door Noorwegen gemaakt heb je mag er niet aan denken dat je dat daar tegen komt.
En zoals ze zeggen pech VAB is al onder weg de mensen hebben mij geholpen om mijn GS naar RAD te brengen. Mijn vraag is nu heeft iemand dit ook al meegemaakt en hoeveel kosten zal dit meebrengen ?
Ik vrees dat dit een nieuwe kabelboom zal zijn !!
GS1150 2006 Noorwegen , 2007 één dag Marokko , 2008 Marokko prachtig ! ,2009 Noordkaap , 2010 moskou-peking(trein), 2012 Oekraine;-)
edargpu

Bericht door edargpu »

:? Oei oei is da mogelijk dak u deze morgen ben gepasseerd weliswaar met de koekendoos?
Ge stond daar aan de parking waar ze met de rijschool(motoren) bezig waren :?:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

ja dat was ik inderdaad ;-)
GS1150 2006 Noorwegen , 2007 één dag Marokko , 2008 Marokko prachtig ! ,2009 Noordkaap , 2010 moskou-peking(trein), 2012 Oekraine;-)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

vermoedeljk zal uw kabelboom ergens stevig geklemd hebben gezeten
door de vrijving ergens kabel ontbloot en zo kortsluiting en brandje tot gevolg

dit zou niet mogen gebeuren :? :?: :?:
effe met dealer overleggen wat ze kunnen doen om het zo goedkoop mogelijk op te lossen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

Ja zal niets anders op zitten ! en zou inderdaad niet mogen gebeuren.
JohanGS

Bericht door JohanGS »

edargpu3 schreef::? Oei oei is da mogelijk dak u deze morgen ben gepasseerd weliswaar met de koekendoos?
Ge stond daar aan de parking waar ze met de rijschool(motoren) bezig waren :?:
Jup ik zag hem ook staan ginder deze morgen ben der ook met de koekdoos gepasseerd :wink:
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid ;-)
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Wees blij dat je motor niet volledig in de fik gegaan is. Het zou niet de eerste keer zijn.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Philippe

Bericht door Philippe »

Dat zal spijtig genoeg een nieuwe kabelboom worden :cry: ,en niet goedkoop vrees ik :cry:
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Iron Gonzo

2dehands zoeken :idea:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Een nieuw kabelboom wil je echt niet kopen, dat kost ongeveer 500 euro plus BTW!
En dan moet hij nog gemonteerd natuurlijk.

Eerst effe van dichtbij bekijken of het niet te repareren is en anders op zoek naar een gebruikte zou ik zeggen.

Salut,
Michel
Afbeelding
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

'k Zou toch ook eerst eens proberen om de oude kabelboom te herstellen.

Wat betreft de verbindingen kan je normaal gezien niet missen, enkel de mantels zullen aan elkaar gesmolten zijn. Je snijdt de koperdraden er mooi uit, 1 voor 1 vanaf een goed stuk kabel afsnijden en een nieuw stuk tussensolderen. Verbindingen afwerken met een dubbele laag gelijmde krimpkous.

Beter dan nieuw :wink: .

Kan een half dagje werk zijn, maar het zal in ieder geval een pak kosten uitsparen.
Nil volentibus arduum
b@RT
Contacteer:

Bericht door b@RT »

Heb dat es voorgehad met een K100. Kabelboom kostte indertijd al méér dan 500 €. Maar wij hebben dat toen gefikst door de gesmolten kabels en stekkers te vervangen. 't Is wel een karweitje waar je eventjes moet bij gaan zitten
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

Kloon,

Mocht je hulp kunnen gebruiken bij het repareren van de kabelboom, laat maar iets weten. 't Is nie ver hé ...

mvg, Sven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
nico

Bericht door nico »

Op reis in het zuiden van Frankrijk, bleven mijn richtingaanwijzers plots constant branden. R1100GS. Bijgevolg veel stroom, kon ze op geen enkele manier stop zetten. Geen tijd te verliezen, dus verder rijden met het probleem. Tot eveneens wat later, rook vanonder m'n zadel tevoorschijn kwam. Vlug opzij, bagage eraf, zadel enz..
De pinkerdoos was aan het smeulen.. Plaatselijke dealer gezocht, maar nergens het stuk op voorraad. Dan maar verder reizen, zonder pinkers, wat niet echt veilig is. Bij m'n dealer heb ik dan een nieuw stuk laten monteren. Om en bij de 100 euro dacht ik. Bij den dealer hadden ze naar eigen zeggen dit probleem nog niet voorgehad.. Nu reeds vijf jaar geleden.
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

Heb een tweedehands kabelboom gevonden voor 150 €.
Bij een motohandelaar in wetteren die veel onderdelen heeft voor een
GS1150. :idea:
Vanavond ga ik mijn moto ophalen bij de garage en samen met een collega zullen we de kabelboom zelf vervangen.
Sven alvast bedankt voor de aangeboden steun :wink:
Ik hou jullie alvast op de hoogte van de werkzaamheden. :!:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

kloon schreef:Heb een tweedehands kabelboom gevonden voor 150 €.
Aan het rondpunt veronderstel ik ?
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Iron Gonzo

JüRgen schreef:
kloon schreef:Heb een tweedehands kabelboom gevonden voor 150 €.
Aan het rondpunt veronderstel ik ?
bij gerrit

ik heb daar ook mijn schakelaartjes gevonden :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
jmbroekaert

Bericht door jmbroekaert »

Ge stond daar aan de parking waar ze met de rijschool(motoren) bezig waren :?:[/quote]= RIJSCHOOL MERELBEKE

En als je nog eens passeert, claxoneer ne keer. 'k Zal dan eens terugzwaaien.
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

Is inderdaad bij Gerrit.
En de volgende keer zal ik eens claxoneren en hopelijk gaat de kabelboom niet opnieuw in de fik ! :D
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Dag Kloon,
En den beemer al hersteld?
Al de draden van het achterlicht en de lichtschakelaar al aan elkaar gesoldeerd?

Mvg, Motard d'Allier :wink:

Wie zou dat zijn :?: :?: :?:
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

:lol: nog niet maar komt woensdag zeker in orde ! en nog eens bedankt voor de assistentie de bedrading vervangen is toch geen lachertje hoor !
groeten !
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Moest je nog assistentie nodig hebben ben momenteel 14 dagen in België-land. :evil: :evil: :evil:

Groeten Motard d'Allier
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

Goed nieuws van het front :lol:

Mijn GS heeft zijn nieuwe ingewanden goed verteerd de eerste km met de nieuwe bedrading is goed verlopen. Zal nog wel een tijdje duren voor dat ik terug 100% vertrouwen heb in mijn GS'ke. Moet zeggen die bekabeling vervangen heeft wel meer tijd in beslag genomen dan ik zelf gedacht had. Het feit dat we het achterste frame hebben moeten demonteren zal daar ook wel voor iets mee te maken hebben. En nu maar rijden tot mijn benzine tank ver leeg is om deze eraf te halen en alles opnieuw te checken op eventueel wrijvingen van de bekabeling. Als er iemand ooit eens zijn bedrading wil vervangen moet maar een seintje geven zal hem met veel plezier helpen :wink:
alleen zit ik nog met één vraag waarvoor ik nog altijd geen antwoord heb gevonden. Waarom is er geen zekering gesprongen ?????

groetjes
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

kloon schreef:alleen zit ik nog met één vraag waarvoor ik nog altijd geen antwoord heb gevonden. Waarom is er geen zekering gesprongen ?????
Draadzekeringen zijn in de eerste plaats ontworpen om volledige kortsluitingen op te vangen. Stel dat je een zekering hebt van 15 ampère maar de lekstroom door de kapotgeschuurde kabel is 11-12 ampère, dan krijg je dus wat jij had. Geen springende zekering maar genoeg hitte-ontwikkeling om de zaak te laten smelten...
Nil volentibus arduum
kloon
Contacteer:

Bericht door kloon »

:roll: zou kunnen heb ook aan zoiets gedacht aangezien de draad die de problemen veroorzaakt heeft een massa draad was van 0,5 mm.
Plaats reactie