Motor onderhoud
Moderator: GVN
Motor onderhoud
Hey,
Ik was van plan nu zaterdag een cursusje te volgen bij motorschool. Maar dat
gaat niet door wegens te weinig inschrijvingen.
Nu, ik zou graag binnenkort een paar daagse doen met de moto. Maar wil iets
meer technische bagage voor ik vertek.
Weet er iemand goede boeken? Of heeft er iemand zin en tijd om me wat
uitleg te geven over hoe alles juist in elkaar zit bij een F650st? Of toch nog
ergens anders een klein cursusje weet?
Alvast bedankt,
Jowein
Ik was van plan nu zaterdag een cursusje te volgen bij motorschool. Maar dat
gaat niet door wegens te weinig inschrijvingen.
Nu, ik zou graag binnenkort een paar daagse doen met de moto. Maar wil iets
meer technische bagage voor ik vertek.
Weet er iemand goede boeken? Of heeft er iemand zin en tijd om me wat
uitleg te geven over hoe alles juist in elkaar zit bij een F650st? Of toch nog
ergens anders een klein cursusje weet?
Alvast bedankt,
Jowein
F650
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Bij Wunderlich te bestellen

STX-Wartungsanleitung (F 650 & ST)
Best.-Nr.: 9700042
Für F 650 & ST
13,90 €
Unsere wärmste Empfehlung für F 650 & ST-Besitzer. Mit Sachverstand und für jeden verständlich geschrieben. Hans König, der versierte Motorradjournalist und Techniker strafft in dieser Wartungsanleitung alles Notwendige zusammen und erlaubt so Jedermann/Frau die professionelle Wartung und Reparatur der F.
Was im Computerzeitalter noch Wunschdenken ist, wird hier Wirklichkeit: die vielen aussagekräftigen Bilder (351!) und Tabellen führen den Leser intuitiv zu seinem Ziel.
Alles ist möglich: Inspektion, Reparatur, Montagearbeiten und ein Einblick in das, was sich unter einem so alles tut. Neben Modellgeschichte gibt’s auf 27 Sonderseiten noch einige Tipps zu Tuning, Zubehör und typischen Mängeln. Für jeden, der ein wenig mehr über seine F erfahren will, unbedingt lesenswert.
132 Seiten, 351 Fotos und Graphiken, davon viele in Farbe und großer Tabellenteil. Unverwüstliches A 5-Format.
Houdoe
Bij Wunderlich te bestellen

STX-Wartungsanleitung (F 650 & ST)
Best.-Nr.: 9700042
Für F 650 & ST
13,90 €
Unsere wärmste Empfehlung für F 650 & ST-Besitzer. Mit Sachverstand und für jeden verständlich geschrieben. Hans König, der versierte Motorradjournalist und Techniker strafft in dieser Wartungsanleitung alles Notwendige zusammen und erlaubt so Jedermann/Frau die professionelle Wartung und Reparatur der F.
Was im Computerzeitalter noch Wunschdenken ist, wird hier Wirklichkeit: die vielen aussagekräftigen Bilder (351!) und Tabellen führen den Leser intuitiv zu seinem Ziel.
Alles ist möglich: Inspektion, Reparatur, Montagearbeiten und ein Einblick in das, was sich unter einem so alles tut. Neben Modellgeschichte gibt’s auf 27 Sonderseiten noch einige Tipps zu Tuning, Zubehör und typischen Mängeln. Für jeden, der ein wenig mehr über seine F erfahren will, unbedingt lesenswert.
132 Seiten, 351 Fotos und Graphiken, davon viele in Farbe und großer Tabellenteil. Unverwüstliches A 5-Format.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Dirk Pauwels
Mijn ervaring is dat een goed onderhouden BMW zelden voor problemen zorgt onderweg. En indien dit toch voorvalt is het niet altijd ter plaatse op te lossen. Welke pannes vallen regelmatig voor: Lekke banden, gaskabel, zekeringen, kortsluitingen....Da's nog te repareren, al de rest moet je speciaal gereedschap en extra onderdelen meenemen. (bv kettingbruek, defecte lagers e.d.)
zorg dat je een schuimbusje voor lekke banden bijhebt (in elke motorzaak te verkrijgen, of in een benzinestation/autoshop), zorg dat je de zekeringen kunt lokaliseren en dat je reserve zekeringen bij hebt. Bij Hein Gericke kun je een gaskabel repair kitje kopen, da's wat klungelen maar is met beperkte kennis en beperkt gereedschap wel op te lossen onderweg. voor kortsluitingen is het moeilijkste de kortsluiting te lokaliseren, een sgevonden helpt wat isolatie tape meestal wel. ook handig is een tube siliconen pakking/dichting en een tube kneedmetaal.
Je mag ook niet verwachten dat een cursus of een boekje je meteen in staat stelt om alle onderhoud zelf te doen of om alle problemen onderweg zelf op te lossen. Neem een lijstje mee van de dealers in de landen waar je doorheen rijdt of zorg voor een internationale pechverhelping abonnement.
zorg dat je een schuimbusje voor lekke banden bijhebt (in elke motorzaak te verkrijgen, of in een benzinestation/autoshop), zorg dat je de zekeringen kunt lokaliseren en dat je reserve zekeringen bij hebt. Bij Hein Gericke kun je een gaskabel repair kitje kopen, da's wat klungelen maar is met beperkte kennis en beperkt gereedschap wel op te lossen onderweg. voor kortsluitingen is het moeilijkste de kortsluiting te lokaliseren, een sgevonden helpt wat isolatie tape meestal wel. ook handig is een tube siliconen pakking/dichting en een tube kneedmetaal.
Je mag ook niet verwachten dat een cursus of een boekje je meteen in staat stelt om alle onderhoud zelf te doen of om alle problemen onderweg zelf op te lossen. Neem een lijstje mee van de dealers in de landen waar je doorheen rijdt of zorg voor een internationale pechverhelping abonnement.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Hoi Jowein,Jowein schreef:Maar helaas is mijn Duits bepert tot 'buchstabieren bitte'.
ik heb hier een Clymer-boek (ENGELS!) over F650 1994-2000. (van een vroegere moto - nu heb ik een 1150gs) isbn 0892878029
nieuwprijs was ergens 30 euro..
voor 10 euro mag je 'm hebben; bij interesse laat maar weten!
groeten,
Jo