R26 van 1958

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
spoorman

R26 van 1958

Bericht door spoorman »

IK zouw me graag een oldtimer willen aan schaffen,nu ben ik een leek op gebied van techniek en mecaniek :cry: ik heb er eentje op het oog en wil deze wel kopen,nu mijn vraag:waar kan ik deze laten verzekeren(hoe gaat dat in zijn werk) en zijn er personen op dit forum die na hun uren sleutelen aan zulke motoren liefst in de buurt van Mechelen en omstreken en die dat eventueel ook voor mij zouden willen doen en wat is de prijs ongeveer als ik hem volledig laat nazien?alvast bedankt voor de reacties.
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Verzekeren kan zowat overal, maar informeer U eens goed bij Uw verzekeraar, anderzijds kun je interessante verzekeringen afsluiten voor je ouwe indien je je lid maakt van een oldtimerclub, en dat lid maken kost niet veel.

Er zijn er hier meerdere die uitstekende kennis bezitten om te sleutelen aan jou ding...je zal wel reaktie krijgen...even geduld :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
spoorman

Bericht door spoorman »

mijn R1200RT is momenteel verzekerd bij Argenta en daar verzekeren ze geen oldtimers :cry:
sprint

Bericht door sprint »

Ik ben hierverzekerd

MOTORFIETSEN

Groep 1: + 40 jaar 67,00 €

Groep 2: 25-40 jaar 107,00 €

Groep 3: 15-25 jaar 208,00 €

Per bijkomend voertuig in groep 1 en 2 = 22,00 € - (voor zover de voertuigen niet gelijktijdig gebruikt worden)

Occasioneel woon-wegwerkverkeer bijkomende premie = 25,00 € die enkel het voertuig verzekerd waarvoor deze waarborg onderschreven werd

Dit is +THE CLASSIC ASSISTANCE® gratis

Dekking met The Classic Assistance® :

- bijstand is automatisch in de verzekeringspremie inbegrepen

- tussenkomst bij pech of ongeval

- geldig in België en 300 km buiten de grenzen

- vrijstelling van 10 km vanaf de woonplaats (adres dat vermeld is op de groene kaart)

- 7/7 dagen en 24/24 uur

Deze vezekering krijg je als je lid bent van een oldtimerclub uit deze lijst.

Ik ben bij CMBen Veteraan Motoren Houtland

Natuurlijk vind je in deze clubs genoeg leden die je met alle goede raad bijstaan, maar of ze daarom aan je motorfiets gaan werken :?
Ik ben er zeker van dat je zelf wel wat technische kennis moet hebben :idea:
Marnix.

Afbeelding
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Ik ben verzekerd bij Erard Verzekeringen. 87 euro per jaar voor de eerste moto vanaf 25 jaar. Tweede, derde enz. moto 15 euro.
http://www.oldtimersweb.be/erard/oldtim ... ringen.pdf

Voor onderdelen en werken http://www.gummikuh.be in Mortsel.

Waarde van een R26 tiptop: 4000 euro.
Volledig maar met werk 3000 euro
Niet volledig: liever afblijven als je geen beursrat bent
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Een oldtimermotor verzeker je op identiek dezelfde manier dan een newtimer. Afhankelijk van verzekeraar kan je met veel schoon woorden bij de ene misschien goedkoper af zijn dan bij de andere.
Een echte oldtimerverzekering zou ik niet direct doen omdat je dan gebonden bent aan een aantal beperkingen wat betreft de afstand waarbinnen je rond je woonplaats mag rijden en zo nog een paar dingen.
spoorman schreef:mijn R1200RT is momenteel verzekerd bij Argenta en daar verzekeren ze geen oldtimers :cry:
't Zal dan toch wel afhankelijk zijn van makelaar tot makelaar, ik ben toch bij Argenta verzekerd met een oldtimer...
Nil volentibus arduum
sprint

Bericht door sprint »

Raketman schreef:Een echte oldtimerverzekering zou ik niet direct doen omdat je dan gebonden bent aan een aantal beperkingen wat betreft de afstand waarbinnen je rond je woonplaats mag rijden en zo nog een paar dingen.
De enige beperking bestaat er in dat de oldtimer gebruikt word voor zuiver recreatief gebruik en niet als dagelijks voertuig.
Dus dat het niet de bedoeling is om er dagelijks het woon werk verkeer mee te gaan doen.
Marnix.

Afbeelding
spoorman

Bericht door spoorman »

Heb dan toch de knoop door gehakt en de BMW R26 gekocht van het jaar 1958 :lol:
spoorman

Bericht door spoorman »

Raketman schreef:Een oldtimermotor verzeker je op identiek dezelfde manier dan een newtimer. Afhankelijk van verzekeraar kan je met veel schoon woorden bij de ene misschien goedkoper af zijn dan bij de andere.
Een echte oldtimerverzekering zou ik niet direct doen omdat je dan gebonden bent aan een aantal beperkingen wat betreft de afstand waarbinnen je rond je woonplaats mag rijden en zo nog een paar dingen.
spoorman schreef:mijn R1200RT is momenteel verzekerd bij Argenta en daar verzekeren ze geen oldtimers :cry:
't Zal dan toch wel afhankelijk zijn van makelaar tot makelaar, ik ben toch bij Argenta verzekerd met een oldtimer...
Waarom zegt mijn makelaar dan dat ze bij Argenta geen oldtimers verzekeren :cry: vind het een beetje raar.
sprint

Bericht door sprint »

spoorman schreef:Heb dan toch de knoop door gehakt en de BMW R26 gekocht van het jaar 1958 :lol:
Een foto zou hier nu wel op zijn plaats staan hé 8)

Een R26 is een pracht van een moto, met zijn 15Pk/6400

Met een top van 128km/h zal je er veel plezier aan beleven.

Voor zo'n oude 250cc is dat redelijk goed gereden hoor :wink:

Btw, als je vragen hebt stuur eens een PM naar annimal, die heeft er zo al een paar gehad :idea:

http://www.bmw-mono-club.nl/
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

indien intresse
ik heb elektische schemas van de R26 :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
spoorman

Bericht door spoorman »

IRON GONZO schreef:indien intresse
ik heb elektische schemas van de R26 :wink:
Alvast bedankt voor het aanbod.
MiGSel
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

spoorman schreef:Heb dan toch de knoop door gehakt en de BMW R26 gekocht van het jaar 1958 :lol:
En? Laat een zien dat machien! :mrgreen:
Afbeelding
spoorman

Bericht door spoorman »

Ik heb hem momenteel nog niet in mijn bezit dus is een foto plaatsen nog niet mogelijk,nu zit ik nog met een gewoon fototoestel(ben nog ene van den oude tijd)dus geen digitale camera en zo weet ik niet of ik zo een foto dat getrokken is met mijn gewoon toestel ook op het forum kan zetten :?: mischien met een beetje hulp en uitleg van enkele experts op het forum zal dat mischien wel lukken.
bahnstormer
Contacteer:

Bericht door bahnstormer »

Proficiat met de R26! Prachtige motor!
Life is great driving a R100/7T Bahnstormer !!!
Don Quichot

Bericht door Don Quichot »

Ik tuf al meer dan 10 jaar rond op een R26 fijne machien na restauratie zeker 10.000 km zonder mechanische pech.
Heb ooit eens een boek aangeschaft motorrad R26+R27 hierin wordt werkelijk alles besproken met duidelijke foto,s erbij.
Het boek is een uitgave van BMW zelf en de stof wordt in 4 talen uitgelegd (Duits,Engels,Frans,en Spaans.)
Ik weet alleen niet zeker bij wie ik het ooit gekocht heb ,dacht bij
http://www.hobbyist.nl
Rij defensief en voorzichtig
spoorman

Bericht door spoorman »

Nog geen reactie gekregen op mijn vraag waar ik eventueel mijn R26 kan laten nakijken,de verkoper garandeert mij dat hij rijklaar is maar persoonlijk wil ik hem wel eerst eens laten nazien voor ik er de weg mee opga,als er personen zijn die mij kunnen helpen laat maar iets weten.
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

spoorman schreef:Nog geen reactie gekregen op mijn vraag waar ik eventueel mijn R26 kan laten nakijken,de verkoper garandeert mij dat hij rijklaar is maar persoonlijk wil ik hem wel eerst eens laten nazien voor ik er de weg mee opga,als er personen zijn die mij kunnen helpen laat maar iets weten.
Dan heb je mijn bijdrage niet goed gelezen: http://www.gummikuh.be vraag naar Claude Boelens, met mijn groeten.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
spoorman

Bericht door spoorman »

bdemeyer schreef:
spoorman schreef:Nog geen reactie gekregen op mijn vraag waar ik eventueel mijn R26 kan laten nakijken,de verkoper garandeert mij dat hij rijklaar is maar persoonlijk wil ik hem wel eerst eens laten nazien voor ik er de weg mee opga,als er personen zijn die mij kunnen helpen laat maar iets weten.
Dan heb je mijn bijdrage niet goed gelezen: http://www.gummikuh.be vraag naar Claude Boelens, met mijn groeten.
Sorry :oops: zal in het vervolg alles eens 2 keer lezen voor ik reageer.
spoorman

Bericht door spoorman »

bdemeyer schreef:
Ben vandaag langs geweest,toffe gast weet enorm veel van oude motoren en hij wilt mijn oudje ook eens nazien dus ikke :D
Plaats reactie