Is dit noch normaal ??????????

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Rafbmw

Is dit noch normaal ??????????

Bericht door Rafbmw »

effe een vraagje voor onze mannen met de blauwe streep ?

over een 2 tal weken kocht ik een bromfiets voor mijn zoon die pas zijn theoretisch examen achter de rug heeft
eerst de bromfiets in orde gemaakt en getest,nu komt het:
de kilometerteller op deze bromfiets gaat tot 40KM/U ,waarschijnlijk nog een oude teller maar in werkelijkheid bij het rijden gaat de pijl over de 40,ik schat op ongeveer een 45km/u.
omdat het politiebureau op nog geen kilometer van mijn deur is ben ik daar eens gaan vragen of zij deze bromfiets eens wilden testen op de rollen omdat ik geen risico wil lopen om onozel geld te betalen voor te snel te rijden,wat zij ook willen doen.
MAAR:dan zou ik de bromfiets op een trailer of een aanhangwagen (die ik niet heb)naar het bureau moeten brengen en ik mag er zelfs niet te voet mee komen want als hij bevoorbeeld te hard zou rijden mag ik gelijk de brommer daar laten met de nodige boete.
ik dacht dat ik naast de bromfiets wandel en met een niet draaiende motor dat ik dan toch aanzien wordt als een voetganger.
ik vind het een onnodigge kost dat ik special een trailer moet gaan huren om even naar het politiebureau te rijden en terug terwijl dit nog geen kilometer van mijn deur is.
wie heeft er goede raad en waar kan ik te weten komen of ze mij iets kunnen doen als ik te voet met de bromfiets aan de hand over het voetpad wandel naar het bureau
grts
Rafbmw
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Kunnen die mannen met hunne curvometer ne keer nie tot bij u komen ?
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

zelfs met een "voertuig" aan de hand ben je een "bestuurder" van het voertuig.

Misschien eens rondvragen bij buren of kennissen ofdat iemand een aanhangwagen ter beschikking heeft, of anders er zelf eens naast rijden en controleren op je eigen kilometerteller.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Frans

Bericht door Frans »

JH. schreef:zelfs met een "voertuig" aan de hand ben je een "bestuurder" van het voertuig.

Misschien eens rondvragen bij buren of kennissen ofdat iemand een aanhangwagen ter beschikking heeft, of anders er zelf eens naast rijden en controleren op je eigen kilometerteller.
Nog eens een typisch voorbeeld van de "geest van de wet" in t Belgieksken
Laatst gewijzigd door Frans op 16 mar 2007, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

btw: 45km/h is geen probleem bij de controle van het brommerke.

De wet zegt hierover: bromfietsen klasse B tot max 45km/h...
Afbeelding
LucVH

Bericht door LucVH »

De wegcode zegt:

"de personen die een fiets of een tweewielige bromfiets aan de hand leiden, worden gelijkgesteld met voetgangers" :idea: :idea:

want als hij bevoorbeeld te hard zou rijden mag ik gelijk de brommer daar laten met de nodige boete.
Zullen wel geen onmensen zijn zeker. 8)
ONE LIFE.....LIVE IT!!

Luc,

BMW R1200GSA LC - R100RT
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

het komt neer op het volgende:

wanneer de bromfiets effectief is opgedreven, dan mag het zich niet meer op de openbare weg bevinden... omdat het niet verzekerd is (volgens de voorwaarden van de aanwezige polis...)

Staat deze brommer op een aanhangwagen, dat is het een vracht, en kan dit wel.

Concreet: de geteste bromfiets zal bij de vaststelling van opgedreven te zijn het politiebureau niet meer mogen verlaten, tenzij op een aanhangwagen.... en niet meer aan de hand van de "voetganger"
Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

Hang er tijdelijk een motoplaat van iemand op :wink:
Rafbmw

niet

Bericht door Rafbmw »

even ter verduidelijking : de bromfiets is niet opgedreven en in originele staat.

mijn vraag is wat de politie mij kan doen indien ik toch met het voertuig over het voetpad naar hen wandel

zij zeggen dat als ik dat doe en ik kom daar aan ( te voet) en hij wordt getest dat ik hem dan moet achterlaten voor een maand en dat de nodige boete zal volgen mocht hij de voorgeschreven snelheid overschreiden

grts
nog even gevonden op http://www.wegode.be

2.46. "Voetganger" : een persoon die zich te voet verplaatst. De personen die een kruiwagen, een kinderwagen, een ziekenwagen of enig ander voertuig zonder motor dat geen bredere dan de voor de voetgangers vereiste ruimte nodig heeft, aan de hand leiden en de personen die een fiets of een tweewielige bromfiets aan de hand leiden, worden gelijkgesteld met voetgangers.
Laatst gewijzigd door Rafbmw op 16 mar 2007, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
erteetje

Bericht door erteetje »

In mijn arrondissement (Tongeren) aanvaardt men het principe van de preventieve meting en is men iets ruimdenkender erin. Men mag een bromfiets ter controle aanbieden, na voorafgaandelijke afspraak (om misbruik te voorkomen). Dat zou men toch overal moeten doen vind ik, maar wie ben ik.

Als je op weg naar zo een keuring "het zotteke uithangt", tja, dan moet je niet op meedelijden rekenen hé.
Triker

Re: niet

Bericht door Triker »

Rafbmw schreef:even ter verduidelijking : de bromfiets is niet opgedreven en in originele staat.

mijn vraag is wat de politie mij kan doen indien ik toch met het voertuig over het voetpad naar hen wandel

zij zeggen dat als ik dat doe en ik kom daar aan ( te voet) en hij wordt getest dat ik hem dan moet achterlaten voor een maand en dat de nodige boete zal volgen mocht hij de voorgeschreven snelheid overschreiden

grts
rij volle gas naast een auto en check beiden de snelheid, dan weet je het toch ook ?
bmwim90

Bericht door bmwim90 »

zet er een fietscomputerke op....
one-one

Re: niet

Bericht door one-one »

Rafbmw schreef:even ter verduidelijking : de bromfiets is niet opgedreven en in originele staat.

grts
nog even gevonden op http://www.wegode.be

2.46. "Voetganger" : een persoon die zich te voet verplaatst. De personen die een kruiwagen, een kinderwagen, een ziekenwagen of enig ander voertuig zonder motor dat geen bredere dan de voor de voetgangers vereiste ruimte nodig heeft, aan de hand leiden en de personen die een fiets of een tweewielige bromfiets aan de hand leiden, worden gelijkgesteld met voetgangers.
Ik zou even naar de politie bellen en de dienst verkeer vragen ... leg je vraag uit en die mensen zullen dat wel zeker willen doen... het gaat hier toch wel over preventie om te vermijden dat die booster te snel rijdt.
Denk ook dat dit maar tijdelijk is want zoonlief zal hem misschien achter de rug wel willen opdrijven :wink:
indien nodig ken ik wel iemand uit die buurt.
ride with pride
one-one
gsa 1150
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LucVH schreef:Zullen wel geen onmensen zijn zeker. 8)
Waarschijnlijk niet, maar dat is toch niet iets waarop je dan maar moet hopen terwijl de consequenties nogal zwaar kunnen zijn als 'hij' toevallig deze nacht niet heeft gemogen op zijn madam.

Hier is't altijd zo dat als nen brave mens het eens allemaal netjes volgens de wet wil doen, hij meer risico loopt dan wanneer hij het, zoals het grootse uitschot, gewoon clandestien doet. LOGICA :?: :!: :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

BiemeRT schreef:Waarschijnlijk niet, maar dat is toch niet iets waarop je dan maar moet hopen terwijl de consequenties nogal zwaar kunnen zijn als 'hij' toevallig deze nacht niet heeft gemogen op zijn madam.
Hier is't altijd zo dat als nen brave mens het eens allemaal netjes volgens de wet wil doen, hij meer risico loopt dan wanneer hij het, zoals het grootse uitschot, gewoon clandestien doet. LOGICA :?: :!: :roll:
Volledig mee eens, waarom keert het zich meestal tegen je als je het eerlijk wil spelen? Ook al verschillende keren meegemaakt :cry:
'Eerlijk duurt het langst' moet in de huidige maatschappij met een groffe korrel zout genomen worden, jammer genoeg..
Maar we zijn weer aant afwijken zeker :roll:
Relax

Bericht door Relax »

Die agent is een kommaneuker. Als de "ouder" zich vrijwillig aanbiedt voor een snelheidscontrole moet 'm toch duidelijk zijn wat de bedoeling is. Te gek voor woorden, zoiets.
Frans slaat de nagel op de kop. (Mag wel 'ns...)
Beter idd iemand bellen van de dienst verkeer en je bedoeling nog 'ns uitleggen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

@Rafbmw,
Gebruik je gps en je gaat aardig dicht bij de werkelijke snelheid uitkomen. :idea:
mort
Contacteer:

Bericht door mort »

-Fred- schreef:@Rafbmw,
Gebruik je gps en je gaat aardig dicht bij de werkelijke snelheid uitkomen. :idea:
dat zou ik inderdaad ook doen. zelf naar de flikken gaan is zéker geen goed idee.. :D
Dwars

Bericht door Dwars »

:shock: vroegah probeerde je toch met ne opgevoerde brommert bij de flikken weg te blijven of ...... :? :lol:

ikke met ne Zundapp KS50 die dik 100 deed tenminste wel :twisted:
I am not a complete idiot, some parts are missing
Fox30

Re: Is dit noch normaal ??????????

Bericht door Fox30 »

Rafbmw schreef:de kilometerteller op deze bromfiets gaat tot 40KM/U ,waarschijnlijk nog een oude teller maar in werkelijkheid bij het rijden gaat de pijl over de 40,ik schat op ongeveer een 45km/u.grts
Rafbmw
Vroeger, in onze jonge tijd mocht een brommer slechts 40 rijden.
Nu zegt de wet 45 km/u.
Ik zou je geen zorgen maken.
In de oude Bareellei in Merksem is er een brommerwinkel en ik denk dat ze daar rolletjes hebben om de snelheid te meten. Bel hen eens? Zijn wel niet de goedkoopsten als het op werkuren aankomt. (als je mag geloven wat er wordt geschreven op daxforum.be)
Triker

Bericht door Triker »

Dwars schreef::shock: vroegah probeerde je toch met ne opgevoerde brommert bij de flikken weg te blijven of ...... :? :lol:

ikke met ne Zundapp KS50 die dik 100 deed tenminste wel :twisted:
Idem ditto, ne groen metalic en reed 110 op de Duitse snelweg :P
Rafbmw

gevonden

Bericht door Rafbmw »

oke jongens dit onderwerp is opgelost

heb uiteindelijk toch nog een agent gevonden die het wil doen voor mij a.s. maandag
bedankt voor de reacties
grts
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Zo zie je maar er bestaan toch nog toffe blauwvoeters.

Stoffel
Afbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Stoffel schreef:Zo zie je maar er bestaan toch nog toffe blauwvoeters.

Stoffel
En zeggen dat we al 3 jaar geen blauw meer dragen :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Harald schreef:
Stoffel schreef:Zo zie je maar er bestaan toch nog toffe blauwvoeters.

Stoffel
En zeggen dat we al 3 jaar geen blauw meer dragen :lol:
beetje bruiner geworden?
Afbeelding
Plaats reactie