een beetje extra verlichting
Moderator: GVN
haal maar allemaal uw meetlint boven... want dit zegt de wegcode:
§9. Mistlicht voor.
De bovenzijde van het lichtdoorlatende gedeelte van een mistlicht voor, mag niet hoger zijn dan dat van het dimlicht.
§10. Mistlicht achter.
De oppervlakte van het lichtdoorlatend gedeelte van het mistlicht achter, mag maximum 140 cm2 groot zijn.
Dit licht moet geplaatst zijn in het midden of links van het midden van het voertuig op ten minste 10 cm van het stoplicht.
Het mag slechts ontstoken worden door een afzonderlijke schakelaar.
Het ontstoken licht moet door middel van een voortdurend brandend oranje verklikkerlichtje, aangebracht op een voor de bestuurder in het oog vallende plaats kenbaar worden gemaakt ofwel moet de schakelaar op een voor de bestuurder in het oog vallende plaats zijn aangebracht en zijn voorzien van duidelijke aanwijzingen waaruit blijkt in welke stand van de schakelaar het licht is ingeschakeld.
§9. Mistlicht voor.
De bovenzijde van het lichtdoorlatende gedeelte van een mistlicht voor, mag niet hoger zijn dan dat van het dimlicht.
§10. Mistlicht achter.
De oppervlakte van het lichtdoorlatend gedeelte van het mistlicht achter, mag maximum 140 cm2 groot zijn.
Dit licht moet geplaatst zijn in het midden of links van het midden van het voertuig op ten minste 10 cm van het stoplicht.
Het mag slechts ontstoken worden door een afzonderlijke schakelaar.
Het ontstoken licht moet door middel van een voortdurend brandend oranje verklikkerlichtje, aangebracht op een voor de bestuurder in het oog vallende plaats kenbaar worden gemaakt ofwel moet de schakelaar op een voor de bestuurder in het oog vallende plaats zijn aangebracht en zijn voorzien van duidelijke aanwijzingen waaruit blijkt in welke stand van de schakelaar het licht is ingeschakeld.
-
Fox30
Foto's Collin Goes
Hier zijn de foto's van het extra achterlicht van Collin.

Detail hierboven. Mooi uitgefreesd uit de plaathouder

Detail: geactiveerd als stoplicht.

Detail hierboven. Mooi uitgefreesd uit de plaathouder

Detail: geactiveerd als stoplicht.
@ LucVB, geen probleem met CANBUS, dit bijkomend licht gewoon aansluiten aan je stoplicht. Het setje kan je eventueel ook verbinden met een extra schakelaar om er een mistlicht van te maken. maar daar wou ik niet van weten. Dat bijkomend stoplicht verbruikt nagenoeg geen stroom.
Setje komt via dealer van **** 2000.
Stoffel
Setje komt via dealer van **** 2000.
Stoffel
Re: Foto's Collin Goes
Fox30 schreef:Mooi uitgefreesd uit de plaathouder
Ik heb vorig jaar zulk een plaathouder aangeschaft met de led's ingebouwd, leds als bijkomend achterlicht en die bij het remmen sterk oplichten
http://www.motoren-toerisme.be/infoart.asp?artikel=765
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
-
Fox30
Ik heb ook deze van de winkel in Gent, maar heb hem gelukkig 2de hands kunnen kopen voor de helft van de prijs. Scheelt wel 30 euro. En inderdaad duo functie. Stoplicht en Achterlicht(halve kracht).Eric schreef:Ik heb vorig jaar zulk een plaathouder aangeschaft met de led's ingebouwd, leds als bijkomend achterlicht en die bij het remmen sterk oplichten
http://www.motoren-toerisme.be/infoart.asp?artikel=765
Is het niet een beetje dom om zo extra constante plaatverlichting te creëren i.v.m. flitstoestanden ?Eric schreef:Ik heb vorig jaar zulk een plaathouder aangeschaft met de led's ingebouwd, leds als bijkomend achterlicht en die bij het remmen sterk oplichten.
Of verlichten de leds de plaat niet

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Ik ben momenteel bezig met leds te plaatsen als mistlicht.
Ingebouwd inde n°plaathouder.
Op het stuur ben ik een orriginele BMW schakelaar aan't plaatsen.
maar nu komt het:
de stekker van de BMW schakelaar heeft 3 draadjes en mijn led houder slechts 2.
Wat sluit ik nu waar aan
Oja, er zit ook een verklikkerlampje op de schakelaar
(vandaar waarschijnlijk de 3 draadjes
Ppssst mijne RT ligt hier helemaal opengesmeten en morgen zou ik om 06.30u moeten vertrekken naar 'twerk, heeeeellllppp
Ingebouwd inde n°plaathouder.
Op het stuur ben ik een orriginele BMW schakelaar aan't plaatsen.
maar nu komt het:
de stekker van de BMW schakelaar heeft 3 draadjes en mijn led houder slechts 2.
Wat sluit ik nu waar aan
Oja, er zit ook een verklikkerlampje op de schakelaar
Ppssst mijne RT ligt hier helemaal opengesmeten en morgen zou ik om 06.30u moeten vertrekken naar 'twerk, heeeeellllppp
-
Iron Gonzo
de zwarte leg je terplaatse aan de massa
de witte trek je door naar de schakelaar
de andere van de schakelaar naar de +
klaar is Harald
klaar is Harald
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Als voorbeeldig motorrijder ben ik hier niet bang voorBiemeRT schreef: Is het niet een beetje dom om zo extra constante plaatverlichting te creëren i.v.m. flitstoestanden ?
Of verlichten de leds de plaat niet![]()
Alles gaat slechter onder druk
-
Iron Gonzo
ze flitsen met een speciale lens dus overbelichten gaat niet
eerder betere zichbaarheid van de plaat
eerder betere zichbaarheid van de plaat
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
ge hebt weer chance dak ik nog eens kom piepen op het forumHarald schreef:Merci Gonzo,..........terug naar de garage nuIRON GONZO schreef:de zwarte leg je terplaatse aan de massa
klaar is Harald
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Fox30
BiemeRT,BiemeRT schreef:Is het niet een beetje dom om zo extra constante plaatverlichting te creëren i.v.m. flitstoestanden ?Eric schreef:Ik heb vorig jaar zulk een plaathouder aangeschaft met de led's ingebouwd, leds als bijkomend achterlicht en die bij het remmen sterk oplichten.
neen de LEDs verlichten de plaat niet.
werkend als achterlicht vormen ze een bijkomend langwerpig achterlicht naar achteren. Bij stoppen, lichten ze volle kracht op, maar ook enkel naar achteren.
Heb gisteren avond wijselijk alles opgeruimd en gaan slapen.IRON GONZO schreef:de zwarte leg je terplaatse aan de massa
klaar is Harald
Deze morgen zeer teleurgesteld dat de kabouterkes niet hadden voortgewerkt.
Bart, sluit ik er dan 2 van de schakelaar aan op de +
Ik vrees dat ik een tekeningske nodig heb
-
edargpu
@ BeemeRT; en is da al gelukt om alles te monteren?BiemeRT schreef:Is het niet een beetje dom om zo extra constante plaatverlichting te creëren i.v.m. flitstoestanden ?Eric schreef:Ik heb vorig jaar zulk een plaathouder aangeschaft met de led's ingebouwd, leds als bijkomend achterlicht en die bij het remmen sterk oplichten.
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Iron Gonzo
hier het schematje
ik heb zo geen schakelaar met een lampje in dus ik kan hem niet testen om te zien wat waar (john heeft die vermoedelijk wel)
ik zou hem gewoon aansluiten, tenzij je iemand in uw buurt hebt die hem kan testen

ik heb zo geen schakelaar met een lampje in dus ik kan hem niet testen om te zien wat waar (john heeft die vermoedelijk wel)
ik zou hem gewoon aansluiten, tenzij je iemand in uw buurt hebt die hem kan testen

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Merci, ma blijkbaar is mijn verstand niet groot genoeg om het te begrijpen. (als ik nu start en ik zet m'n mistlichten aan, gaat de garagepoort open en begint de wc te lopenIRON GONZO schreef:hier het schematje
Den Bruce, mijne maat gaat dat hier vananvond voor mij komen uitzoeken.
Hij zegt dat ge de 3 draadjes van de schakelaar effe moet uitmeten
'k Ben er nog niet aan kunnen beginnenedargpu3 schreef:@ BeemeRT; en is da al gelukt om alles te monteren?
anders hoort ge het wel.
In ieder geval al bedankt voor de moeite, want het is zeer mooi gemaakt
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Iron Gonzo
zij ik nu niet net hetzelfde maar met andere woordentenzij je iemand in uw buurt hebt die hem kan testen
Harald stop effe met op dat knopje te duwen
iedere keer je duwt gaat mijn TV aan of uit
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE