Antwerpen op de motor

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Coplin

Antwerpen op de motor

Bericht door Coplin »

Hallo beste vrienden in Belgie,

Mijn vrouw heeft mij gevraagd of een weekend op de motor naar Antwerpen geen goed idee is :?: . Nu ben ik zelf wel een aantal malen langs jullie mooie stad gereden maar er nooit door heen. Waar kan ik dus beter tercht dan hier.

Dit is jullie kans om een echte Hollander over te halen om die mooie stad is met onze motor te bezoeken en daar een paar nachtjes te verblijven.

Alle informatie is welkom, hotels (waar ik de moto een beetje veilig kan stallen) routes, en wat wij zeker moeten gaan zien in de omgevening van Antwerpen.

Ik ben erg benieuwd. Wij wonen zelf in Benthuizen net onder de rook van Den Haag. :shock:
Keep him on the road.
Rafèrté

Bericht door Rafèrté »

Een weekendje Antwerpen is schitterend. Een prachtige stad die je niet gezien krijgt in een weekend: het oude stadsgedeelte, de voetgangerstunnel, de kerken, de musea, het station, het Mukha, de Schelde met zijn kaaien, het Steen, de caféetjes, de vogeljesmarkt, de vreemdelingenmarkt, ........

Echter ...wat mijn bescheiden mening betreft, een stadtrip is iets anders dan een motortrip.
Het heeft wat mij betreft weinig zin met uw stalen ros wat in Antwerpen rond te rijden. Ikzelf zou opteren voor een weekendje Antwerpen ( zonder motor ) en er een leuke wandel city-trip van maken.

Moest je opteren voor een motortrip, dan zocht ik toch Wallonië op, of de Voerstreek of de Vlaamse Ardennen of de kuststreek of door de Limburg. De Antwerpse provincie heeft ook wel zijn leuke plekjes, je kan hier perfect wel een leuk toertje verzinnen maar ...... zijn flitspaaltjes, zijn overvolle weggetjes, zijn lintbebouwing, .... Zand in eigen land, maar er zijn leuker plekjes.
ferre10

Bericht door ferre10 »

Coplin,
ik zou ook niet met de motor naar Antw. komen. 8)
zoals Rafèrté al zei : het "oude gedeelte" is best te doen al wandelend. de binnenstad is ook niet echt motorvriedelijk (parkeren).
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
dirk-sus
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Sorry mensen maar moeten we hier niet Antwerpen promoten in de plaats.
Ok Antwerpen zelf met de moto is niet bepaalt tof.
Maar dat moet toch te kombineren zijn.
Hij praat over een paar nachtjes.
Dus Antwerpen in de namiddag bezoeken kan altijd en in de voormiddag een mooi tourke in de streek van Antwerpen moet toch lukken.
Spijtig ben ik niet van de streek maar hier zijn toch mensen die hem kunnen helpen met wat mooie route's van die streek.
Grtjs en bedank voor deze mensen te steunen.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Eric

Bericht door Eric »

Rafèrté schreef:Een weekendje Antwerpen is schitterend. Een prachtige stad die je niet gezien krijgt in een weekend: het oude stadsgedeelte, de voetgangerstunnel, de kerken, de musea, het station, het Mukha, de Schelde met zijn kaaien, het Steen, de caféetjes, de vogeljesmarkt, de vreemdelingenmarkt, ........

Echter ...wat mijn bescheiden mening betreft, een stadtrip is iets anders dan een motortrip.
Het heeft wat mij betreft weinig zin met uw stalen ros wat in Antwerpen rond te rijden. Ikzelf zou opteren voor een weekendje Antwerpen ( zonder motor ) en er een leuke wandel city-trip van maken.

Moest je opteren voor een motortrip, dan zocht ik toch Wallonië op, of de Voerstreek of de Vlaamse Ardennen of de kuststreek of door de Limburg. De Antwerpse provincie heeft ook wel zijn leuke plekjes, je kan hier perfect wel een leuk toertje verzinnen maar ...... zijn flitspaaltjes, zijn overvolle weggetjes, zijn lintbebouwing, .... Zand in eigen land, maar er zijn leuker plekjes.
Ik wil dit bijtreden, blijf met de motor weg uit Antwerpen het heeft totaal geen zin om dit te doen.
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
John
Contacteer:

Bericht door John »

Antwerpen is inderdaad geen aanrader met de motor. Helemaal anders is het als je te voet of met het openbaar vervoer de stad bezoekt. Dan is er zeker veel te zien en te beleven, ook het nachtleven. Eénmaal mijn motor onder een brandende lantaarnpaal geparkeerd om een vriendin te bezoeken was al genoeg om mijn antennes en bijgeplaatste lampen er af te halen. Dus met een gerust hart ga je daar nooit rondlopen als je je motor ergens parkeert. Persoonlijk zou ik een hotelletje iets buiten Antwerpen zoeken, van daar uit enkele rondritjes maken. Bvb de Scheldelandroute(ten zuiden van de stad), zeker een aanrader! Of de Noorderkempen route. En als je de stad in trekt gebruik te maken van tram of bus.
Frank K

Bericht door Frank K »

John schreef:
En als je de stad in trekt gebruik te maken van tram of bus.
Yep en koop dan een dagpas (1dag, 3 dagen of 5 dagenpas).
In voorverkoop, winkel van De Lijn (Vlaamse Vervoersmaatschappy) of bij een dagbladhandel, is het goedkoper dan op het voertuig.

1 dag : VVK €5,00 - bij chauffeur €6,00
3 dagen: VVK €10,00 - bij chauffeur €12,00
5 dagen : VVK €15,00 - bij chauffeur €18,00

En met zo'n dagpas mag je dan in heel Vlaanderen rijden op alle trams en bussen van De Lijn.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

John schreef:. Bvb de Scheldelandroute(ten zuiden van de stad), zeker een aanrader! Of de Noorderkempen route. En als je de stad in trekt gebruik te maken van tram of bus.
Inderdaad,zoek een hotelletje in de omgeving van Antwerpen,of wanneer het goed weer is, is er op de Linkeroever een campingen waar je Uw tentje kan opslaan,op wandelafstand(voetgangerstunnel)van het centrum!!! Geniet van"De Koekestad"te voet,het openbaar vervoer brengt U er wel naar toe,goede en veel verbindingen!!
En wanneer je een paar dagen blijft in een straal van 25km rondt Antwerpen zijn talloze prachtige motorroutes,en bezienswaardigheden,zoals John al aanhaalde!!!Aanraders zijn,Lier,Mechelen,de Kempen, het Waasland(bezoek ééns Rupelmonde geboorteplaats van Mercator)de Rupelstreek met veel oude industriele overblijfsels van de steenbakkerijen en stop dan ook ééns in het gehucht"Klein Willebroek"met z'n pittoresk jachthaventje in het midden van het centrum,aanrader is ook midden in de haven van Antwerpen het dorpje Lillo waar je een prachtig zicht hebt op de Schelde,ook het Scheldeland in de streek rond Bornem(waar ik woon) is echt de moeite waard prachtige natuur en kilometerslange dijken langsheen de Schelde(enkel voor fietsers) en slechts 25 min.van Antwerpen!!!
En denk,Gent & Brussel zijn vanuit Antwerpen met de moto hooguit een half uurtje tot drie kwartier!!!
Veel plezier :wink:
Frank :D
Coplin

Bericht door Coplin »

Beste vrienden,
Bij deze hartelijk dank voor jullie reactie's. Wij gaan zeker Antwerpen bezoeken, maar gaan gebruik maken van het openbaar vervoer. De motor parkeer ik wel ergens. Zodra de stad is bezichtigd gaan we zeker met de motor de omgeving verkennen, waarbij jullie adviezen worden meegenomen.

Nogmaals bedankt.
Coplin :wink:
Keep him on the road.
Plaats reactie