nieuwe olie cardan carter
Moderator: GVN
nieuwe olie cardan carter
ben deze avond nog maar eens langs dealer geweest om die klote BMW helmen te laten repareren en ik vernam er langs mijn neus weg dat de dealers een schrijven zouden ontvangen hebben dat de olie in de cardan carter eenmalig zou moeten vervangen worden bij de 1200GS , heeft iemand hierover meer info ???? ik vernam het graag , Mvg
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
Mij hebben ze gezegd dat de nieuwe cardan geen onderhoud behoeft, dus ook geen oliewissels (er zit ook geen plug meer op om olie te vervangen). Dat er dan wel olie moet vervangen worden is het probleem van BMW. Waarom rekenen ze dan 6 euro aan? Bij mij zou die vlieger niet opgaan, ook al gaat het om maar om een luttele 6 euro.
en dus eigenlijk UW probleem ,of nog beter geen probleem:Dat er dan wel olie moet vervangen worden is het probleem van BMW
gewoon vervangen om de 10k of 1x/jaar zou ik (eventueel laten) doen.
Olie nakijken op vuil , metaaldelen ,enz ... kan echt geen kwaad .
(wat bmw ook moge voorschrijven ,het is UW motor)
Inderdaad, als de motor nog dienst moet doen na de garantieperiode van 2 jaar een goed idee. De eindoverbrenging van de nieuwe 1200 beemers is een dikke prul. BMW heeft in de 3 jaar al een paar wijzigingen gedaan, en nog sneuvelen ze bij bosjes. Andere lagers, toch oliewissels en binnenkort zelfs terug een olievul- en aflaatbout...11rt schreef:en dus eigenlijk UW probleem ,of nog beter geen probleem:Dat er dan wel olie moet vervangen worden is het probleem van BMW
gewoon vervangen om de 10k of 1x/jaar zou ik (eventueel laten) doen.
Olie nakijken op vuil , metaaldelen ,enz ... kan echt geen kwaad .
(wat bmw ook moge voorschrijven ,het is UW motor)
Hopelijk komt er nog een meer radicale oplossing voor mijn garantieperiode voorbij is...
Nee, niet MIJN probleem! Ook al is het mijn motor. Als de dealers een schrijven ontvangen van de invoerder dat de olie in de cardan moet vervangen worden terwijl de cardan onderhoudsvriendelijk is, moet de betreffende dealer deze olie niet aanrekenen. Ook al gaat het maar om 6 euro.
Als ik ZELF vraag om een oliewissel te doen, betaal ik natuurlijk wel graag de kosten. Wat ik na de garantieperiode met mijn motor doe is inderdaad mijn zaak.
Als ik ZELF vraag om een oliewissel te doen, betaal ik natuurlijk wel graag de kosten. Wat ik na de garantieperiode met mijn motor doe is inderdaad mijn zaak.
Vraag: wat is de reden dat die olie bij de GS1200 moet vervangen worden? En waarom bijv niet bij een RT1200? Ligt het aan de olie?
Uw dealer is u een antwoord hierop verschuldigd en zal u dat ook wel geven volgens mij.
En als het idd om een soort van 'terugroepactie' gaat van BMW uit, dan zullen zij ook wel voor de evt kosten opdraaien.
Hoe worden de GS rijders hiervan verwittigd? Geldt dit voor alle bwj van GS(A)1200?
Uw dealer is u een antwoord hierop verschuldigd en zal u dat ook wel geven volgens mij.
En als het idd om een soort van 'terugroepactie' gaat van BMW uit, dan zullen zij ook wel voor de evt kosten opdraaien.
Hoe worden de GS rijders hiervan verwittigd? Geldt dit voor alle bwj van GS(A)1200?
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
Dirk Pauwels
Cardan zonder olie? Lijkt mij sterk.GS 'er schreef:Volgens mijn dealer zit er geen olie in de nieuwe cardans, dus kan die niet vervangen worden.
Wie weet hier meer over?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Sorry, was klein misverstand.... Er zit wel degelijk olie in cardan (+/- 0.2 liter in cardanhuis). Zal sowieso bij eerste onderhoudsbeurt vervangen worden, zoals voorgeschreven door BMW.
Laatst gewijzigd door Hobgoblin op 22 mar 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
Iron Gonzo
volgens de technische gegevens zit er 0.25L olie in de eindaandrijving van een 1200
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit