Ik rij sedert een paar weken met een 1200 RT, tweedehands gekocht. Alles perfect, zalig rijden, behalve dan dat ik mijn linkerspiegel de neiging heeft te trillen vanaf een bepaalde snelheid. De rechterspiegel geeft geen kick.
Mensen met gelijkaardige problemen? Eenvoudige oplossingen?
genieter schreef:Ik rij sedert een paar weken met een 1200 RT, tweedehands gekocht. Alles perfect, zalig rijden, behalve dan dat ik mijn linkerspiegel de neiging heeft te trillen vanaf een bepaalde snelheid. De rechterspiegel geeft geen kick.
Mensen met gelijkaardige problemen? Eenvoudige oplossingen?
Heb dat raar genoeg ook met men nieuwe, staan nu 700 km op...
weet ook niet wat de oorzaak is....
Als dat bij iedereen links is, is dat dan geen productiefout geweten door bmw en te verhelpen door de dealer? Niet dat ik niet graag pruts
Heb hem er al eens uitgehaald (kompleet met houder) en dat bleek in orde, ik denk dat het iets moet zijn van de spiegel zelf die op zijn houder is bevestigd..
Ik heb mijn motor al een jaar en 15000km gereden en mijn linker spiegel trilt nog altijd.
Al drie keer in de garage geweest en alles nagekeken en bevestigings punten vervangen.
Wel ondervonden bij opschakelen niet onder 3500 toeren schakelen dan zijn er bijna geen trillingen
FREEBIKER schreef:Ik heb mijn motor al een jaar en 15000km gereden en mijn linker spiegel trilt nog altijd.
Al drie keer in de garage geweest en alles nagekeken en bevestigings punten vervangen.
Wel ondervonden bij opschakelen niet onder 3500 toeren schakelen dan zijn er bijna geen trillingen
Het is toch raar dat velen dit hebben, enkel aan de linkse kant en dat
daar niets aan te doen is bij de dealer?
Er moet dan toch ergens een verschil zitten tov de rechter spiegel?
Boskrabber schreef:Het is mij nog niet opgevallen en ik hoop dat het ook zo blijft. Het is misschien omdat de mijne van oorsprong een echte duitser is.
de mijne is ook een echte duitser en heb er tot hier toe ook nog niets van ondervonden
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Ik heb ook een echte Duitser en het is mij toch ook nog niet opgevallen dat de linker spiegel trilt,ga er bij de eerst volgende rit eens extra op letten en post het resultaat.
Bedankt voor de info, ik merk dat ik niet alleensta met het probleem en dat het trillen dus niet afkomstig is van een accident, want ik kocht de moto 2dehands in Duitsland.
genieter schreef:Bedankt voor de info, ik merk dat ik niet alleensta met het probleem en dat het trillen dus niet afkomstig is van een accident, want ik kocht de moto 2dehands in Duitsland.
Oh, das wat anders, dan zal het wel van een accident zijn
Heb gisteren een goede rit gemaakt en heb extra aandacht geschonken aan mijn linkerspiegel,zowel op vlakke weg als op kasseien geeft hij geen krimp en beweegt hij niet dus conclusie ik heb geen probleem met een trillende linkerspiegel van mijn R1200RT
spoorman schreef:Heb gisteren een goede rit gemaakt en heb extra aandacht geschonken aan mijn linkerspiegel,zowel op vlakke weg als op kasseien geeft hij geen krimp en beweegt hij niet dus conclusie ik heb geen probleem met een trillende linkerspiegel van mijn R1200RT
Van welk jaar is hij?
Blijkbaar hebben dan toch niet alle 1200RT's (maar zeer veel) dit probleem en dan is het misschien eens goed om te vergelijken waar nu het verschil zit, bvb ophanging etc...
Moesten we kunnen aantonen wat nu juist het probleem is zijn ineens een pak mensen geholpen...!
Heb hem gisteren gedemonteerd, nagezien en teruggeplaatst, zonder verschil echter
Mocht het van nut zijn: zelf heb ik een RT van april 2006, één vriend heeft een RT van juni 2006, m'n zwager heeft een RT van april 2005 en nog een vriend een RT van maart 2005. Alle vier nieuw bij de dealer in Nederland gekocht, drie bij Van Harten Amersfoort en één bij MotoPort Wormerveer.
En alle vier hebben ze géén last van trillingen in welke spiegel dan ook...
HanzThePanz schreef:
En alle vier hebben ze géén last van trillingen in welke spiegel dan ook...
ge moet er wel mee rijden om dit te testen hé
Ah! Is dat de truc om erachter te komen of er wat mis is?! Zeg dat dan meteen!
Maar goed... Twee stuks maken niet zoveel kilometers (nu rond de 16.000). De andere twee rijden echter elke dag hun rondjes over de snelwegen en staan op resp. 30.000 en 35.000 km.
Kan het niet aan de afstelling van de motor liggen? Met andere woorden, heb je dat trillen in het hele toerengebied of alleen bij een bepaald toerental?
HanzThePanz schreef:Kan het niet aan de afstelling van de motor liggen? Met andere woorden, heb je dat trillen in het hele toerengebied of alleen bij een bepaald toerental?
Bij ralentie niet, enkel bij een bepaald toerental, ik denk rond de 2500-3000 eens daarover weer iets minder
Moest het aan de afstelling van de motor liggen zouden beide spiegels het hebben...