Sinds enkele dagen valt de verlichting van mijn display weg. Deze komt dan soms na enkele minuten opnieuw. Enig idee wat het probleem is?
Bedankt!
R1200RT wegvallen verlichting display
Moderator: GVN
-
gooikenaar
-
Iron Gonzo
ergens slecht contactje?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Triker
Re: R1200RT wegvallen verlichting display
Dit heeft volgens mij te maken met de sensor! De sensor regelt "automatisch" de verlichting van het display. Bij mijn RT heb ik het ook al een paar keer gezien dat de verlichting verandert ook al schakel ik niet over van dag naar nachtsituaties. Ik denk eerder dat het een <<overgevoelige sensor>> is die de verlichting van het display te drastisch gaat aanpassen of bij die van jou gewoonweg dooft. Bij de eerste RT-modellen bleek dit een "normaal verschijnsel" te zijn volgens mijn verkregen informatie...gooikenaar schreef:Sinds enkele dagen valt de verlichting van mijn display weg. Deze komt dan soms na enkele minuten opnieuw. Enig idee wat het probleem is?
Bedankt!
-
Triker
Re: R1200RT wegvallen verlichting display
Voor mijn part zou de verlichting altijd aan mogen blijven wat altijd duidelijker is, ik zou best de sensor durven afplakken...Dennis schreef:Dit heeft volgens mij te maken met de sensor! De sensor regelt "automatisch" de verlichting van het display. Bij mijn RT heb ik het ook al een paar keer gezien dat de verlichting verandert ook al schakel ik niet over van dag naar nachtsituaties. Ik denk eerder dat het een <<overgevoelige sensor>> is die de verlichting van het display te drastisch gaat aanpassen of bij die van jou gewoonweg dooft. Bij de eerste RT-modellen bleek dit een "normaal verschijnsel" te zijn volgens mijn verkregen informatie...gooikenaar schreef:Sinds enkele dagen valt de verlichting van mijn display weg. Deze komt dan soms na enkele minuten opnieuw. Enig idee wat het probleem is?
Bedankt!
-
Boskrabber
Dat is bij het model van 2005 hetzelfde.PierreRT schreef:De verlichting van mijn display gaat enkel aan als het donker is, automatisch dus. Als je bvb door een tunnel rijdt gaat het aan, kom je der uit gaat de verlichting terug uit. Niet bij alle 1200RT's zo, of misschien niet bij oudere modellen?
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
R1200RT wegvallen verlichting display
Je kunt de 'sterkte' van de verlichting van de tellers regelen via de rechtse knop (waar je ook de klok mee instelt).
Als je de verlichting hoog of op max instelt, dan valt het in de tussen periodes tussen 'dag' en 'nacht' veel harder op als de verlichting in- of uitschakelt.
Bij mijn vorige R1200RT stond de verlichting altijd op minimum en had geen last van in- en uitschakelen.
Bij mijn huidige viel mij dat wel op, maar na aanpassing van de instelling is dit nu weer gedaan (of het valt niet op).
Als je de verlichting hoog of op max instelt, dan valt het in de tussen periodes tussen 'dag' en 'nacht' veel harder op als de verlichting in- of uitschakelt.
Bij mijn vorige R1200RT stond de verlichting altijd op minimum en had geen last van in- en uitschakelen.
Bij mijn huidige viel mij dat wel op, maar na aanpassing van de instelling is dit nu weer gedaan (of het valt niet op).