11/03/2007 - Motortreffen Don Bosco Halle
Moderator: GVN
Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
-
Mano Destra
11/03/2007 - Motortreffen Don Bosco Halle
Hallo iedereen,
bij deze wil ik U uitnodigen op het 2° treffen dat ik met enkele collega's organiseer.
Het is op onze school de gewoonte dat leerlingen acties organiseren om verschillende projecten te financieren. Vanuit de T-connection (een groep motorrijdende leerkrachten) hebben we een succesvol treffen georganiseerd. Dit jaar gaan we deze stunt over doen. Een recordaantal van 250 motorrijders is ons streefdoel.
Vanaf 9u30 tot 13u kan je inschrijven in het DON BOSCO TI Lennikse steenweg 2 te Halle.
Je krijgt een overzichtskaart van de BEPIJLDE route
Je krijgt een koffie en ontbijtkoek
De route kan is beschikbaar voor Garmin en Tomtom.
Je krijgt een lotje voor de tombola met waardevolle prijzen die in de namiddag getrokken wordt.
De route is een aaneenschakeling van landelijke wegen en kastelen in de streek rond Ath, Beloeil, Frasne-lez-Anvaing, Ellezelles, ...
meer informatie vind je op http://www.donboscohalle.be/V2/
Tot zondag!!!!!
Marc Declercq
bij deze wil ik U uitnodigen op het 2° treffen dat ik met enkele collega's organiseer.
Het is op onze school de gewoonte dat leerlingen acties organiseren om verschillende projecten te financieren. Vanuit de T-connection (een groep motorrijdende leerkrachten) hebben we een succesvol treffen georganiseerd. Dit jaar gaan we deze stunt over doen. Een recordaantal van 250 motorrijders is ons streefdoel.
Vanaf 9u30 tot 13u kan je inschrijven in het DON BOSCO TI Lennikse steenweg 2 te Halle.
Je krijgt een lotje voor de tombola met waardevolle prijzen die in de namiddag getrokken wordt.
De route is een aaneenschakeling van landelijke wegen en kastelen in de streek rond Ath, Beloeil, Frasne-lez-Anvaing, Ellezelles, ...
meer informatie vind je op http://www.donboscohalle.be/V2/
Tot zondag!!!!!
Marc Declercq
Ik ben sterk aan't denken om hieraan mee te doen zondag en vraag motorburen/vrienden mee.
Hoe groot is de route zelf
Kan ik die TomTom-route trouwens al doorgestuurd krijgen a.u.b.
'k Zou niet weten hoe ik die anders terplaatse in mijn Tommeke zou moeten plooien
Hoe groot is de route zelf
Kan ik die TomTom-route trouwens al doorgestuurd krijgen a.u.b.
'k Zou niet weten hoe ik die anders terplaatse in mijn Tommeke zou moeten plooien
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
Mano Destra
De route is 170kmBiemeRT schreef:Ik ben sterk aan't denken om hieraan mee te doen zondag en vraag motorburen/vrienden mee.
Hoe groot is de route zelf![]()
Kan ik die TomTom-route trouwens al doorgestuurd krijgen a.u.b.![]()
Je begrijpt wel dat ik de route nu nog niet kan doorsturen. Er zal een computer klaar waar je de route kan afhalen.
Ik hoop dat ik veel forumleden mag verwelkomen, een gezicht is toch persoonlijker dan een forum-nickname. F800ST-rijders zullen zeker mijn aandacht trekken want de mijne is besteld maar nog niet geleverd.
Nee, niet echt, maar als dat lukt met die computer ter plaatse dan komt dat dik in orde, héMano Destra schreef:Je begrijpt wel dat ik de route nu nog niet kan doorsturen. Er zal een computer klaar waar je de route kan afhalen.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Hoe wil je dat technisch gezien klaarspelen?Mano Destra schreef:Er zal een computer klaar waar je de route kan afhalen.
Alleen al qua Garmin toestellen, zeker 6 aansluitingen nodig.
Kan men (met de juiste kabel) vanop eender welke pc een route opladen naar eender welke Garmin?
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

lid BMW MC VL
-
John
- Contacteer:
Alle goede bedoelingen ten spijt. Maar ter plaatse dat allemaal gaan inladen is een utopie! Dat lukt nooit! Dus wees een beetje meer service gericht en stuur die route enkele dagen op voorhand door. Stel nog maar dat tien mensen die route gaan uploaden. Verwacht je dan dat die allemaal hun stopcontact aansluiting en USB kabeltje daar ergens gaan meebrengen en aansluiten? Ook al gedacht aan de tijd? Je komt om een rit te rijden, niet om aan een computer te hangen of een half uur of langer te moeten wachten eer je aan de beurt komt! Ja sorry, het komt misschien wat bot over maar dit is reel. Dus....
-
Iron Gonzo
JAGSven schreef:Hoe wil je dat technisch gezien klaarspelen?Mano Destra schreef:Er zal een computer klaar waar je de route kan afhalen.
Kan men (met de juiste kabel) vanop eender welke pc een route opladen naar eender welke Garmin?
maar iedereen moet dan zijn kabeltje meebrengen
in duitsland op het hotel deden ze het ook en zonder problemen
voor alle type's GPSen
hoe het juist werkt weet ik niet
maar enkel de route overzetten moet blijkbaar goed lukken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Boskrabber
Maar dan zit men nog bij Garmin met al die verschillende versies, 6 7 8 en nu zelfs 9. Ik heb nu soms nog verschillend als ik de route dupliceer en herbereken.IRON GONZO schreef:JAGSven schreef:Hoe wil je dat technisch gezien klaarspelen?Mano Destra schreef:Er zal een computer klaar waar je de route kan afhalen.
maar iedereen moet dan zijn kabeltje meebrengen
in duitsland op het hotel deden ze het ook en zonder problemen
voor alle type's GPSen
hoe het juist werkt weet ik niet
maar enkel de route overzetten moet blijkbaar goed lukken
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
ik lees dat het hier om een bepijlde route gaat, dus GPS lijkt me overbodig (tenzij je de route op een later tijdstip wilt rijden natuurlijk) -- correct Mano DestraVanaf 9u30 tot 13u kan je inschrijven in het DON BOSCO TI Lennikse steenweg 2 te Halle.
Greetz,
Johnny -CajeRT-

Johnny -CajeRT-

Als alle pijltjes er nog hangen, anders is de fun er rap afCaje RT schreef:ik lees dat het hier om een bepijlde route gaat, dus GPS lijkt me overbodig (tenzij je de route op een later tijdstip wilt rijden natuurlijk)

Volgens mij gaat dat inladen van de routes op Garmin bij de start helemaal niet, omdat je gps op die pc gekend moet zijn met je individuele registratiecode.
Op voorhand opsturen is dus de boodschap.
Hoe je dat qua betaling dan gaat doen is mij ook een raadsel.
Succes,
-Paul-
Op voorhand opsturen is dus de boodschap.
Hoe je dat qua betaling dan gaat doen is mij ook een raadsel.
Succes,
-Paul-
CZ 175-Suzuki 125-Honda CB450-400Four-Yam'Diversion 600-Bmw R1100RT-R1150RT-K1200LT-R80GS-R1150RT
-
Mano Destra
Amaai, als beginnende GPSser had ik niet aan zoveel mogelijke problemen gedacht.
Ik heb ergens gelezen dat als je routes overbrengt dat je dit in GPX moet doen. In MP kan ik maar 1 type GPX kiezen om bestanden op te slaan. Is dat dan niet voldoende voor de verschillende versies MP????
Heb je MP nodig om gpx-bestanden over te zetten?? Kan je niet via de verkenner de bestanden kopiëren naar de GPXmap op het GPS-toestel??
In verband met de voeding: is het niet zo dat het GPS-toestel zijn
voeding krijgt via de USB kabel?????
Als het dan toch niet lukt met het GPS gedoe, sorry. Het is goed bedoeld.
De route is ook bepijld. Dus geen probleem. Alle 45 min rijdt iemand van de organisatie de route mee als controle. Als er pijlen missen worden ze opnieuw opgehangen. Ik hoop maar dat dat niet nodig zal zijn.
Ik heb ergens gelezen dat als je routes overbrengt dat je dit in GPX moet doen. In MP kan ik maar 1 type GPX kiezen om bestanden op te slaan. Is dat dan niet voldoende voor de verschillende versies MP????
Heb je MP nodig om gpx-bestanden over te zetten?? Kan je niet via de verkenner de bestanden kopiëren naar de GPXmap op het GPS-toestel??
In verband met de voeding: is het niet zo dat het GPS-toestel zijn
voeding krijgt via de USB kabel?????
Als het dan toch niet lukt met het GPS gedoe, sorry. Het is goed bedoeld.
De route is ook bepijld. Dus geen probleem. Alle 45 min rijdt iemand van de organisatie de route mee als controle. Als er pijlen missen worden ze opnieuw opgehangen. Ik hoop maar dat dat niet nodig zal zijn.
Wat is MP? Bedoel je MapSource?Mano Destra schreef:Heb je MP nodig om gpx-bestanden over te zetten?? Kan je niet via de verkenner de bestanden kopiëren naar de GPXmap op het GPS-toestel??
Geen info over andere toestellen, maar m'n Quest verschijnt niet in Verkenner. Bestandjes versturen lukt enkel via MapSource.
Ik hoop dat je een leuke zondag beleeft.
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
Hoi BiemeRT,BiemeRT schreef:Als alle pijltjes er nog hangen, anders is de fun er rap afCaje RT schreef:ik lees dat het hier om een bepijlde route gaat, dus GPS lijkt me overbodig (tenzij je de route op een later tijdstip wilt rijden natuurlijk)
Ik wil die rit ook maken van Don Bosco.
Misschien zie ik je daar en kunnen we eens nader kennis maken.
Ik vertrek vanuit Brasschaat naar Halle.
Groetjes en tot morgen...
Boxer forever
Oké tofMilboxer schreef:Hoi BiemeRT,
Wij (3 of 4 motoren) vertrekken hier in Sint Job rond 9h00. Direct de snelweg op en dan via E19 naar Brussel. Rond 10h00 denk ik in Halle te zijn. Ontbijtkoekje binnenspelen en dan rustig aan de rit beginnen. Je kan onderweg aanpikken of we zien je ginder. Mijn zwart-geel Rteke zal je wel opvallen denk ik

Tot morgen.

Woehoe, vandaag op de planning gekeken. Morgen vrij.
En, ze geven goed weer.
@ BiemerRT, als ik alsnog mag inpikken, graag.
Ik wacht wel in Halle.
En, ze geven goed weer.
@ BiemerRT, als ik alsnog mag inpikken, graag.
Ik wacht wel in Halle.
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
-
Mano Destra
Hoe meer zielen, hoe meer vreugdGSven schreef:@ BiemerRT, als ik alsnog mag inpikken, graag.
Ik wacht wel in Halle.

We zijn weer thuis.
Mooi
toerke
Maar zoals verwacht, het overzette van de gps-routes is in het honderd gelopen.
De mensen met een 2xx0 Garmin waren er meteen aan voor de moeite, die hadden geen voeding.
Mijn Quest werd niet gevonden door de MapSource van de organisatie.
TomTom gebruikers waren niet veel beter af. Zekers als er geen extrerne geheugenkaart was.
En in Ghoy, tegen het eind van de trip, is het verkeerd gegaan. We zijn in een wielerkoers terechtgekomen. Het was even zoeken, en tegen dat we de weg terug gevonden hadden, moest mijn gezelschap van de dag naar huis.
Eindconclusie : Volgend jaar ben ik opnieuw van de partij
Mooi
Maar zoals verwacht, het overzette van de gps-routes is in het honderd gelopen.
De mensen met een 2xx0 Garmin waren er meteen aan voor de moeite, die hadden geen voeding.
Mijn Quest werd niet gevonden door de MapSource van de organisatie.
TomTom gebruikers waren niet veel beter af. Zekers als er geen extrerne geheugenkaart was.
En in Ghoy, tegen het eind van de trip, is het verkeerd gegaan. We zijn in een wielerkoers terechtgekomen. Het was even zoeken, en tegen dat we de weg terug gevonden hadden, moest mijn gezelschap van de dag naar huis.
Eindconclusie : Volgend jaar ben ik opnieuw van de partij
GSven 
lid BMW MC VL

lid BMW MC VL
Ja sorry Sven, maar door het zoeken en omrijden kwam mijn buurman in tijdsnood (moet seffes nog een shift gaan draaien aan de haven)GSven schreef:En in Ghoy, tegen het eind van de trip, is het verkeerd gegaan. We zijn in een wielerkoers terechtgekomen. Het was even zoeken, en tegen dat we de weg terug gevonden hadden, moest mijn gezelschap van de dag naar huis.
En idd, de organisatie was nochtans perfect. De organisator had er erg veel werk in gestoken. Mooie landelijke weggetjes. Méér dan 200 pijltjes wezen ons feilloos de weg en dan ..... was er die verdomde wielerkoers die het laatste stukje in een chaos veranderde.
Maar daarom niet getreurd want dit is zeker voor herhaling vatbaar. Volgend jaar zijn we weer op post Marc en nogmaals proficiat om in het tweede jaar al zo'n mooi evenement af te leveren

-
Mano Destra
9u30 pas thuis gekomen. Moe maar voldaan. Ik hoop dat iedereen goed thuis gekomen is.
We kunnen wel spreken van een succes: 316 motorrijders en 72 duo's, schitterend weer en buiten de onvoorzien wielerkoers geen noemenswaardige problemen.
GPS-gedoe: heel veel 2xx0 gebruikers waar we spijtig genoeg geen voeding voor hadden. Sorry . volgend jaar beter
Wie de route wil stuur mij maar een PM en dan doe ik het nodige Ok
Mannen bedankt
Marc
We kunnen wel spreken van een succes: 316 motorrijders en 72 duo's, schitterend weer en buiten de onvoorzien wielerkoers geen noemenswaardige problemen.
GPS-gedoe: heel veel 2xx0 gebruikers waar we spijtig genoeg geen voeding voor hadden. Sorry . volgend jaar beter
Mannen bedankt
Marc
-
LuCopain
Mano Destra schreef:9u30 pas thuis gekomen. Moe maar voldaan. Ik hoop dat iedereen goed thuis gekomen is.
GPS-gedoe: heel veel 2xx0 gebruikers waar we spijtig genoeg geen voeding voor hadden. Sorry . volgend jaar beter![]()
Mannen bedankt
Marc
ZEER mooie rit Marc
Mil heb ik u gemist gisteren of is er iets tussengekomen zodat je niet in Halle bent geraaktMilboxer schreef:Hoi BiemeRT,

BiemeRT, ik was pas rond 11.00u in Halle omdat ik moest wachten op mijn gezelschap (grrrrr) Heb op de speelplaats gezocht naar jouw geel-zwart machien maar vond het niet direkt...BiemeRT schreef:Mil heb ik u gemist gisteren of is er iets tussengekomen zodat je niet in Halle bent geraaktMilboxer schreef:Hoi BiemeRT,
Vlug een stukje cake achter de kiezen en vertrekken maar!
Het was een prachtrit en het was prachtig weer!!!!
Volgende keer gaan we mekaar zeker eens zien!
Groetjes vanuit Brasschaat
Boxer forever
Dan moeten we mekaar praktisch gepasseerd zijn aan de ingang van de schoolMilboxer schreef:BiemeRT, ik was pas rond 11.00u in Halle omdat ik moest wachten op mijn gezelschap (grrrrr) Heb op de speelplaats gezocht naar jouw geel-zwart machien maar vond het niet direkt...
Vlug een stukje cake achter de kiezen en vertrekken maar!
Het was een prachtrit en het was prachtig weer!!!!
Volgende keer gaan we mekaar zeker eens zien!
Groetjes vanuit Brasschaat