Speling achterwiel R 1200 GS 2004

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tim

Speling achterwiel R 1200 GS 2004

Bericht door tim »

Hoi allemaal ,

Ik zal me eerst even voorstellen :
Mijn naam is Tim en ben verleden jaar door toedoen van een vriend overgestapt naar BMW .Heb jaren gereden met allerhande japanse motoren .Dus verleden jaar een GS 1150 gekocht en moet zeggen dat ik direct weg was van deze motor, echt al het beste dat ik gereden heb.Nu heb ik em wel verkocht en een GS 1200 van 2004 aangeschaft.Heb em gekocht van een particulier , ik kwam er mee thuis en ben em beginnen afwassen.Wat ontdek ik nu , een enorme speling op het achterwiel.Ik heb dan gebeld naar de dealer waar em in onderhoud ging en deze zeggen dat het cardan mischien moet worden vernieuwd , schijnt een vrij dure grap te zijn .Is er dan geen mogelijkheid dat het maar gewoon te regelen is (rollement ) en ook , is dat normaal geen constructiefout van BMW , want er staan maar 11700 KM op de teller.IK dacht nu toch dat BMW veel sterker was hoor ???Heb wel deze week een afspraak met de dealer , maar vind toch dat dit mij niets mag kosten ,er is infeite nog niet mee gereden , dat dit nu al stuk kan zijn !!!!
Kan er mij iemand wat raad geven ??

Groeten
Tim
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

een dealer die via telefoon kan zeggen wat er aan kapot is zonder hem te inspecteren :?: :?:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Op algemene aanvraag terug open gedaan ...

Stoffel
Afbeelding
archi

Bericht door archi »

Bij de eerste GS wielen kwam het wiel los van het deel waar de bouten door gaan. Die twee zijn in elkaar geperst om nooit meer los te komen, maar een hele reeks heeft daar problemen mee gehad. Wordt uiteraard in garantie hersteld.

Eric
tim

Bericht door tim »

Is dat niet gevaarlijk om er mee te rijden dan ,want ik rij waarschijnlijk morgen met de motor naar de dealer ????En kan ik echt eisen dat ze de motor in garantie herstellen???
archi jij woont in beveren zie ik , ik woon in Kruibeke !!!!
Bedankt al voor de reaktie !!!

Groeten
Tim
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

tim schreef:Is dat niet gevaarlijk om er mee te rijden dan ,want ik rij waarschijnlijk morgen met de motor naar de dealer ????En kan ik echt eisen dat ze de motor in garantie herstellen???
archi jij woont in beveren zie ik , ik woon in Kruibeke !!!!
Bedankt al voor de reaktie !!!

Groeten
Tim
Je kan er mee rijden, speling gaat waarschijnlijk toch maar om enkele mm's. Ik kontroleer dit na elke lange rit. Is een gekend probleem, dealer zou er niet te veel problemen van mogen maken. Is ook het eerste wat ik check bij een 2de hands, ook bij de 1100/1150 trouwens.
BTW ik ben oorspronkelijk van Bazel...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
tweestoemper

Bericht door tweestoemper »

Hallo

Even nog een vraagje hierover : hoe kontroleer ik de speling ?
Mijne GS is van september 2004.
Soms hoor ik een geklop (en voel het ook) in de cardan (vooral wanneer de motor nog niet warm is en ik plots van het gas moet)
Is het dit wat wordt bedoeld of is het echt speling op het achterwiel zelf ?

Mvg

Tweestoemper(ke)
The only easy day was yesterday
tim

Bericht door tim »

he stoemper , bij mij zit er echt heel veel speling op en heb geen geluid gehoord!!
Naar het schijnt is het diffirentieel stuk!!

Tim
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

tweestoemper schreef:Hallo

Even nog een vraagje hierover : hoe kontroleer ik de speling ?
Mijne GS is van september 2004.
Soms hoor ik een geklop (en voel het ook) in de cardan (vooral wanneer de motor nog niet warm is en ik plots van het gas moet)
Is het dit wat wordt bedoeld of is het echt speling op het achterwiel zelf ?

Mvg

Tweestoemper(ke)
Bij warme motor (na een stevig ritje) Wiel vastpakken op kwart voor drie en dan nog eens op 6 uur, en telkens stevig proberen heen en weer te wrikken, als je zonder veel kracht te zetten speling voelt is er iets mis. Als je echt veel kracht zet en je voelt een minieme speling, niet direct zorgen maken, beetje in de gaten houden en regelmatig checken, als de speling vermeerderd, go see the dealer....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
tweestoemper

Bericht door tweestoemper »

Hallo

Ik heb dit geprobeerd en er zit geen mm speling op. Ik heb nu 14 000 Km
Ik hou het alvast in de gaten

Bedankt voor de tip

Greetz

tweestoemper
The only easy day was yesterday
Plaats reactie