omniumverzekering en eigen schade
Moderator: GVN
omniumverzekering en eigen schade
Vanderhaegen en Actel bieden een omniumverzekering aan. Wie heeft er ervaring mee als er eigen schade is? Zijn er eventuele andere aanbieders en wat kost het zoal voor een nieuwe 1200RT?
Hey Rikvis,
ik weet niet of er verzekeraars zijn die een volledige omnium aanbieden maar winterthur heeft wel een kleine omnium. dat dekt brand en diefstal.
Via Touring verzekeringen kan je die bekomen en bovendien je BA aan een belachelijk laag tarief (geen 100 EUR) als je ook je auto of brandverzekering bij hen neemt. kleine omnium is ong 680 EUR/jaar.
groetjes,
Xa4
ik weet niet of er verzekeraars zijn die een volledige omnium aanbieden maar winterthur heeft wel een kleine omnium. dat dekt brand en diefstal.
Via Touring verzekeringen kan je die bekomen en bovendien je BA aan een belachelijk laag tarief (geen 100 EUR) als je ook je auto of brandverzekering bij hen neemt. kleine omnium is ong 680 EUR/jaar.
groetjes,
Xa4
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
Re: omniumverzekering en eigen schade
Ik heb ook prijs gevraagd bij Vander Haeghen.rikvis schreef:Vanderhaegen en Actel bieden een omniumverzekering aan. Wie heeft er ervaring mee als er eigen schade is? Zijn er eventuele andere aanbieders en wat kost het zoal voor een nieuwe 1200RT?
Ik ben zo'n sukkelaar met een firmawagen waardoor ik dus enkel een motor kan aanbieden ter verzekering :
- Diefstal, brand en schade door aanrijding met derden : 867 euro
- Diefstal, brand en alle ongevallen : 1130 euro.
Vrijstelling van 10% van de schade met een minimum van 350 euro.
Verzekering toebehoren is nog eens apart te betalen.
Verplicht alarm + erkend mechanisch antidiefstal systeem.
Samengevat : als ze uwe nieuwe RT pikken van +/- 17.000 euro: +/- 2.500 euro ben je minstens altijd kwijt (10% van de waarde + de kostprijs van de verzekering).
Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
bmwfreakske
Ik heb ook een firmawagen, maar daar deden ze bij 'BRASSCHAATS ZAKENKANTOOR' niet moeilijk over. Ik heb daar toch de combi auto/moto prijs gekregen, en ik betaal voor mn rt1200 in BA geen 300 euro....het is een verzekering van Generali; De leaseauto is ergens anders verzekerd...
ik raad iedereen wel aan om een rechtsbijstand te nemen. Kleine polis, kan veel miserie vermijden!
telefoon brass.zakenkantoor: 03/650.05.25
ik raad iedereen wel aan om een rechtsbijstand te nemen. Kleine polis, kan veel miserie vermijden!
telefoon brass.zakenkantoor: 03/650.05.25
k75c => r850r=>r1200rt '95 => r1200rt '08
Rechtsbijstand neem je betr een totale die heel u gezin en al u voertuigen mee verzekerd.
Dit kan tegen zeer betaalbare tarief via DAS;
Omium vanderheagen en co, zij zijn de enige die dit nog doen in België bij mijn weten.
Rest werkt via hun.
Ik heb twee moto's laten verzekeren bij hun.
En in twee jaar had ik twee schade gevallen, verdeeld over twee moto's en twee personen.
Telkens heb ik heel lang moeten wachten op mijn geld.
Maar bij de twee schade werd onmidelijk een aangetekend schrijven aan mij gericht met de mededeling dat de verzekering niet meer kon verlengd worden.
Ongeval dateert van augustus, verleden week heb ik mijn laatste geld ontvangen.
Zij hebben hem eerst willen pertotaal verklaren, en vervolgens geen BTW willen uitbetalen enz..
Pertotaal terwijl ik er nog dagelijks mee reed, maar ja veel tuprware was geschonden zoals alle koffers.
Wat veel geld kost, maar aangezien er niks fitaals kapot was is de moto niet pertotaal te verklaren.
Via mijn rechtbijstandsverzekering verkreeg ik toch mijn laatste geld.
Kon wel niet alles herstellen met hun geld.
Dit kan tegen zeer betaalbare tarief via DAS;
Omium vanderheagen en co, zij zijn de enige die dit nog doen in België bij mijn weten.
Rest werkt via hun.
Ik heb twee moto's laten verzekeren bij hun.
En in twee jaar had ik twee schade gevallen, verdeeld over twee moto's en twee personen.
Telkens heb ik heel lang moeten wachten op mijn geld.
Maar bij de twee schade werd onmidelijk een aangetekend schrijven aan mij gericht met de mededeling dat de verzekering niet meer kon verlengd worden.
Ongeval dateert van augustus, verleden week heb ik mijn laatste geld ontvangen.
Zij hebben hem eerst willen pertotaal verklaren, en vervolgens geen BTW willen uitbetalen enz..
Pertotaal terwijl ik er nog dagelijks mee reed, maar ja veel tuprware was geschonden zoals alle koffers.
Wat veel geld kost, maar aangezien er niks fitaals kapot was is de moto niet pertotaal te verklaren.
Via mijn rechtbijstandsverzekering verkreeg ik toch mijn laatste geld.
Kon wel niet alles herstellen met hun geld.
Bij Ethias, 928,22€ voor de kleine omnium, BA en rechtsbijstand. Wel via NMBS (extra korting).
Bij Vander Haeghen, zelfe prijzen dan Geert VN. Ik vind het toch duur. Met de toebehoren (101€ voor max 3000€ met vrijstelling van 10% en min. 75€) + kledij (63€ voor max 1000€ met vrijstelling van 10% en min 80€).
Vergelijking:
Kleine omnium: 867,38 + 101 + 63 (bij Vander Haeghen) + 190,36 (BA bij Ethias Bonus-Malus 04) + 40,31 (rechtbijstand bij Ethias) = 1262,05€
Kleine omium + BA + rechtbijstand bij Ethias: 190,36 + 40,31 + 697,65 (voor een bedrag van 22 380€. moto + kleren + toebehoren) = 928,22€
Verschil: 333,85€.
Alleen voor grote omnium is Vander Haeghen misschien interessant.
Bij Vander Haeghen, zelfe prijzen dan Geert VN. Ik vind het toch duur. Met de toebehoren (101€ voor max 3000€ met vrijstelling van 10% en min. 75€) + kledij (63€ voor max 1000€ met vrijstelling van 10% en min 80€).
Vergelijking:
Kleine omnium: 867,38 + 101 + 63 (bij Vander Haeghen) + 190,36 (BA bij Ethias Bonus-Malus 04) + 40,31 (rechtbijstand bij Ethias) = 1262,05€
Kleine omium + BA + rechtbijstand bij Ethias: 190,36 + 40,31 + 697,65 (voor een bedrag van 22 380€. moto + kleren + toebehoren) = 928,22€
Verschil: 333,85€.
Alleen voor grote omnium is Vander Haeghen misschien interessant.

TDM850 - R 1200 RT 2007
Lid BMW MC VL
-
ludo V E
omnium verzekering
hierbij heb ik een vraagje ?
verzekering voorwaarden zoals meedegedeeld ik denk voor volledige
omnium , alarm , mechanisch diefstal systeem verankerd aan grond
of muur . ik bedoel bij diefstal .
wat als deze gestolen word , ergens op een parking terwijl uzelf iets te
drinken of in een winkel of op hotel bent en u hebt uw alarm aanstaan
de moto is op slot en u hebt zelfs uw sleutels nog ( maar hij is niet
verankerd bij u thuis zoals in de polis beschreven staat ) .
ze gaan moeilijk doen denk ik .
-
ludo V E
omnium verzekering
hierbij heb ik een vraagje ?
hierbij heb ik het over de omnium inclusief brand en diefstal .
hierbij heb ik het over de omnium inclusief brand en diefstal .
NEEN niet bij vanderheagen.Dirk 9700 schreef:Seven,
Zou je je nog verzekeren via vanderhaeghen en co ? of zou je eerder een vertrouwde verzekeringsmaatschappij aanraden.
Een vraagje aan de forumleden: wat hebben de meesten onder jullie genomen een kleine of een grote omnium?
Groeten,
Dirk
Want dan proberen ze opnieuw zo weinig mogelijk uit te betalen.
En enkel met een zeer goede dealer + een DAS verzekering kan je het geld recuperen waar je recht op hebt.
En dan bedoel ik met een schade geval als het mijn waar je enkel plastiek schade hebt, en geen vitale delen stuk zijn.
Als je dan met DAS + u dealer naar rechtbank.
Maar ik vind het mis dat je dat allemaal moet doen om u geld terug te krijgen.
Je betaald genoed verzekering.
Acatel is dat bij hun of ook via vanderhaegen??
Wat is hun prijs, en wie doet dit?
Nu zitten wij bij Touring.
Sorry dat ik deze topic uit het slijk haal maar hier gaat het blijkbaar het meeste over Vander Haegen...
Heb een klein vraagje aangaande deze verzekering.
Heb net een leasing afgesloten voor mijn R1200s en die moet natuurlijk omnium verzekerd worden...
Dan kom je hier in BE rechtstreeks of onrechtstreeks terecht bij Vander Haegen...
Tot zover geen probleem.
Offerte 1345€ leek me aanvaardbaar om een beschermengel te hebben voor mijn bmw.
Toch toen ik bij mijn verzekeraar aankwam meldde die me dat de BA niet in de verzekering van Vander Haegen opgenomen is???
Ik moet dus nog BA APART verzekeren (414€)...
Ik dacht dat Omnium sowieso BA bevatte? Kan iemand hier wat opheldering brengen? Voor ik me voor 414€ in het zak laat zetten?
Alvast bedankt!
Heb een klein vraagje aangaande deze verzekering.
Heb net een leasing afgesloten voor mijn R1200s en die moet natuurlijk omnium verzekerd worden...
Dan kom je hier in BE rechtstreeks of onrechtstreeks terecht bij Vander Haegen...
Tot zover geen probleem.
Offerte 1345€ leek me aanvaardbaar om een beschermengel te hebben voor mijn bmw.
Toch toen ik bij mijn verzekeraar aankwam meldde die me dat de BA niet in de verzekering van Vander Haegen opgenomen is???
Ik moet dus nog BA APART verzekeren (414€)...
Ik dacht dat Omnium sowieso BA bevatte? Kan iemand hier wat opheldering brengen? Voor ik me voor 414€ in het zak laat zetten?
Alvast bedankt!
-
ludo V E
verzekering
normaal is het zo :
BA - verzekering prijs ? +
rechtsbijstand prijs ? +
halve omnium of hele omnium prijs ?
dus bij verzekering met rechtsbijstand en halve omnium ,
prijs BA + rechtsbijstand + halve omnium = ?
het komt er op neer voor al wat u wenst moet u bijbetalen .
BA - verzekering prijs ? +
rechtsbijstand prijs ? +
halve omnium of hele omnium prijs ?
dus bij verzekering met rechtsbijstand en halve omnium ,
prijs BA + rechtsbijstand + halve omnium = ?
het komt er op neer voor al wat u wenst moet u bijbetalen .
ben ook verzekerd bij Vanderhaegen, moet zeggen: tamme bende. Ik stuurde in december mijn aanvraag, waarop ik nooit een antwoord kreeg. Bij tweede poging stuurden ze mijn contract naar een verkeerde makelaar, alweer een maand wachten. Uiteindelijk na 2.5 maanden toch een contract, dat begon te lopen vanaf ... december!
Ik heb niet veel vertrouwen in die firma, denk eraan volgend jaar geen omnium meer te nemen. Actel biedt ook een omnium aan maar dat is gewoon die van Vanderhaegen, verhoogd met +/- 200 euro bemiddelingskosten.
Ongeacht de kostprijs van de motor is het bij VDH nu 1000 euro per motor.
Ik heb niet veel vertrouwen in die firma, denk eraan volgend jaar geen omnium meer te nemen. Actel biedt ook een omnium aan maar dat is gewoon die van Vanderhaegen, verhoogd met +/- 200 euro bemiddelingskosten.
Ongeacht de kostprijs van de motor is het bij VDH nu 1000 euro per motor.
-
de Ron
Voor een rechtsbijstand, doe bij uw verzekering eens navraag voor NV Audi ! polis is ongeveer een 64 euro dacht ik en telt wel voor ALLE voertuigen in het gezin ! Normaal gezien pakken ze niet graag uit met deze polis, ik denk dat de verzekeringsagent er een pak minder aan verdient !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Klopt, en die gasten werken hoor ... Ik kan er van meespreken, ze zetten de tegenpartij constant onder druk, ook al antwoorden ze niet ( Ethiasde Ron schreef:Voor een rechtsbijstand, doe bij uw verzekering eens navraag voor NV Audi ! polis is ongeveer een 64 euro dacht ik en telt wel voor ALLE voertuigen in het gezin ! Normaal gezien pakken ze niet graag uit met deze polis, ik denk dat de verzekeringsagent er een pak minder aan verdient !
-
tanumshedemotoren