Rood/gele K1 -- welk pak en helm?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GRUWEZ

Rood/gele K1 -- welk pak en helm?

Bericht door GRUWEZ »

OK, ik heb ondertussen mijn K1 droommoto gevonden. Rood met gele belettering. Nu ben ik op zoek naar de bijpassende kledij. Dit zou uiteraard ook rood/geel moeten zijn. Het liefst heb ik een lederen broek, met aparte lederen vest. De helm heb ik liefst als systeemhelm, ook met een rood en/of geel motief.

Kan er iemand mij zeggen welke merken dit aanbieden en waar ik deze kan krijgen. Ik heb al eens op de web site van Richa gekeken, maar daar vind ik niets dat me echt aanstaat.

Alvast bedankt
Rik Gruwez
Brugge

PS: Ik besef dat ik met mijn rood/gele pak op mijn rood/gele K1 wel zal opvallen, maar dat is de bedoeling! :D
Guy

Bericht door Guy »

Gele systeemhelm: ik denk dat Motorrad Soete in Latem bij Gent nog een aantal gele BMW systeemhelmen in stock heeft.
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
Harald

Bericht door Harald »

Leder pak in rood , kijk eens bij RICHA
En een Systeemhelm , Nolan heeft effe rode N101 helm :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Danny

Bericht door Danny »

compleet in blackie lijkt mij veeeel mooier dan een geel met rood (of omgekeerd) pak dat gauw z'n mooie kleuren verliest, vuil wordt van de beestjes,straatvuil ... etc...
de helm kan je evt in 't rood kopen en er dan in miniatuur de K1 belettering op aanbrengen, vaak is sober mooier dan een kleurenboel dien iet echt bij mekaar past + als je volgende een blauwe is heb je wel echt een vloekertje en een quasi onverkoopbaar pak...
't is trouwens toch om te rijden en geen circusact he, ik denk liever functioneel... 't uiterlijk mooiere is meegenomen maar comfort gaat boven alles
Harald

Bericht door Harald »

tja , ik kan Danny wel gelijk geven .
Was me de bedenking aan't maken dat ge trouwens nooit de juiste kleur zal vinden . en kleurverschil is ............lelijk.
Ook voor de helm zou dat wel eens kunnen tegenvallen.
Koop je een zwart pak , en gele helm samen met de roden moto , heb je een perfecte belgische of Duitse vlag combinatie :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

kijk eens bij wim motors in lotenhulle( http://www.wim-motors.com )(baan aalter deinze) die heeft een groot asortiement race kledij. Kwa prijs vind ik hem bij de goedkopere.
mijn geel racepakske komt ook van daar.
vest en broek zijn met rits verbonden, zodanig er geen wind achter of zijdelinks onderdoor kan.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Danny schreef:compleet in blackie lijkt mij veeeel mooier dan een geel met rood (of omgekeerd)
'k wou het zo snel niet zeggen, maar ik vond het ook beter staan in 't zwart op een rode motor met gele K1 op. :oops:

Ok, ok, het is misschien dan een complete Belgische vlag, maar ik ben een beetje bang voor rood en geel als lederkleur, kwestie van onderhoud en verkleuring... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
GRUWEZ

Bericht door GRUWEZ »

Bedankt voor de reacties. Ik ben niet van plan er een circusact van te maken, dus misschien ga ik wel voor all out black. Maar toch lijkt het me tof een zwart pak te vinden met rode en/of gele accenten erin. Ik ga eens rondneuzen bij Wim in Lotenhulle (terug een excuus om de moto van stal te halen!) en dan zien wel.
Danny

Bericht door Danny »

dat bedoel ik ook, een sober biesje links of rechts heeft vaak (meestal) een veel mooier effect dan een schreeuwerig geheel... elk merk heeft wel een kleurtje in zijn gamma, let wel op bij maatwerk dat je 't zelfde krijgt als wat je vraagt want de stalen die ze je tonen verschillen maar wat vaak van de achteraf geleverde pakken...
er is ook nog MJK in Emblem maar bv Dainese,IXS,Lookwell,Rev'it leveren gegarandeerd ergens een confectiepak met een kleurtje...
amuseer je met het zoeken...
animal

Bericht door animal »

De rode systeem 3 van BMW had exact hetzelfde kleur als de rode K1. Ik had vroeger zo'n rode k1 maar ruilde die ondertussen in voor een grijze K1. Mocht je interesse hebben in de helm, die ligt hier nog ergens: opgelet is wel een grote maat en niet meer in nieuwstaat natuurlijk. Je mag 'm komen halen als je wil, je moet me dan maar 's tracteren later.
Kasper

Bericht door Kasper »

Goeie middag,

Het mooiste is volgens mij het orginele rode BMW leren motorpak zoals dat in de handleiding van de motor vermeldt stond rond 1990.

Mvg,

Kasper
blueg3

Bericht door blueg3 »

Kasper schreef:Goeie middag,

Het mooiste is volgens mij het orginele rode BMW leren motorpak zoals dat in de handleiding van de motor vermeldt stond rond 1990.

Mvg,

Kasper
Dag allemaal,

inderdaad. Ik ben op zoek naar zo'n origineel rood/zwart pak zoals in de K1 handleiding/brochure van toen. Evenals de oudere grijze helmen (met de rode sticker) die ook in die brochures staat vermeld
Indien iemand mij kan helpen....> e-mailtje

dank u
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

ga in je blootje op de motor... das pas origineel
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Plaats reactie