roest op remschijf

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
chivas

roest op remschijf

Bericht door chivas »

Ik heb nu zo'n een 1500km met mijne GSA 2007.
De voorste remschijf is aan de binnenzijde (rond de bevestigings bouten) al helemaal geroest.
Ik heb nog niet echt in de regen gereden, in strooizout al helemaal niet. Na het wassen helemaal opgedroogd met doeken en met perslucht drooggeblazen.
Het is enkel de linker schijf dewelke roest vertoont
Met staalwol krijg ik het al niet meer weg.
Is dit normaal, en zo ja hoe kan ik dat verwijderen en voorkomen?
Siliconenspray of dergelijk op de remschijf lijkt me geen goed idee.
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Gietijzeren remschijven durven al eens roesten, maar dit zijn geen gietijzeren schijven. Aangezien het zo ne nieuwe is zou ik er eens bij de dealer mee langsgaan en het woord "garantie" laten vliegen.

Zeker omdat het maar aan één kant is lijkt het mij toch niet normaal...
Nil volentibus arduum
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Normaal durf ik 't niet noemen, toch voor een beestje van zoveel geld, maar da ge niet den enigste zijt kan ik u wel bevestigen, bij mij trouwens aan beide voorste schijven, 'k zen dan toch nog in evenwicht :roll:

Grtz, Philip!

P.S: Vergeten, vermits er nieuwe schijven opstaan (onder garantie) zou dit nu minder moeten zijn, maar de vijskes stonden toch schoon oranjegekleurd v.d roest zulle :?
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

misschien eentje dat via engeland en de gezonken containers gekomen is?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Lijkt me een "legering" probleem te zijn, naar de dealer en nieuwe erop :!:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
chivas

Bericht door chivas »

ik ben bij de dealer geweest met het roestprobleem op de schijf, deze erkent onmiddelijk dat dit niet normaal is zeker niet omdat het aan 1 zijde is.
Ze hebben er digitale foto's van genomen en contact opgenomen met BMW, ben benieuwd wat daar van gaat komen.

P.S. gelijk ook de eerste beurt gehad, 1500km, de remblokken zijn nog zo goed als nieuw (model 2007)
popken

Bericht door popken »

tav chivas

als je nu eerst naar je dealer was gegaan had je hier toch niet zo negatief hoeven te doen ?
je (wij) hebben een dijk van een machine. als er iets aan is, ga dan naar je dealer en (meestal) zorgt die voor een oplossing. Indien niet, dan kan je hier nog steeds terecht.
Beemer

Bericht door Beemer »

popken schreef:tav chivas

als je nu eerst naar je dealer was gegaan had je hier toch niet zo negatief hoeven te doen ?
je (wij) hebben een dijk van een machine. als er iets aan is, ga dan naar je dealer en (meestal) zorgt die voor een oplossing. Indien niet, dan kan je hier nog steeds terecht.
Negatief ? Chivas stelde hier een vraag en is alles behalve negatief. Vergeet niet dat het hier een forum is en vragen staat vrij.

@ Chivas; Welkom op dit forum :!:
11rt

Bericht door 11rt »

Mooi dat de dealer het probleem erkend en bmw het hopelijk verhelpt.
Even algemeen:
Het nooit slecht of negatief om zich op voorhand te informeren.Ervaringen van anderen kunnen helpen.
Modellen,toeleveranciers enz, veranderen voortdurend en steeds sneller ,
dat het zelfs voor dealers dikwijls een probleem wordt om een diagnose te stellen. (geld nu wel niet voor dit geval ... tenzij de moto met die kant tegen de chauffage staat in de garage ?)Vroeger kan men als technicus terugvallen op ervaring .
Eer dat een technicus nu echte praktijk-ervaring heeft, is er een nieuw model,... met andere nieuwe problemen.
En dat zal niet beteren in de toekomst, integendeel.
Plaats reactie