Gsm via zumo 550

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Milboxer

Gsm via zumo 550

Bericht door Milboxer »

Heb een bluetooth-gsm +zumo 550+ helm van nolan met intercomsysteem.
De verbinding tussen de zumo 550 en de nolan-helm gebeurt met een kabeltje (aan de ene kant 3polige stekker en aan de andere kant 4-polige stekker)
De instrukties gps zijn zeer goed te verstaan. Als ik iemand wil bellen of gebeld wordt met mijn helm op en aangesloten aan de zumo dan kan ik alleen de tegenpartij horen en zij horen NIETS...
Ligt dat aan mijn microtje (juist nieuw gekocht) of ligt dat aan de instellingen van mijn zumo of gsm???
Boxer forever
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Ik snap die 3 polige aansluiting aan de Zumo zijde niet zo. Volgens mij moeten daar 2 stekkertjes zitten 1 voor geluid en 1 voor spraak 2,5 en 3,5 mm.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Volgens mij is dat een fabrieksmatig defect aan de motorhouder. Ook ik heb alles geprobeerd en ben voorlopig tot de conclusie gekomen dat de motorsteun niet naar behoren werkt. Deze heb ik ter reparatie teruggestuurd.

De wijze waarop het geheel zou moeten werken:
- Zumo in motorsteun
- kabelverbinding tussen motorsteun en intercom (2,5 mm jackplug microfoon-in + 3,5 mm jackplug audio-out in de motorsteun; dit is een speciaal voor de Zumo gemaakte kabel door Baehr, de fabrikant van de intercom)
- GSM verbonden via Bluetooth met de Zumo
Op deze wijze hoor ik alle audio functies via de intercom, maar bij telefoongesprekken hoort degene aan de andere kant mij niet.

Nu heb ik ook de volgende setup geprobeerd:
- Zumo in motorsteun
- MP3 aansluitkabel van de intercom in de Zumo-motorhouder
- Garmin externe microfoon
- GSM verbonden via Bluetooth met de Zumo
Ook nu hetzelfde probleem dat de gesprekspartner mij niet kan horen. Noch de intercom, noch de kabel van de intercom zijn nu van invloed.

In de autosteun werkt alles prima en kan de gesprekspartner mij horen. De externe microfoon van Garmin is dan aan de autosteun gekoppeld, dus die werkt. Ook blijkt hieruit dat de Zumo werkt naar behoren.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Hey Boys,

Het Starcom kabeltje werkt wel, gebruik het nu zelf al een 2 tal weken en de gsm functie werkt perfect.
Er zijn 2 versies leverbaar voor diegene die een intercom hebben maar ook voor diegene die er gene hebben deze kunnen met een extra helmsetje de gesproken navigatie horen de MP3's en de GSM gebruiken
(als, er B.T. aanwzeig is)
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

ik kan alleen maar de Scala Rider adviseren, handig, gedaan met alle kabeltjes ... lees ook op http://www.pvdk.be
Milboxer

Bericht door Milboxer »

Lex schreef:Hey Boys,

Het Starcom kabeltje werkt wel, gebruik het nu zelf al een 2 tal weken en de gsm functie werkt perfect.
Er zijn 2 versies leverbaar voor diegene die een intercom hebben maar ook voor diegene die er gene hebben deze kunnen met een extra helmsetje de gesproken navigatie horen de MP3's en de GSM gebruiken
(als, er B.T. aanwzeig is)
Hoi Lex,
Heb jij zelf ook een Zumo550?
Over welk starcom kabeltje heb je het eigenlijk?
Ik ben leek in al die dingen.... Wat kost zo een kabeltje?
Wij (vrouw en ik) hebben 2st.nolan helmen met intercomsysteem
Wordt dat starcom kabeltje ook in de microphone-plug gestoken van de zumo?
Boxer forever
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

@ Milboxer,

Ja ik rijd nu een paar weken rond met de Zumo gekoppeld aan mijn Starcom intercom het kabeltje heeft inderdaad 2 aansluitingen één voor de micro en één voor de Audio (navigatie-mp3) mijn gsm is via B.T. gekoppeld met de Zumo en werkt perfect. De prijs voor het kabeltje bedraagd 56 euro en is ook voorzien van een galvanisch scheidingsfilter.

Mvg....Lex
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

En Lex kennende is da goe spul :-)
Plaats reactie