Wie reed de openingsrit met een Zumo?
Moderator: GVN
Wie reed de openingsrit met een Zumo?
Ik twijfel nog steeds tussen een Zumo en een 2820, vooral omdat je bij de Zumo het herberekenen niet kan afzetten.
Tijdens de openingsrit hebben we natuurlijk een kleine strubbeling gehad vanwege de Rally en dat moet een prima test geweest zijn, vandaar mijn vraag:
Hebben jullie problemen ondervonden met het herberekenen of liep alles goed?
Ik denk dat tijdens de rit Shost met ons mee reed met een Zumo en hij heeft geen problemen ondervonden.
Geef A.U.B. ook de positieve commentaren om geen verkeerde indruk te krijgen.
Bij voorbaat dank
Frank
Tijdens de openingsrit hebben we natuurlijk een kleine strubbeling gehad vanwege de Rally en dat moet een prima test geweest zijn, vandaar mijn vraag:
Ik denk dat tijdens de rit Shost met ons mee reed met een Zumo en hij heeft geen problemen ondervonden.
Bij voorbaat dank
Frank
-
- Contacteer:
Openingsrit met Zumo
Beste Frank,
De functie "automatisch herberekenen bij afwijken van een route" is inderdaad nog niet uitschakelbaar op de zumo.
Reeds héél wat van ons klanten hebben deze opmerking gemaakt en terecht. Men (Garmin-Formar) heeft ons beloofd dat dit bij één van de volgende update's zal opgelost zijn.
Situatie's als deze van de openingsrit zal je echter altijd hebben. Gezien het feit dat dit zéér dicht op de middagstop was gewoon even een nieuwe route aangemaakt ter plaatse en het probleem was opgelost. K'had ook mijn 276C bij en daar doe je net hetzelfde hé ....
Kwestie van uw keuze Zumo of 2820, kijk ook eens even naar de 278C
K'weet het, iets duurder maar wel veruit één van de beste producten die garmin ooit gemaakt heeft !
Groeten Kristof
http://www.egm.be
De functie "automatisch herberekenen bij afwijken van een route" is inderdaad nog niet uitschakelbaar op de zumo.
Reeds héél wat van ons klanten hebben deze opmerking gemaakt en terecht. Men (Garmin-Formar) heeft ons beloofd dat dit bij één van de volgende update's zal opgelost zijn.
Situatie's als deze van de openingsrit zal je echter altijd hebben. Gezien het feit dat dit zéér dicht op de middagstop was gewoon even een nieuwe route aangemaakt ter plaatse en het probleem was opgelost. K'had ook mijn 276C bij en daar doe je net hetzelfde hé ....
Kwestie van uw keuze Zumo of 2820, kijk ook eens even naar de 278C
K'weet het, iets duurder maar wel veruit één van de beste producten die garmin ooit gemaakt heeft !
Groeten Kristof
http://www.egm.be
Een gps-toestel dat gaat herberekenen indien ge van route geraakt ,is voor mij,waardeloos om geplande toerritten mee te rijden.Geloof mij,ge kunt nooit de juiste route rijden die ge thuis gepland hebt.Ik heb dit in het verleden meerdere malen ondervonden.Hoe mooi dat het sommige mensen ook uitleggen......Met deze toestellen ben je beperkt met het aantal route punten dat ge kunt upladen waardoor je punten ver uiteen liggen en daardoor bij herberekenen een stukje nieuwe,niet geplande, route krijgt.
Het is natuurlijk jou keuze,maar indien ik moest kiezen tussen de 2820 of de Zumo,ik ga voor de 2820!
Probeer anders zelf eens proef te rijden met een Zumo of 2820.
Het is natuurlijk jou keuze,maar indien ik moest kiezen tussen de 2820 of de Zumo,ik ga voor de 2820!
Probeer anders zelf eens proef te rijden met een Zumo of 2820.
vivaro schreef:Een gps-toestel dat gaat herberekenen indien ge van route geraakt ,is voor mij,waardeloos om geplande toerritten mee te rijden.Geloof mij,ge kunt nooit de juiste route rijden die ge thuis gepland hebt.
Larie en apekool...
Het voorbeeld zie je op onderstaande beelden...
Garminroute:

zoals je ziet heb je hier ruim 160 punten nodig om deze rit te rijden..
Tomtomroute:

en dit is IDENTIEK dezelfde route met maar 24 punten.
Nog een mooier voorbeeld nodig?
Met een tomtom heb je inderdaad niet de mogelijkheid om routes te maken met veel routepunten... maar hier een duidelijk bewijs dat je al die punten niet nodig hebt om dezelfde route te rijden ....

Mooi genoeg uitgelegd?
Kgeloof u dus niet...

De basiskennis om goeie routes te kunnen maken is de punten op de juiste plaats weten te zetten, zodanig dat uw gps-toestel (waarvan de meesten zelfs nog de handleiding niet hebben gelezen...) niet anders kan dan te rijden waar jij wil. Zet je een punt 500 meter eerder of verder kan je een andere weg krijgen... Nogmaals... JIJ bepaalt waar je heen wil in het maken van je routes...niet je gps!
De enige reden dat een route niet dezelfde is als je had gepland is overmacht... (wegversperring, wegenwerken, ongeval, overstroming....)
-
De Garmin zou deze route ook wel met die 29 punten kunnen.JH. schreef:Nog een mooier voorbeeld nodig?
Met een tomtom heb je inderdaad niet de mogelijkheid om routes te maken met veel routepunten... maar hier een duidelijk bewijs dat je al die punten niet nodig hebt om dezelfde route te rijden ....![]()
Mooi genoeg uitgelegd?
Kgeloof u dus niet...
je kan van die eerste route wel 142 viapunten weg doen,
Ik gebruik de SPIII van garmin en deze kan maar 50 viapunten aan per route, dus heb ik al een paar van die routes moeten kuisen
Maar ik denk dat we afdwalen, on-topic dan maar
Marnix.

Sorry Sprint (niet persoonlijk natuurlijk!) Ik reageer enkel maar op een ingenomen stelling dat je met weinig routepunten
zie een paar postings hoger) nooit dezelfde routes kan rijden als men had gepland wegens het herberekenen.
Geef me gelijk welke route en ik maak ze identiek met maximum 15 a 20% van de gebruikte punten. Dus ik klets zeker niet uit mijn nek voor wat gps-routes betreft.
Ik ben zeker geen advocaat van tomtom, noch minder man garmin, maar als iemand om correcte informatie vraagt ivm gps dan krijgt ie die ook.
zie een paar postings hoger) nooit dezelfde routes kan rijden als men had gepland wegens het herberekenen.
Geef me gelijk welke route en ik maak ze identiek met maximum 15 a 20% van de gebruikte punten. Dus ik klets zeker niet uit mijn nek voor wat gps-routes betreft.
Ik ben zeker geen advocaat van tomtom, noch minder man garmin, maar als iemand om correcte informatie vraagt ivm gps dan krijgt ie die ook.
-
De Zümo zou bij het herberekenen u naar het dichtstbijzijnde viapunt loodsen en niet zoals de andere Garmin toestellen naar het volgende waypoint of beter nog onmiddellijk naar het eindpunt.
Daarom kan het beter zijn om bij een route voor de Zümo wat meer viapunten te plaatsen om het eventuele verlies van de originele route bij het herberekenen zo veel mogelijk te beperken tot een klein stukje van de route tot aan het dichtstbijzijnde viapunt.
Dus als je bij de andere Garmin toestellen moet uitzoemen om zelf een stukje te improviseren en via een eventuele omleiding terug op de route te komen, herberekend de Zümo dat voor u
't is wel van horen zeggen hé
Daarom kan het beter zijn om bij een route voor de Zümo wat meer viapunten te plaatsen om het eventuele verlies van de originele route bij het herberekenen zo veel mogelijk te beperken tot een klein stukje van de route tot aan het dichtstbijzijnde viapunt.
Dus als je bij de andere Garmin toestellen moet uitzoemen om zelf een stukje te improviseren en via een eventuele omleiding terug op de route te komen, herberekend de Zümo dat voor u

't is wel van horen zeggen hé

Marnix.

-
- Contacteer:
Ik heb de openingsrit gereden met een Zumo 550. Geen noemenswaardige problemen ondervonden. Als je van je route afwijkt wordt je naar het eerstvolgende viapunt geleid. Als je zelf routes maakt zal je hiermee moeten rekening houden en voldoende viapunten plaatsen. De afgesloten weg door de rally was een goede test. Even de kaart uitzoomen en je kon zien waar je naartoe moest. Het was mijn eerste rit met de Zumo over een totaal onbekend parcours en ik moet zeggen dat het 100% is meegevallen.
-
Zumo 550 tijdens openingsrit
Hallo,
Voor mij was dit ook de eerst dagrit met mijn nieuwe Zumo550.
Als tomtom gebruiker vindt ik wel dat bij de Zumo héél véél tussenpunten vermeld worden. Telkenmale zei mijn bluetooth-madame waar een tussenpunt was. Dit vond ik op het einde wel wat vervelend. Kan je dit bepalen dat de werkelijke afslagen moeten vermeld worden...
Bij de middagstop heb ik via de Zumo 550 de abdij Maredsous als attractiepunt aangeduid. Wel wat tegen de zin van de Zumo 550 wat verder weggereden (richting Dinant) tot hij/zij me vertelde om rechts af te slaan. Door deze omweg kwamen we onderweg mooie wegen tegen met soms steile afdalingen...
Maar toch super tevreden over mijn aankoop van Zumo 550 + bluetooth oortje.
Als tomtom gebruiker vindt ik wel dat bij de Zumo héél véél tussenpunten vermeld worden. Telkenmale zei mijn bluetooth-madame waar een tussenpunt was. Dit vond ik op het einde wel wat vervelend. Kan je dit bepalen dat de werkelijke afslagen moeten vermeld worden...
Bij de middagstop heb ik via de Zumo 550 de abdij Maredsous als attractiepunt aangeduid. Wel wat tegen de zin van de Zumo 550 wat verder weggereden (richting Dinant) tot hij/zij me vertelde om rechts af te slaan. Door deze omweg kwamen we onderweg mooie wegen tegen met soms steile afdalingen...
touren op nen R1100RT
Re: Wie reed de openingsrit met een Zumo?
Ik heb de rit met een Zumo gereden. Thuis in Mapsource de rit eerst laten herberekenen, en dan upload naar de Zumo.Frank12RS schreef:Ik twijfel nog steeds tussen een Zumo en een 2820, vooral omdat je bij de Zumo het herberekenen niet kan afzetten.
Bij voorbaat dank
Frank
Heel de rit heeft de Zumo zich voorbeeldig gedragen, en de triplog van hetgeen ik gereden heb, kwam perfect overeen met hetgeen de organisator voorbereid had. So far dus geen enkel slecht woord over noch de Zumo, noch de organisator.
Daar waar de rally plaatsvond heb ik het scherm van mijn Zumo een heel eind uitgezoomd, zodat ik een overzicht kreeg van de volgende waypoints in de route.
De Zumo herberekent echter steeds naar het volgende via- of waypoint van de route, maar vermits ik geen idee had over welk gebied de rally liep, ben ik - volledig los van de route - via een (uiteindelijk bijzonder mooie) omweg naar het derdevolgende tussenpunt gereden, alwaar ik de route terug heb opgepikt, en probleemloos ben kunnen doorrijden tot het eindpunt.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Ik ook niet, na twee jaar intens gebruik van een 2610 heb ik nog geen seconde spijt van mijn Zumo 550.JohanDB schreef:Een zumo herberekent gans anders dan de gekende garmin's voor op de moto. Ik heb er tijdens verschillende ritten in ieder geval nog geen seconde last van gehad
Ter info : er zijn ondertussen al enkele firmware-updates vrijgegeven voor de Zumo, die ervoor zorgen dat het toestel ondertussen al heel wat interessanter is dan pakweg een maand of twee geleden. En ja, de mogelijkheid om het herberekenen aan of uit te zetten zou er bij een van de volgende firmware-updates inzitten, maar persoonlijk heb ik dat nog nooit gemist. Immers, als ik thuis zorgvuldig een route voorbereid, dan heb ik eigenlijk niets liever dan dat de Zumo mij - indien nodig - terug naar die route brengt. Het toestel herberekent telkens naar het dichtsbijzijnde via/waypoint, wat eventueel ook meteen het eindpunt van de route kan zijn.
Greetz,
P@trick
P@trick
Re: Zumo 550 tijdens openingsrit
Mag ik eens iets vragen?martinlemmens schreef:Hallo,
Indien men van de route afwijkt en de gps stuurt je terug naar het viapunt, maar stel je bent daar al voorbij tov het eindpunt, stuurt hij je dan terug naar dat viapunt of het eerstvolgende dat dichter ligt bij het eindpunt?
Anders zou je een omweg maken omdat je eerst terug moet rijden?
een goede opmerking Pierre, de TTR heeft daar wat moeite mee, dat is spijtig maar oplosbaar ... ben ook eens benieuwd hoe m'neer Zumo dat aanpakt !
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Dus hoe meer tussenpunten hoe beter, want, stel dat je laatste tussenpunt 50 km geleden is en het volgende 60 gaat hij je eerst 50 km terugsturen...Schalkseruiter® schreef:Bij herberekening gaat De zumo je naar het dichtsbijzijnde volgende tussenpunt brengen ,dit wil zeggen hemelsbreed ,negeer je 3 maal deze navigatie dus dwz....je WIL niet luisteren dan gaat de zumo je rechtstreeks naar het eindpunt brengen
Schalkse®

right?
-
Dat zou duidelijk moeten zijnPierreRT schreef:Dus hoe meer tussenpunten hoe beter, want, stel dat je laatste tussenpunt 50 km geleden is en het volgende 60 gaat hij je eerst 50 km terugsturen...Schalkseruiter® schreef:Bij herberekening gaat De zumo je naar het dichtsbijzijnde volgende tussenpunt brengen ,dit wil zeggen hemelsbreed ,negeer je 3 maal deze navigatie dus dwz....je WIL niet luisteren dan gaat de zumo je rechtstreeks naar het eindpunt brengen
Schalkse®![]()
right?

Marnix.

Ah ok, das duidelijk!sprint schreef:Dat zou duidelijk moeten zijnPierreRT schreef:Dus hoe meer tussenpunten hoe beter, want, stel dat je laatste tussenpunt 50 km geleden is en het volgende 60 gaat hij je eerst 50 km terugsturen...Schalkseruiter® schreef:Bij herberekening gaat De zumo je naar het dichtsbijzijnde volgende tussenpunt brengen ,dit wil zeggen hemelsbreed ,negeer je 3 maal deze navigatie dus dwz....je WIL niet luisteren dan gaat de zumo je rechtstreeks naar het eindpunt brengen
Schalkse®![]()
right?

Dat is dus helemaal niet waarSchalkseruiter® schreef:Bij herberekening gaat De zumo je naar het dichtsbijzijnde volgende tussenpunt brengen ,dit wil zeggen hemelsbreed ,negeer je 3 maal deze navigatie dus dwz....je WIL niet luisteren dan gaat de zumo je rechtstreeks naar het eindpunt brengen
Schalkse®

Dat is wél waar bij de 26xx , 27xx en 28xx, maar dus NIET bij de Zumo. Die zal je altijd terug op route proberen krijgen

Met dit draadje kan je wat wijzer worden :
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=11596
ff aangepast, daar waar onderstaande ....
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=11596
ff aangepast, daar waar onderstaande ....

Laatst gewijzigd door -Fred- op 28 mar 2007, 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb de openingsrit met een zumo550 gereden en heb geen enkel probleem ondervonden.
zelfs bij een wegversperring heeft hij mij probleemloos op het goede traject gezet.
Inderdaad krijg je steeds de melding van een tussenpunt wat soms wat irriterend werkt.
Hopelijk is er met de volgende update de mogelijkheid om her-berekenen af te zetten.
Groetjes,
zelfs bij een wegversperring heeft hij mij probleemloos op het goede traject gezet.
Inderdaad krijg je steeds de melding van een tussenpunt wat soms wat irriterend werkt.
Hopelijk is er met de volgende update de mogelijkheid om her-berekenen af te zetten.
Groetjes,
BMW R1250GS - 2021
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
Honda Super Cub - 2019
Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw