tanktas voor BMW R1200GS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
tim
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2006, 17:27
Locatie: Kruibeke

tanktas voor BMW R1200GS

Bericht door tim »

Hoi, ik zoek een tanktas voor BMW R1200GS ???


Groeten
Tim
Geert I
Berichten: 160
Lid geworden op: 05 okt 2004, 21:22
Locatie: Ieper

Bericht door Geert I »

U hebt wel wat keuze wat de tanktassen betreft voor een GS! Eerst en vooral hebt u de originele tas van BMW waar de prijs wel vrij hoog is ( +/- 225 euro) dan hebt u het "quick lock" systeem van BAGS CONNECTION van Splashdesign ( http://www.splashdesign.eu) daar heb je ook keuze uit enkele modellen van tassen ( van groot naar klein) en dan is er ook nog een gelijkaardig systeem van Held ( verdeelt door o.a.RAD)met ook een heel interessante tas voor ongev.145 euro!
tim
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2006, 17:27
Locatie: Kruibeke

Bericht door tim »

Nu weet ik zeker al wat meer , en ga zeker eens kijken naar de verschillende systemen .
Heb de originele tanktas van BMW al gezien , en moet wel zeggen dat het even wennen was , de grootte dan bedoel ik , kan men deze niet kleiner maken of staat die altijd zo in vol volume ???Nu vind ik em wel al wa meevallen , zelfs al naar mooi gaan!! Maar vind het wel veel geld , vind men deze niet in tweedehands of zo????
Ik reed tot verleden maand nog rond met een 1150 Gs en had er een tanktas met magneten op , en da was pas gemakkelijk vond ik .

In ieder geval bedankt voor jullie reactie !!!
Ik zit hier nog niet zo lang op dit forum , maar vind het ongelooflijk goe !!!!!

Groeten
Tim
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Ben persoonlijk heel tevreden van de tanktas van Touratech, redelijk waterdicht, groot genoeg als 't moet, en toch niet zo bombastisch als die van BMW, een echt bruikbaar kaartvak voorzien van aparte velcro, enkele handige extra zakjes aan de buitenkant alsook een "rekkernetje" waar ge snel ff uw handschoenen kunt wegfoefelen bij péage ofzo, 't enige waar ik minder over te spreken ben is hun systeem om ze op de tank te plaatsen, dat trekt op niet veel, maar daar is altijd een simpele oplossing voor te vinden :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Bericht door Rik'sGS »

Hallo,

Ik gebruik eveneens de tanktas van Touratech, en ik ben er zeer tevreden over. Groot pluspunt is het grote kaartvak. Er gaat zonder problemen een A4 in.
Ze hebben 2 modellen, waarvan 1 100% waterdicht is. Er is een waterdichte binnenzak bij. Ik gebruik deze constant.

Groetjes

ERik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
tim
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2006, 17:27
Locatie: Kruibeke

Bericht door tim »

Ik wil wel even kijken hoe die tanktas van Touratech er uit ziet , waar , of welke zaak heeft deze in de winkelrekken ??? ( ik ben van Kruibeke ) , en wat kost em ongeveer???

Tim
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

't Ding kost bij Touratech 125€ (voor mijn model althans, de echt waterdichte is een pak duurder) en als 't dit w-end droog is, en ge komt naar de openingsrit moet ge maar is bij mij komen, ze zal er wel opstaan 8)

Hier een fotooke van de tas in normale (kleine dus) stand, ze kan indien nodig nog een goeie 10cm hoger staan ook, maar dan zie den helft van uwe conteur niet meer :wink:

Afbeelding

En nog eentje, 'k ben in een gulle bui, hier kunt ge duidelijk 't handige kaartvak zien.

Afbeelding

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Lukkie
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 sep 2005, 21:23
Woonplaats: Assenede
Locatie: Assenede

Bericht door Lukkie »

Gasten,
Ik ben ook op zoek naar een goede tanktas voor de 1200 GS. Die BMW tas vind ik zelf te duur en na een tijdje zakt deze in wanneer die niet vol zit. Niet echt wat ik zoek :?

Wat ik daarintegen wel goed uitziet is de Touratech van Koppel, maar de Wunderlich tas voor de 1200GS, genoemd Xtreme, ziet er ook prima uit. enne, bijzonder praktisch... (kaarthouder afzonderlijk af te nemen; te gebruiken als rugzakje; variabele grootte,..)

Iemand ervaring mee?

groeten,
Lukkie
R1200 GSA 2011 - 30 years edition
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Zeer tevreden van, is ver hetzelfde als die van TT:

Afbeelding

zie hier voor de snelle beslissers :
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=18356
Lukkie
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 sep 2005, 21:23
Woonplaats: Assenede
Locatie: Assenede

Bericht door Lukkie »

Hi Fred,

ik ga ook voor zo'n Wunderlich tas. Best bestellen via BMW dealer of wat raad je aan?

greetz,
Lukkie
R1200 GSA 2011 - 30 years edition
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Snelste oplossing is http://www.wunderlich.de dan ben je wel 15 euro verzendkosten kwijt. Als het wat mag duren kan je een afspraak maken met je dealer en wachten tot er 3 personen iets bestellen, dan kan je de kosten delen.
Rudi T
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 okt 2004, 21:18
Locatie: Brabant

Bericht door Rudi T »

Hoe zit het met de bevestiging van de tanktas van Wunderlch voor de 12GS? is dat nog altijd met een spanriem dat rond het balhoofd moet?

Ik had tot voor kort een wunderlich tanktas voor de 1150GS, en dat bevestiging systeem vooraan trok op niet veel...

Rudi
Lukkie
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 sep 2005, 21:23
Woonplaats: Assenede
Locatie: Assenede

Bericht door Lukkie »

Rudi,

ben er afgelopen weekend omgeweest bij Mabbe. Ziet er wel goed uit. 2 bandjes met een kunststof kliksysteem, onderaan bij het zadel 2 riemen met klittenband. Onderzijde is zeer stroef zodat de tas goed op de tankcover zit. Doorzichte A4 map voor kaart ziet wel niet zo goed vast aan één zijde (ga ik nog enkele klittenkand stroken op plakken). Verder 2 extra schouderbanden om als (kleine rugzak te gebruiken) en is de tas te vergroten. Niet zo lomp als de originele GS tas en minder hinderlijk bij bochten. Is volgens mij wel degelijke tas (170 euro bij Mabbe is geen koopje maar toch goedkoper dan de originele tas). Regenhoes kost 15 euro extra.

groeten,
Lukkie
R1200 GSA 2011 - 30 years edition
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Tanktas is zo perfect, je moet daar echt niks op bij plakken:
Deze velcro komt onder het zadel

Afbeelding

Hier de voorkant met het kliksysteem :

Afbeelding
Rudi T
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 okt 2004, 21:18
Locatie: Brabant

Bericht door Rudi T »

@Fred,

is dat een Wunderlich of een Touratech op de foto?
of een wundertech? :D
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Bericht door -Fred- »

Kijk ff bovenaan deze blz = Wunderlich.
Plaats reactie