Veroordeeld wegens naast de file rijden...
Moderator: GVN
Veroordeeld wegens naast de file rijden...
Ik ben vanmorgend veroordeeld tot 550 euro en NET geen rijverbod omdat ik in Lummen aan het klaverblad naast een file heb gereden tot bijna vooraan en dan langzaam meegevolgd met de auto's.
Op mijn voorstel tot minnelijke schikking stond: "associaal weggedrag en 's namiddags is er een motorrijder in vergelijkbare omstandigheden verongelukt"
De rechter had het over verkeersagressie...
Het eerste wat hij mij vroeg: "ging het niet snel genoeg?"
Mijn antwoord: "Dit is geen snelheidsovertreding"
Hij weer: "U heeft over een witte lijn gereden"
Mijn antwoord: "De politiecombi stond voor mij in de file en kan nooit gezien hebben dat ik over de stippelijn ben gereden. Bovendien was mijn snelheid 30 per uur (max)"
Hij: "Meneer, u beseft toch dat uw manier van rijden associaal is en zelfs aggressief is."
Ik: "slik", vervolgens "U bedoelt dan dat een motorfiets in de file moet aanschuiven"
Hij: "U heeft mij goed begrepen, boete 55 euro maal 10 en ge moogt van geluk spreken eigenlijk is dat rijverbod"
Beeld u de volgende dialoog in bij de motowinkel:
verkoper: "kan ik u helpen"
koper: "'t is voor ne moto"
verkoper: "wat wilt ge ermee doen?"
koper: "in 't weekend uitstapjes en in de week mee gaan werken"
verkoper: "plezier in 't weekend en sneller op 't werk in de week?"
koper: "bwah, sneller op 't werk niet echt, de moto moet goed in de file kunnen rijden, niet te warm worden bij stilstaand verkeer, liefst met ingekapselde motor zodat de warmte niet naar boven komt en doe ook maar een lederen pak, voor de veiligheid, want ik functioneer het best bij 90 graden celcius in de zon...
verkoper: "als ik goed naar u geluisterd heb, dan raad ik u dit modelleke met 4 wielen, airco en airbags (voor de veiligheid) aan, lijkt misschien wel wat op een auto, maar 't is voor in de file hè...
Ik haat dit land, zijn politiek en zijn gerechterlijk systeem.
Landuyt maar roepen dat motards ook moeten denken aan eigen veiligheid, nu ik rij nooit met sandalen, altijd met pak (ook bij 35 graden) en altijd met fluo vest, ik heb geen enkele snelheidsovertreding, enz...
Voor elke magistraat dit er net zo over denkt als deze Hasseltse wereldvreemde sukkelaar, kom eens buiten, kijk eens goed rond hoe het er in de echte wereld aan toe gaat en elke flik die mij voor dezelfde feiten eveneens zou verbaliseren, wordt snel ziek...
Op mijn voorstel tot minnelijke schikking stond: "associaal weggedrag en 's namiddags is er een motorrijder in vergelijkbare omstandigheden verongelukt"
De rechter had het over verkeersagressie...
Het eerste wat hij mij vroeg: "ging het niet snel genoeg?"
Mijn antwoord: "Dit is geen snelheidsovertreding"
Hij weer: "U heeft over een witte lijn gereden"
Mijn antwoord: "De politiecombi stond voor mij in de file en kan nooit gezien hebben dat ik over de stippelijn ben gereden. Bovendien was mijn snelheid 30 per uur (max)"
Hij: "Meneer, u beseft toch dat uw manier van rijden associaal is en zelfs aggressief is."
Ik: "slik", vervolgens "U bedoelt dan dat een motorfiets in de file moet aanschuiven"
Hij: "U heeft mij goed begrepen, boete 55 euro maal 10 en ge moogt van geluk spreken eigenlijk is dat rijverbod"
Beeld u de volgende dialoog in bij de motowinkel:
verkoper: "kan ik u helpen"
koper: "'t is voor ne moto"
verkoper: "wat wilt ge ermee doen?"
koper: "in 't weekend uitstapjes en in de week mee gaan werken"
verkoper: "plezier in 't weekend en sneller op 't werk in de week?"
koper: "bwah, sneller op 't werk niet echt, de moto moet goed in de file kunnen rijden, niet te warm worden bij stilstaand verkeer, liefst met ingekapselde motor zodat de warmte niet naar boven komt en doe ook maar een lederen pak, voor de veiligheid, want ik functioneer het best bij 90 graden celcius in de zon...
verkoper: "als ik goed naar u geluisterd heb, dan raad ik u dit modelleke met 4 wielen, airco en airbags (voor de veiligheid) aan, lijkt misschien wel wat op een auto, maar 't is voor in de file hè...
Ik haat dit land, zijn politiek en zijn gerechterlijk systeem.
Landuyt maar roepen dat motards ook moeten denken aan eigen veiligheid, nu ik rij nooit met sandalen, altijd met pak (ook bij 35 graden) en altijd met fluo vest, ik heb geen enkele snelheidsovertreding, enz...
Voor elke magistraat dit er net zo over denkt als deze Hasseltse wereldvreemde sukkelaar, kom eens buiten, kijk eens goed rond hoe het er in de echte wereld aan toe gaat en elke flik die mij voor dezelfde feiten eveneens zou verbaliseren, wordt snel ziek...
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
Lid sinds 11/11/06
Re: Veroordeeld wegens naast de file rijden...
Hoe komt het eigenlijk dat je voor de rechter stond? Heb je dan niet eerst een voorstel gekregen tot minnelijke schikking? And if yes, hoeveel bedroeg de boete toen? Had je een advocaat mee, of ging je het zelf klaren?Pinker schreef:Ik ben vanmorgend veroordeeld tot 550 euro en NET geen rijverbod omdat ik in Lummen aan het klaverblad naast een file heb gereden tot bijna vooraan en dan langzaam meegevolgd met de auto's.
Op mijn voorstel tot minnelijke schikking stond: ...
Nu is het wel spijtig dat er in die omstandigheden een motorrijder is verongelukt, maar jaarlijks verongelukken er ook mensen die gewoon in een file stilstaan (vrachtwagen er vanachter op), of mensen die mooi op hun rijstrook rijden (tegenligger wijkt van z'n rijvak af), dus is dat in uw geval geen verzwarende omstandigheid.
Als ik het zo lees, dan heb ik op hetzelfde punt in Lummen dus al 20000 euro uitgespaard. Ik doe daar namelijk verscheidene keren per week hetzelfde (of toch ongeveer), dat scheelt namelijk een kwartier aanschuiven. En onlangs nog een politiecombi langs rechts gepasseerd, weliswaar op hun eigen rijstrook, dus lekker niet over de witte lijn. Blijkbaar zijn er dus inderdaad toch nog flikken die niet ziek in hun koppeke zijn.
Artikel 5 en 72.2 al. 1 van het KB van 1 december; art. 29 par. 1 al. 2 en 38 par. 1.3.asterix schreef:op basis van wel artikel werd je bekeurd?
witte doorlopende streep? rechts inhalen? of wat juist
is niet duidelijk.
Ik ben 1000% zeker van mijn maneuver, de volle lijn begon 5 meter verderop. De sufferd kan dit ook niet gezien hebben, het gebeurde achter hem, tenzij hij én zijn collega (want die is automatisch getuige) samen in de spiegel hebben gezien wat ik zou gedaan hebben.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
Hier heb je een oproep om dergelijke praktijken aan te pakken!
Een verwittigd man is meer waard dan ...
Stoffel
Een verwittigd man is meer waard dan ...
Stoffel
Laatst gewijzigd door Stoffel op 28 mar 2007, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de minnelijke schikking niet aanvaard, blijkbaar maar goed want anders had ik rijverbod gekregen en nog een aantal bijdragen tot allerlei fondsen etc (ik heb net een telefoontje met een advocaat achter de rug)
Ik had een begeleidend schrijven naar de verbaliserende flik gestuurd met mijn versie van de feiten, pas daarna kwam de dagvaarding.
Ik heb geen idee wat de boete zou geweest zijn, dat heb ik niet kunnen afleiden uit dat eerste document, stond er volgens mij niet op.
Ik had een begeleidend schrijven naar de verbaliserende flik gestuurd met mijn versie van de feiten, pas daarna kwam de dagvaarding.
Ik heb geen idee wat de boete zou geweest zijn, dat heb ik niet kunnen afleiden uit dat eerste document, stond er volgens mij niet op.
Lid sinds 11/11/06
Lid sinds 11/11/06
Dus : 72.2. Een doorlopende streep betekent dat het iedere bestuurder verboden is deze te overschrijden.Pinker schreef:Artikel 5 en 72.2 al. 1 van het KB van 1 december; art. 29 par. 1 al. 2 en 38 par. 1.3.asterix schreef:op basis van wel artikel werd je bekeurd?
witte doorlopende streep? rechts inhalen? of wat juist
is niet duidelijk.
Ik ben 1000% zeker van mijn maneuver, de volle lijn begon 5 meter verderop. De sufferd kan dit ook niet gezien hebben, het gebeurde achter hem, tenzij hij én zijn collega (want die is automatisch getuige) samen in de spiegel hebben gezien wat ik zou gedaan hebben.
Bovendien is het verboden links van een doorlopende streep te rijden wanneer deze de twee rijrichtingen scheidt.
Je hebt over een doorlopende witte streep gereden, is dacht ik normaal OI van 150 euro.
Pinker schreef:Ik heb de minnelijke schikking niet aanvaard, .
daar staat normaal gezien een bedrag bij.
-
Dirk Pauwels
Je had blijkbaar pech dat je een flik trof die waarschijnlijk heel pissed was dat ie zelf in de file stond of die niet gemogen had van zijn madam, de meeste flikken doen er niet moeilijk over zolang je snelheid een beetje aangepast is. Tenslotte maak je de file toch een paar meter korter hé
Waarom zou je met een motor aanschuiven tussen de koekenblikken?
Bij mijn weten zijn alle rechters wereldvreemd. In Dendermonde hebben we ook zo'n motorhatend exemplaar rondlopen, die alle rede verliest als er een motorrijder voor zijn bank staat.
toont eens te meer aan dat de gewone burger overgeleverd is aan de willekeur van een paar machtswellustelingen, het woord van een beedigd ambtenaar is meer waard dan dat van ons....
Bij mijn weten zijn alle rechters wereldvreemd. In Dendermonde hebben we ook zo'n motorhatend exemplaar rondlopen, die alle rede verliest als er een motorrijder voor zijn bank staat.
toont eens te meer aan dat de gewone burger overgeleverd is aan de willekeur van een paar machtswellustelingen, het woord van een beedigd ambtenaar is meer waard dan dat van ons....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Momenteel is het tarief om over een doorlopende witte streep rijden = O.I. van 150 euro = overtreding 3de graad.="Pinker
Artikel 5 (= regelmatig naar vorm kleur etc..) en 72.2 al. 1 van het KB van 1 december 1975; art. 29 par. 1 al. 2 en 38 par. 1.3. (= Koninklijk besluit van 30 september 2005 tot aanwijzing van de overtredingen per graad van de algemene reglementen genomen ter uitvoering van de wet betreffende de politie over het wegverkeer / om te zeggen dat over een doorlopende witte streep rijden = overtreding derde graad = onmiddellijke inning van 150 euro)
Tenzij je deze betwist, dan kan (en komt) het een pak duurder uitvallen natuurlijk.
Op welke datum werden de feiten gepleegd? Wat de wetgeving omtrendt de categorieen van graden werd al enkele keren aangepast.
YOO
Triestige affaire, die rechters, tja, een bende wereldvreemde hauttaine dommerikken als ge 't mij vraagt, anders zou 'm zulke onzin niet verkondigen
Grtz, Philip!
Triestige affaire, die rechters, tja, een bende wereldvreemde hauttaine dommerikken als ge 't mij vraagt, anders zou 'm zulke onzin niet verkondigen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Ja, ja ... de beste stuurlui staan aan walKoppel!! schreef:YOO
Triestige affaire, die rechters, tja, een bende wereldvreemde hauttaine dommerikken als ge 't mij vraagt, anders zou 'm zulke onzin niet verkondigen![]()
Wees toch een beetje genuanceerder in je oordeel. In elke beroepscategorie zijn er "goeie" en "slechte".
Of zijn er in jouw beroep alleen maar goeie ???
YOO
Ik zou toch al niet iemand beschuldiggen van agressief en associaal rijgedrag voor zo'n bagatel en 'm dan veroordelen tot zo'n buitensporige boete, gij wel misschien
Trouwens, in mijn werk zitten bijna meer domme kloten dan iets anders, maar die beslissen dan ook niet over uw finiaciële toestand, en/of uw vrijheid(sberoving)
Grtz, Philip!
Ik zou toch al niet iemand beschuldiggen van agressief en associaal rijgedrag voor zo'n bagatel en 'm dan veroordelen tot zo'n buitensporige boete, gij wel misschien
Trouwens, in mijn werk zitten bijna meer domme kloten dan iets anders, maar die beslissen dan ook niet over uw finiaciële toestand, en/of uw vrijheid(sberoving)
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
sprint
Triest hé, moeten werken met een bende incompetenten.Koppel!! schreef:YOO
Trouwens, in mijn werk zitten bijna meer domme kloten dan iets anders, maar die beslissen dan ook niet over uw finiaciële toestand, en/of uw vrijheid(sberoving)![]()
Grtz, Philip!
Trek het u niet aan Philip, de enige die je er anders mee ziek maakt ben je zelf.
Marnix.

-
Boskrabber
Het bedrag is wel overdreven en de omschrijving ook buiten de perken, maar het blijft een feit als men over een doorlopende lijn rijdt, er een overtreding heeft plaats gevonden.
Aan de lichten ziet men vaak veel motorrijders zich naar voor begeven en het rijvak is meestal afgebakend met een doorlopende lijn, en er is geen plaats rechts van de lijn dat moet men maar aanvaarden dat men een overtreding begaan hebt en de gevolgen er van dragen.
Ik zal hiermee misschien tegen velen hun schenen getrapt hebben maar zo is de wegcode nu eenmaal.
Aan de lichten ziet men vaak veel motorrijders zich naar voor begeven en het rijvak is meestal afgebakend met een doorlopende lijn, en er is geen plaats rechts van de lijn dat moet men maar aanvaarden dat men een overtreding begaan hebt en de gevolgen er van dragen.
Ik zal hiermee misschien tegen velen hun schenen getrapt hebben maar zo is de wegcode nu eenmaal.
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
YOO
Ik ben nog altijd van mening dat de wegcode er is om de weggebruikers te helpen, en niet om ze 't oeverloos ingewikkeld en moeilijk te maken.
Als bijna elke motard deze overtreding begaat, dan lijkt mij dat de wetgeving in fout is, ipv. de motard.
Hoe lang hebben we niet moeten ijveren om het filefilteren uit de illegaliteit te halen, en dan nog worden we aanzien als gevaarlijke maften, en debiele zotten.
Ik weet ook dat er altijd tussen zitten die over de limiet zullen gaan, no mather what de wegcode zegt, maar zulke minieme overtredingen zo zwaar gaan veroordelen, nee, 't gaat er met de beste wil v.d wereld niet in, daarom dat ik achter m'n initële uitspraak blijf staan!
Een gewoon gedoogbeleid, dat uitvoerig wordt kenbaar gemaakt, opgemaakt in samenspraak met de mensen die er een minimum van verstand van hebben, dat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn, maar da's dagdromen
Hier in ons landje blijft 't altijd hetzlefde, regels worden gemaakt door mensen die er nog geen idee van hebben hoe 't er in het echte leven toegaat, en worden dan geadviseerd door een bende ja-knikkers, die niet durven ingaan op wat verwacht wordt. Als men dan nog op een rechter valt (rechter: iemand die recht moet laten gelden, rekening houdende met verzachtende omstandigheden en 't menselijk aspect) die helemaal geen idee heeft wat motorrijden inhoudt, tja, need I say more
Grtz, Philip!
P.S: @ Sprint: kweetet, 't is niet schoon wat ik zeg, maar als ge een kat een kat durft noemen
P.S2: Eigenlijk, moet een verkeers/politierechter een rijbewijs hebben? Hoe kan die man oordelen als hij zelf nooit in zo'n situatie kan terechtkomen, wat is z'n ervaring dan, z'n inzicht?
Ik ben nog altijd van mening dat de wegcode er is om de weggebruikers te helpen, en niet om ze 't oeverloos ingewikkeld en moeilijk te maken.
Als bijna elke motard deze overtreding begaat, dan lijkt mij dat de wetgeving in fout is, ipv. de motard.
Hoe lang hebben we niet moeten ijveren om het filefilteren uit de illegaliteit te halen, en dan nog worden we aanzien als gevaarlijke maften, en debiele zotten.
Ik weet ook dat er altijd tussen zitten die over de limiet zullen gaan, no mather what de wegcode zegt, maar zulke minieme overtredingen zo zwaar gaan veroordelen, nee, 't gaat er met de beste wil v.d wereld niet in, daarom dat ik achter m'n initële uitspraak blijf staan!
Een gewoon gedoogbeleid, dat uitvoerig wordt kenbaar gemaakt, opgemaakt in samenspraak met de mensen die er een minimum van verstand van hebben, dat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn, maar da's dagdromen
Hier in ons landje blijft 't altijd hetzlefde, regels worden gemaakt door mensen die er nog geen idee van hebben hoe 't er in het echte leven toegaat, en worden dan geadviseerd door een bende ja-knikkers, die niet durven ingaan op wat verwacht wordt. Als men dan nog op een rechter valt (rechter: iemand die recht moet laten gelden, rekening houdende met verzachtende omstandigheden en 't menselijk aspect) die helemaal geen idee heeft wat motorrijden inhoudt, tja, need I say more
Grtz, Philip!
P.S: @ Sprint: kweetet, 't is niet schoon wat ik zeg, maar als ge een kat een kat durft noemen
P.S2: Eigenlijk, moet een verkeers/politierechter een rijbewijs hebben? Hoe kan die man oordelen als hij zelf nooit in zo'n situatie kan terechtkomen, wat is z'n ervaring dan, z'n inzicht?
Philz picz are here!
Philz picz are here!
En in Brussel ziet ge totaal losgeslagen idioten met hun fietsen door het rode licht knallen en over witte lijnen rijden, maar ja, die hebben geen nummerplaat hé en dat zijn dan zwakke weggebruikersBoskrabber schreef:Het bedrag is wel overdreven en de omschrijving ook buiten de perken, maar het blijft een feit als men over een doorlopende lijn rijdt, er een overtreding heeft plaats gevonden.
Jep Pinker,
shit van je boete maar had even raad gevraagd aan sommige forumleden die bij de politie werken en het merendeel zou gezegd hebben,
ga akkoord met de minnelijke schikking en betaal.
Vergeet niet dat je ook een gedeelte van de rechtskosten zal moeten betalen, maw de boete plus de gerechtskosten zullen dus ver boven de 500 euro lopen.
Wat ze kwalificeren als agressief rijgedrag is nu in de mode en ook ik ben daar niet met akkoord maar wie zijn we.
De rechter van er van uit uit als de politie zegt dat je een volle witte lijn overschreden hebt dat dit ook zo gebeurd is...indien je dus echt niet over die volle witte lijn reed moet je desnoods in beroep gaan maar je zal heel goede papieren moeten hebben en dit staven met materiele bewijzen zoniet riskeer je om nog een hogere boete te krijgen. Wat de intrekking van het rijbewijs betreft dient met een korreltje zout genomen te worden.
Hoe klote het ook mag lijken... als ik een boete krijg betaal ik ze en zeg ik bij mezelf ok pech maar voor die andere keren dat ik inbreuken maakte en niet bekeurd werd .....
Ja met 500 euro an je veel zaken doen die veel plezieriger zijn..
laat het niet aan je hart komen en geniet van de vrijheid
shit van je boete maar had even raad gevraagd aan sommige forumleden die bij de politie werken en het merendeel zou gezegd hebben,
ga akkoord met de minnelijke schikking en betaal.
Vergeet niet dat je ook een gedeelte van de rechtskosten zal moeten betalen, maw de boete plus de gerechtskosten zullen dus ver boven de 500 euro lopen.
Wat ze kwalificeren als agressief rijgedrag is nu in de mode en ook ik ben daar niet met akkoord maar wie zijn we.
De rechter van er van uit uit als de politie zegt dat je een volle witte lijn overschreden hebt dat dit ook zo gebeurd is...indien je dus echt niet over die volle witte lijn reed moet je desnoods in beroep gaan maar je zal heel goede papieren moeten hebben en dit staven met materiele bewijzen zoniet riskeer je om nog een hogere boete te krijgen. Wat de intrekking van het rijbewijs betreft dient met een korreltje zout genomen te worden.
Hoe klote het ook mag lijken... als ik een boete krijg betaal ik ze en zeg ik bij mezelf ok pech maar voor die andere keren dat ik inbreuken maakte en niet bekeurd werd .....
Ja met 500 euro an je veel zaken doen die veel plezieriger zijn..
laat het niet aan je hart komen en geniet van de vrijheid
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Er wordt hier wederom deftig naast de nagels geslagen. Probeer eens de situatie in te zien waarin Pinker werd beboet en/of veroordeeld. Zomaar in het ronde weg iedereen over dezelfde kam scheren is een uiting van onmacht en die hebben we de laatste tijd deftig kunnen horen en lezen.
Regels en wetgevingen zijn er nu eenmaal voor iedereen, dus probeer ze na te leven. Doe je dat niet dan heb je de mogelijkheid om tegen de lamp te lopen. Pinker, dit doet geenzins afbreuk van je eventuele onschuld of onrecht die je werd aangedaan.
@ Pinker: we kunnen ons zeker en vast inleven in de onmacht waarin jij u nu bevindt. Echter zonder de volledige situatie (ttz dossier) te kennen kunnen wij alleen maar gissen. Sommigen raken helemaal opgehitst door de situatie anderen bekijken het eerder nuchter.
@ Koppel: je inlevingsvermogen is van een zodanig groot formaat dat ik je al in die rechtbank zie staan. Met je armen slaan en de rechter die met zijn hamer je de ene boete na de andere geeft voor belediging.
Stoffel
Regels en wetgevingen zijn er nu eenmaal voor iedereen, dus probeer ze na te leven. Doe je dat niet dan heb je de mogelijkheid om tegen de lamp te lopen. Pinker, dit doet geenzins afbreuk van je eventuele onschuld of onrecht die je werd aangedaan.
@ Pinker: we kunnen ons zeker en vast inleven in de onmacht waarin jij u nu bevindt. Echter zonder de volledige situatie (ttz dossier) te kennen kunnen wij alleen maar gissen. Sommigen raken helemaal opgehitst door de situatie anderen bekijken het eerder nuchter.
@ Koppel: je inlevingsvermogen is van een zodanig groot formaat dat ik je al in die rechtbank zie staan. Met je armen slaan en de rechter die met zijn hamer je de ene boete na de andere geeft voor belediging.
Stoffel