made in ....?
Moderator: GVN
made in ....?
Hallo beste GS'ers, onlangs kreeg ik een gerucht (?) dat het type GS van BMW zou gemaakt worden in China! Waar of niet waar ?
-
Dirk Pauwels
Da kleintje wel
Da klein GSje dat je kunt zien op de duo-zit van mijnen berlijnse GS in mijnen avater is wél chinees fabrikaat. De dag dat het andersom dreigt te gaan worden, dan koop ik genen BMW moto meer. Nen "tsjingtsjang" met een BMW-logo is voor mij net hetzelfde als frieten in rijstwater gekookt
.
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Hm, nog een paar jaar en de kwaliteit van een japans ding is waarschijnlijk beter dan die van BMW. Eigenlijk net als met de jappen 
http//www.yavin4.nl
IRCNet/#nl.motorfiets
IRCNet/#nl.motorfiets
Bedoel je niet chinees ding?johns schreef:Hm, nog een paar jaar en de kwaliteit van een japans ding is waarschijnlijk beter dan die van BMW. Eigenlijk net als met de jappen
Ik denk dat de jappen beter kwaliteit hebben dan bmw
Laatst gewijzigd door de witten op 30 mar 2007, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
Peter Bosman
Was laatst in de BMW fabriek voor een coulance geval met een andere beemer rijder. Bij verijdeling van diefstal uit het hotel is de motor van mijn vriend omgevallen en de tank was kapot.(Lek en ingedeukt) Via de dealer (van mijn duitse vriend) konden wij terecht in de fabriek. Wij zaten bij Chiemsee. De motorblokken komen keurig in een krat uit het oosten en de assemblage gebeurt in de fabriek. De stelling was dat bij "eigen" fabricatie de auto's en motoren nog duurder zouden worden. Men kon niet tegen de kostprijs daar concureren. Gebeurt ook met diverse frames en delen van frame's. Deze worden vanuit de container van roest ontdaan, gespoten en afgewerkt.
Doe niet of elke bocht de laatste is, er komt hierna vast nog wel een volgende
BMW wordt stilaan zoiets als een Chinees gerecht:
"'t Is héél lekker, maar 'k wil liever niet weten wat erin zit en hoe het wordt klaargemaakt
"'t Is héél lekker, maar 'k wil liever niet weten wat erin zit en hoe het wordt klaargemaakt
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Het zou nog kunnen waar zijn mettertijd.
De luchtvaart als hoogtechnologische industrie raakt daar ook van de grond.
Sinds de jaren '50 bouwen ze reeds MIG's, Antonovs, Yaks en Tupolevs in licentie met Russische expertise. Tarlijke modellen zijn reeds zelf bijgewerkt. Ondertussen werken vele 10.000-en mensen in die sector en worden stukken gemaakt voor Westerse Boeings en Airbussen. Tegen 2020 willen ze trouwens hun eigen productie opstarten.
Het is maar een kwestie van tijd dus voor we hoogwaardige Chinese motos over de vloer krijgen. Why not? Qua marketing zal er wel wat werk aan de winkel zijn...
De luchtvaart als hoogtechnologische industrie raakt daar ook van de grond.
Sinds de jaren '50 bouwen ze reeds MIG's, Antonovs, Yaks en Tupolevs in licentie met Russische expertise. Tarlijke modellen zijn reeds zelf bijgewerkt. Ondertussen werken vele 10.000-en mensen in die sector en worden stukken gemaakt voor Westerse Boeings en Airbussen. Tegen 2020 willen ze trouwens hun eigen productie opstarten.
Het is maar een kwestie van tijd dus voor we hoogwaardige Chinese motos over de vloer krijgen. Why not? Qua marketing zal er wel wat werk aan de winkel zijn...
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Die Chinezen hebben wél fantastische mooie Deerne's hoor Xav, ik maak me meer zorgen over hun namen die ze hun creaties gaan geven, zoals de nieuwe Cherry Bloosom 1200 16V, of de Ying Lang Pang 750 RaceCab, of de Sentinel 1200 Toeringboat of...My 50cc Noodle...Qua marketing zal er wel wat werk aan de winkel zijn...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Misschien off-topic maar hier al de eerste bewijzen dat de Chinezen kunnen rippen ...
StoffelChinezen (CEO) rippen de BMW X5
Hier vind je het bewuste artikel terug maar de foto wou ik jullie toch niet onthouden!
Achteraan juist een X5
Vooraan juist een Toyota Landcruiser
-
Hubert NYS
Ik heb summer rain handschoenen van BMW. En op het labeltje staat "Made in China".....;
Daar zit misschien de reden waarom ze zo goed zijn ?.....
Het valt wel op dat het stukje label waar Made in China op staat, zodanig geperforeerd is dat het makkelijk te verwijderen is.
Moesten de Bmw's van de laatste jaargangen daar ook gemaakt zijn dan zou het forum misschien niet vol staan van allerhande onvoorstelbare mankementen... Dan zou ons merk, dat prat gaat op degelijkheid, misschien even bedrijfszeker zijn dan dan de japanse merken.
Aangezien ze in Duitsland zeker geen motorfietsen maken uit naastenliefde, maar gewoon om veel geld aan te verdienen zou het mij niks verbazen moesten de Chinezen er voor iets tussenzitten.
Groetjes
Nasjke.
Daar zit misschien de reden waarom ze zo goed zijn ?.....
Het valt wel op dat het stukje label waar Made in China op staat, zodanig geperforeerd is dat het makkelijk te verwijderen is.
Moesten de Bmw's van de laatste jaargangen daar ook gemaakt zijn dan zou het forum misschien niet vol staan van allerhande onvoorstelbare mankementen... Dan zou ons merk, dat prat gaat op degelijkheid, misschien even bedrijfszeker zijn dan dan de japanse merken.
Aangezien ze in Duitsland zeker geen motorfietsen maken uit naastenliefde, maar gewoon om veel geld aan te verdienen zou het mij niks verbazen moesten de Chinezen er voor iets tussenzitten.
Groetjes
Nasjke.
2002 R850R Zilver.
Klopt. Ik heb me vertyptde witten schreef:Bedoel je niet chinees ding?johns schreef:Hm, nog een paar jaar en de kwaliteit van een japans ding is waarschijnlijk beter dan die van BMW. Eigenlijk net als met de jappen
Ik denk dat de jappen beter kwaliteit hebben dan bmw
http//www.yavin4.nl
IRCNet/#nl.motorfiets
IRCNet/#nl.motorfiets
-
den bakker
-
scheurneus
- Contacteer:
Ze vliegen 1ste klas naar ons toeden bakker schreef:BMW kleding komt inderdaad uit china...
een mens vraag zich af waarom ze zo duur is...
Marco
BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
BMW R1150GS Adventure '2005 (on)weiss aluminium
Ducati MH900evolutione '2002 rood/grijs/zwart #1668
niet alle bmw kledij komt uit het oosten.
Toen ik enkele jaren terug te gast was bij Zsoll in Boedapest (Biker Camp) werd ik aangeklampt door een inboorling die mij voor 250 euri een kompleet nieuw bmw pak wou verkopen.
Nadien vernam ik via Zsoll dat die pakken inderdaad in Hongarije gemaakt werden.
Aangezien ik de zaak toen niet vertrouwde draag ik dus nog steeds m'n oude spulletjes
den tyten
Toen ik enkele jaren terug te gast was bij Zsoll in Boedapest (Biker Camp) werd ik aangeklampt door een inboorling die mij voor 250 euri een kompleet nieuw bmw pak wou verkopen.
Nadien vernam ik via Zsoll dat die pakken inderdaad in Hongarije gemaakt werden.
Aangezien ik de zaak toen niet vertrouwde draag ik dus nog steeds m'n oude spulletjes
den tyten
Road King
-
den bakker
[quote="den bakker"]misschien wordt de namaak in hongarije gemaakt
is inderdaad niet uit te sluiten, maar ik had en heb de indruk dat Zsoll een respectabel man was.
Hij poogde ons ondermeer wegwijs te maken in de nephandel met ondermeer de gigantische Chinese market in Boedapest.
Voor een leek is er eigenlijk maar één devies; kijken en niet kopen, in het allerbeste geval koop je gestolen goederen en heb je kwaliteit voor je geld, meestal echter ben je gerold en stoppen ze namaakspullen in je pollen.
De politie is alom aanwezig maar houdt zich opvallend afzijdig, zij komen raar maar waar ook niet op de terreinen waar de duizenden kraampjes-containers staan opgesteld, in de directe omgeving van de markt lopen zij elkaar wel letterlijk voor de voeten.
den tyten
is inderdaad niet uit te sluiten, maar ik had en heb de indruk dat Zsoll een respectabel man was.
Hij poogde ons ondermeer wegwijs te maken in de nephandel met ondermeer de gigantische Chinese market in Boedapest.
Voor een leek is er eigenlijk maar één devies; kijken en niet kopen, in het allerbeste geval koop je gestolen goederen en heb je kwaliteit voor je geld, meestal echter ben je gerold en stoppen ze namaakspullen in je pollen.
De politie is alom aanwezig maar houdt zich opvallend afzijdig, zij komen raar maar waar ook niet op de terreinen waar de duizenden kraampjes-containers staan opgesteld, in de directe omgeving van de markt lopen zij elkaar wel letterlijk voor de voeten.
den tyten
Road King