Verstelbare ruit.
Moderator: GVN
-
johan reynders
Verstelbare ruit.
Wat is het nut van een verstelbaar scherm op een RT??
Is dat ook effectief een groot verschil??
Bedankt.
Bedankt.
Laatst gewijzigd door johan reynders op 13 mar 2007, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Triker
Re: Verstelbare ruit.
Enorm!johan reynders schreef:Wat is het nut van een herstelbaar scherm op een RT??
Bedankt.
Veel minder wind op je lichaam en rond de helm is het veel stiller...
Ook bij hogere snelheden.
-
Boskrabber
Ik zou dat ook niet willen missen, alleen de originele ruit zou wat hoger mogen zijn. In zomer en winter gebruik ik verschillende standen, want nadeel is dat je minder afkoeling krijgt bij zeer warm weer.johan reynders schreef:Wat is het nut van een herstelbaar scherm op een RT??
Bedankt.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
-
HanzThePanz
Er is hier al veel geschreven over de verstelbare ruit, zowel de standaard ruit als het vergrote scherm.
Ik vind het 'verstelbare' wel handig. Je kan behoorlijk uit de wind zitten als je erachter zit (ik ben 1.78 mtr). Overigens heb ik de ruit bijna altijd in de laagste stand, ik hou wel van een beetje wind om de oren. Daarom rij ik ook motor, anders had ik wel een auto gekocht
Je zal daarom wellicht begrijpen dat ik een nog grotere ruit een onzinuitgave vind, maar dat was je vraag niet.
Het hangt er volgens mij sterk van af op wat voor motor je nu of voorheen reed/rijd. Ik zat hiervoor op wat sportievere fietsen en zit in de winter (pekel!) op een off-road. De verstelbare ruit is voor mij dus eigenlijk enorme luxe of zelfs enorme overkill...
Ik vind het 'verstelbare' wel handig. Je kan behoorlijk uit de wind zitten als je erachter zit (ik ben 1.78 mtr). Overigens heb ik de ruit bijna altijd in de laagste stand, ik hou wel van een beetje wind om de oren. Daarom rij ik ook motor, anders had ik wel een auto gekocht
Je zal daarom wellicht begrijpen dat ik een nog grotere ruit een onzinuitgave vind, maar dat was je vraag niet.
Het hangt er volgens mij sterk van af op wat voor motor je nu of voorheen reed/rijd. Ik zat hiervoor op wat sportievere fietsen en zit in de winter (pekel!) op een off-road. De verstelbare ruit is voor mij dus eigenlijk enorme luxe of zelfs enorme overkill...
Don't fix it if it ain't broken...
Idem dito. Trouwens één van de (zovele) redenen dat ik voor een RT koosBoskrabber schreef:Ik zou dat ook niet willen missen, alleen de originele ruit zou wat hoger mogen zijn. In zomer en winter gebruik ik verschillende standen, want nadeel is dat je minder afkoeling krijgt bij zeer warm weer.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Héwel...
Ik zou die verstelbare ruit niet meer willen missen sie...
Pure luxe, dat is het...
Wanneer je eens lekker uit de wind wilt zitten en ontspannen rijden, dan zet ik de ruit op zijn hoogst
(ik ben 1m75).
Wil ik eens goed door de wind "gepakt" worden, zet ik hem op zijn laagst.
In de stad staat het scherm iets boven half omdat ik dan over het scherm kan kijken en toch uit de wind zit.
Toch tof dat je met een druk op de knop die keuze hebt...

Ik zou die verstelbare ruit niet meer willen missen sie...
Pure luxe, dat is het...
Wanneer je eens lekker uit de wind wilt zitten en ontspannen rijden, dan zet ik de ruit op zijn hoogst
Wil ik eens goed door de wind "gepakt" worden, zet ik hem op zijn laagst.
In de stad staat het scherm iets boven half omdat ik dan over het scherm kan kijken en toch uit de wind zit.
Toch tof dat je met een druk op de knop die keuze hebt...
R1100RT + TTRider
-
johan reynders
-
John
- Contacteer:
De hellingshoek en de hoogte varieerd naargelang de positie van de ruit. Op haar laagste stand ligt ze platter tegen de kuip en staat ze dus meer gestroomlijnt. Op haar hoogtste stand staat ze rechter en geeft dus ook wat meer onderdruk achter de ruit.
De ruit én mechaniek is dezelfde voor beide modellen.
De ruit én mechaniek is dezelfde voor beide modellen.
-
Kris1200RT
-
HanzThePanz
Normaal gesproken kijk je over het scherm. Als het erg hard waait en je uit de wind wil zitten, kijk je door het scherm. Als het regent kijk ik meestal toch nog nét over het scherm. Ik draag contactlenzen en door een ruit met regendruppels (helemaal 's avonds) is het slecht kijken.johan reynders schreef:Kijk je door het scherm of over het scherm? (ik heb nog nooit met een scherm gereden)
Wanneer gaan ze eens een ruitewisser op een motor uitvinden? Lijkt me toch niet al te moeilijk
Don't fix it if it ain't broken...
dat je ze kan verstellen in de positie die je wilt en wanneer je dat wilt.;.johan reynders schreef:Wat is het nut van een verstelbaar scherm Bedankt.