Veroordeeld wegens naast de file rijden...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Stoffel schreef:@ Koppel: je inlevingsvermogen is van een zodanig groot formaat dat ik je al in die rechtbank zie staan. Met je armen slaan en de rechter die met zijn hamer je de ene boete na de andere geeft voor belediging.

Stoffel
Sorry als ik m'n gedacht durf zeggen zulle, blijkbaar moet ge hier ook al als JA-knikker door 't leven gaan :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Als jij die regels als JA-knikker wilt catalogeren is dat je volste recht maar vergeet niet dat "zeg NOOIT NOOIT" voor iedereen van toepassing is. No hard feelings zulle maar zomaar in het wilde weg schieten ...

Stoffel
Afbeelding
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

Stoffel schreef:Echter zonder de volledige situatie (ttz dossier) te kennen kunnen wij alleen maar gissen.
inderdaad. Ik vermoed dat er hier feiten zijn die we niet weten.
(bijkomende inlichtingen in het pv/antecedenten/enz.)
Stelo

Bericht door Stelo »

Pinker,

Begrijp ik goed dat je advocaat zegt dat je er goed aan deed om de minnelijke schikking niet te aanvaarden?????
Dat vind ik wel vreemd.
Persoonlijk zeg ik aan iedereen dat als hij er kan vanaf komen met een minnelijke schikking, dat hij deze maar snel aanvaardt. Een minnelijke schikking komt tevens ook niet op je strafblad te staan.
Ik had het dus wel aangenomen hoor.

Greetz,

Stelo
R1200RT
Alain GS

Laks

Bericht door Alain GS »

Alles wat in België van een nummerplaat voorzien is, moet boeten .
Fietsers die je op 't voetpad overhoop rijden , zonder licht rijden bij schemerlicht of donker en het zebrapad overrazen en het rode licht negeren mogen ongestoord hun weg gaan. Daar wordt zo goed als nooit tegen opgetreden, of toch uiterst zelden in verhouding tot de misdrijven die hier tegen gepleegd worden. Die kunnen anoniem alles aan hun laars lappen. Ook veel voetgangers dwarsen een rijweg alsof ze in hun tuin lopen, zebrapaden daarbij compleet negerend.
Maar ja, alles wat een nummerplaat draagt is makkelijker te klissen en kan financieel gemolken worden. Ik zou dit maar normaal vinden mochten het niet alleen de nummerplaatdragers zijn die steeds maar bekeurd en veroordeeld worden, maar ook alles wat rondloopt en rondfietst .
Verschrikkelijk onrechtvaardig gaat het er hier aan toe in dit land. Laks, gewoon, want dat is het woord : laks !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Pinker

Bericht door Pinker »

Er zijn geen antecedenten, dit is mijn eerste boete van deze omvang. Ik ben ook al eens geflitst tegen 127 en heb toen 50 euro moeten betalen ('t was op de autosnelweg).
Ik heb alleen een groot probleem met mijn witte lijn overschreiding, ik weet 1000% zeker dat dit over de stippelijn was en NIET over de volle lijn.
De flik in kwestie was gewoon over zijn toeren en ik was de pineut. Zijn collega was beschaamd in zijn plaats, zijn lichaamstaal sprak boekdelen, maar die ouwe knook kon het gewoon niet laten hij moest en zou mij pakken.

Op mijn PV stond ook: in de namiddag (of een uur later) is een motorrijder op net dezelfde manier verongelukt. Dit was ook pertinent onjuist, de ongelukkige stond stil aan het klaverblad en moest voorrang geven aan het verkeer op het klaverblad, terwijl reed een vrachtwagen brutaal over hem heen, bijzonder spijtig allemaal maar bijzonder NIET te vergelijken met mijn geval.

Ik vind het gewoon onrechtvaardig, ik rij jaarlijks 35.000km en ik vind mezelf zeer correct op de motor, ik hou mijn aan de snelheidslimieten, ik volg op zijn tijd rijlessen, ik rij defensief, ik filter tussen de files aan zeer acceptabele snelheid, etc... en dan krijg je dit rapport als beloning.

Ook de manier waarop het allemaal loopt, je voelt je machteloos, geïmponeerd door zo'n rechter die serieel rijbewijzen staat in te trekken en dan het uwe net niet, ik ben er niet blij mee.

Kijk allemaal maar eens goed naar andere motards, deze "overtreding" wordt gedoogd. Een tijd terug reed ik achter een zwaantje op zijn privé moto op de autosnelweg (zijn dienst zat erop of was op weg er naartoe), die man heeft NOOIT zijn gas losgelaten, altijd 125 à 130 en de hele tijd tussen voertuigen door, even pinker aan en ertussen, bloedstollend. Ik heb heel snel deze zwaan laten gaan, niet bij te houden zonder risico's.

Intussen heeft mijn advocaat me laten weten dat ik best de boete doorslik, ik kan immers nooit het tegendeel bewijzen en dus houdt het op.
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Stelo schreef:Pinker,

Begrijp ik goed dat je advocaat zegt dat je er goed aan deed om de minnelijke schikking niet te aanvaarden?????
Dat vind ik wel vreemd.
Persoonlijk zeg ik aan iedereen dat als hij er kan vanaf komen met een minnelijke schikking, dat hij deze maar snel aanvaardt. Een minnelijke schikking komt tevens ook niet op je strafblad te staan.
Ik had het dus wel aangenomen hoor.

Greetz,

Stelo
Zo denk ik er ook over. Want nu riskeer je bij de volgende kleine blunder dat ze niet mals gaan zijn voor die "motorcrimineel". Je hebt immers al een veroordeling. Terecht of onterecht maakt niet meer uit.
Ik begrijp dat je uit puur frustratie weigert van zomaar te betalen, en dat je jouw versie van de feiten eens wil gaan uit de doeken doen. Als het advies om de minnelijke schikking niet te aanvaarden van jouw raadsman kwam, dan heb ik daar ook twijfels bij.
Alleen als je onweerlegbaar kan bewijzen dat je de overtreding niet beging, of als je kan aantonen dat jijzelf of jouw motor niet op de plaats van de vastelling aanwezig was, dan kan je overwegen naar de rechter te stappen.
Als je dan toch moet verschijnen voor "superflik", ga dan zeker niet in de tegenaanval, maar huichel je rot, over hoeveel spijt je ervan hebt. En dat het de eerste keer was, en echt waar nooit meer zal gebeuren. Dat hebben ze graag. Net niet beginnen wenen, dat is er over...
Onmiddelijke inning betalen zorgt voor kleine frustratie, en in ruil daarvoor steek je die "ouwe knook" zijn banden op de voetbal gewoon eens stuk. Deze afwikkeling zorgt nu echter voor grote frustratie, verlies van geloof in het gerecht, financiele kater, veel minder lol in het motorrijden doordat je vanaf nu extra voorzichtig zal moeten zijn, en een boze blik van veel BMW-rijders, want dat zijn bijna allemaal ouwe knoken :wink:
jakke

Bericht door jakke »

'T is idd een triestig gegeven !!

Zonder te willen oordelen, maar uit ervaring weet ik dat TE veel van principe zijn ook niet altijd de beste weg is.
In Wommelgem heeft men mij ook eens een boete gegeven omdat ik zogezegd over een volle witte lijn gereden was, net voor een verkeerslicht.
Dit was een verklaring van de vrachtwagenbestuurder die mij in de zij van het koekblik gereden had. Bovendien had de kerel duidelijk gedronken en ik niet, maar ik moest blazen en hij niet.
Het heeft mij 21 jaar geleden een boete gekost van 24,78 € (toen 1000 fr). De schade aan de auto was ook voor eigen rekening.
Ik was toen ook rotgezind hoor. Je hoeft zeker niet alles te slikken, maar soms moet je, willens nillens, eens van je eigen principes afstappen.
Je zal tenslotte toch aan het kortste eind trekken in dit geval en het kost je almaar meer, hoe ver je er ook in wil gaan.
Laat ons niet vergeten dat het makkelijkste nog altijd anderen
be(ver)oordelen is.
Bij iemand die een boete krijgt hoor je meestal hetzelfde verhaal.
De motorrijder zegt "die met hun fietske of auto of vrachtwagen dit of dat"
De automobilist "die met hunne moto....of met hunne grote kamion..."
De fietser zegt "al wat met nen auto of ne moto rijdt...".
En ja, de vrachtwagenbestuurder...
Alé, moet ik nog verder doen ??
Je kan niet meer doen dan achtzaam zijn en proberen de situatie inschatten. En vooral leren uit het verleden.
:wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

Ik ga volledig akkoord met pinker ,en kan ook zeer goed zijn frustraties begrijpen,als men de letter van de wet wil toepassen ok.dan moeten we ons daar bij neerleggen maar in dit geval staat het boetebedrag (550 € jawadde ) totaal niet in verhouding tot de ernst van het " misdrijf ".
Ik vind dit dan ook misplaatste arrogantie van de rechterlijke macht.

Vorig jaar tijdens mijn vakantie in Z-Frankrijk ook zo'n staaltje van "politiemisbruik " meegemaakt :
We waren met 3 motards en kwamen vanuit een kleine zijweg en reden naar de hoofdweg ( T splitsing -) waar we linksaf wilden slaan.
Ikzelf reed als laatste,mijn twee maten naderen de T - splitsing,vertraagden tot kwasi stilstand,voetjes mooi op de stepjes,links kijken ,geen tegemoetkomend verkeer en de weg opgedraaid.
50 meter verder springen er plots 2 gendarmes ( man en vrouw ) op de rijbaan en gebieden ons aan de kant te gaan.
Wij ons van geen kwaad bewust en denkend zal een of andere papierkontrole zijn.
M'n twee maten moeten onmiddellijk alle papieren inleveren en vragen wat er aan de hand is .
Uitleg gendarme u bent de weg opgereden en bent niet gestopt.
Commentaar motormaat,ik ben wel gestopt ,heb gekeken en verdergereden.
Haha zegt de gendarme Mr.kent zeker de drie seconden regel niet,wij kijken elkaar aan - drie seconden regel ????
Ah ja zegt de gendarme ge moet in Frankrijk als je een splitsing nadert stoppen, voeten op de grond zetten en 3 seconden wachten vooraleer verder te rijden en dat hebben jullie niet gedaan.
Wij vragen of dat voor te lachen is,ne minuut zegt 'm en gaat naar zijn camionette en roept nen tweede combi met 5 gendarmes op.
Wij moesten ondertussen in volle zon en motorkledij staan wachten tot de tweede camionette arriveerd,want we waren zogzegd agressief.
Enfin om een lang verhaal kort te maken ,hebben we nog een alcoholtest moeten ondergaan ,papieren inleveren en nazien in de computer dat we ni geseind stonden.
Uiteindelijk m'n 2 maten elk 150 € moeten betalen,direkt af te dokken ( ik ni, waarom ni weet ik nog altijd ni ,ik reed achter hun en deed net hetzelfde .
Op zo'n momenten ben je machteloos en gefrustreerd en je kan alleen maar lijdzaam ondergaan .
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Boskrabber

Bericht door Boskrabber »

oer gs'r schreef: Vorig jaar tijdens mijn vakantie in Z-Frankrijk ook zo'n staaltje van "politiemisbruik " meegemaakt :
We waren met 3 motards en kwamen vanuit een kleine zijweg en reden naar de hoofdweg ( T splitsing -) waar we linksaf wilden slaan.
Ikzelf reed als laatste,mijn twee maten naderen de T - splitsing,vertraagden tot kwasi stilstand,voetjes mooi op de stepjes,links kijken ,geen tegemoetkomend verkeer en de weg opgedraaid.
50 meter verder springen er plots 2 gendarmes ( man en vrouw ) op de rijbaan en gebieden ons aan de kant te gaan.
Wij ons van geen kwaad bewust en denkend zal een of andere papierkontrole zijn.
M'n twee maten moeten onmiddellijk alle papieren inleveren en vragen wat er aan de hand is .
Uitleg gendarme u bent de weg opgereden en bent niet gestopt.
Commentaar motormaat,ik ben wel gestopt ,heb gekeken en verdergereden.
Haha zegt de gendarme Mr.kent zeker de drie seconden regel niet,wij kijken elkaar aan - drie seconden regel ????
Ah ja zegt de gendarme ge moet in Frankrijk als je een splitsing nadert stoppen, voeten op de grond zetten en 3 seconden wachten vooraleer verder te rijden en dat hebben jullie niet gedaan.
Wij vragen of dat voor te lachen is,ne minuut zegt 'm en gaat naar zijn camionette en roept nen tweede combi met 5 gendarmes op.
Wij moesten ondertussen in volle zon en motorkledij staan wachten tot de tweede camionette arriveerd,want we waren zogzegd agressief.
Enfin om een lang verhaal kort te maken ,hebben we nog een alcoholtest moeten ondergaan ,papieren inleveren en nazien in de computer dat we ni geseind stonden.
Uiteindelijk m'n 2 maten elk 150 € moeten betalen,direkt af te dokken ( ik ni, waarom ni weet ik nog altijd ni ,ik reed achter hun en deed net hetzelfde .
Op zo'n momenten ben je machteloos en gefrustreerd en je kan alleen maar lijdzaam ondergaan .
Een acht jaren geleden heb ik hetzelfde meegemaakt met mijn motorhome. We waren met een tiental wagens en ik had ook zo goed als stil gestaan bij het naar rechts afslaan. Werd tegengehouden en kreeg de vraag of men in Belgie ook niet moest stoppen bij een stopteken. Gelukkig alleen maar een waarschuwing gekregen en dus geen financiele gevolgen.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
asterix
Contacteer:

Bericht door asterix »

Boskrabber schreef:We waren met een tiental wagens en ik had ook zo goed als stil gestaan bij het naar rechts afslaan. Werd tegengehouden en kreeg de vraag of men in Belgie ook niet moest stoppen bij een stopteken.
Ook in Belgie moet je effectief stoppen (= stilstaan) aan een stopbord en niet "zo goed als".
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

asterix schreef:
Boskrabber schreef:We waren met een tiental wagens en ik had ook zo goed als stil gestaan bij het naar rechts afslaan. Werd tegengehouden en kreeg de vraag of men in Belgie ook niet moest stoppen bij een stopteken.
Ook in Belgie moet je effectief stoppen (= stilstaan) aan een stopbord en niet "zo goed als".
Inderdaad. Wil dus zeggen voet aan de grond.

=> edit: onlangs niet gedaan = stevige PV van een onzichtbare agent in de bus :oops:
Laatst gewijzigd door Wingman X op 01 mar 2018, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Is eigenlijk ook alles behalve duidelijk hé, ik kan tegen 10Km/u mijn voeten aan de grond zetten, en bij stilstand m'n voeten op de stepjes houden, ben ik dan 2 keer in de fout, of juist geen éne keer :roll:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

Oneshark

Bericht door Oneshark »

jakke schreef:'T is idd een triestig gegeven !!

Je kan niet meer doen dan achtzaam zijn en proberen de situatie inschatten. En vooral leren uit het verleden.
En nu in goede volgorde J.. ;

De vrachtwagenbestuurder verwenst de bestelwagen die hem voor de wielen ....
de bestelwagen verwenst de koekblik,
de koekblikrijder verwenst de motorrijder,
de motorrijder verwenst die met zijn scooterke,
het scooterke verwenst de fietser,
de fietser verwenst de voetganger,
de voetganger die verwenst alles met wielen.
8)
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Oneshark schreef:

en de voetganger, dat is een koekblikrijder die eindelijk parkeerplaats heeft gevonden.
Eclipser
Contacteer:

Bericht door Eclipser »

Bij het afrijden van de A12 in de richting van E17 Gent rij ik ook wel eens op de pechstrook vlak voor de Kennedytunnel. Ik rij dan max 35 km/uur, dubbelpinkers op en kijk om de zoveel seconden in mijn achteruitkijkspiegels om te checken of er geen hulpdiensten aankomen.
Ik voel me dan een watje vergeleken met andere motards die me op diezelfde pechstrook komen voorbijgeschoten alsof het een extra rijvak is.
Ben daar ook al meer dan eens een combi gepasseerd vanop de pechstrook maar gelukkig zonder boetes.

Ben me er wel van bewust dat het gerecht onmogelijk het onderscheid
kan/wil maken tussen mij en een op testosteron zwevende CBR1000RR die
daar op de pechstrook tegen 100 de bocht komt inhangen.
Every day above ground is a good day
jakke

Bericht door jakke »

Oneshark schreef:
jakke schreef:'T is idd een triestig gegeven !!

de voetganger die verwenst alles met wielen.
8)
Yep !!

Dat is het !! 8) 8) 8)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

ik versta je advoocaat niet!!!!
eerst de zaak voor de rechtbank komen en daarna afhaken!!
ofwel ga je door ofwel betaal je.
Het feit dat er later iemand omver gereden werd is niet relevant voor je overtreding.
vergeet niet dat het aan de Wet is om aan te tonen dat jij de inbreuk pleegde...
ik durf geen raad te geven maar, indien ik zeker niet over de lijn reed, en ik kan me permiteren om een "goede advocaat" te betalen en desnoods geld wil betalen voor mijn gelijk dan ga ik door. Maar ..dit is zeker geen goede raad. :cry:
ride with pride
one-one
gsa 1150
11rt

Bericht door 11rt »

ik lees even enkel wat Pinker schrijft.
Het proces lijkt me fout opgemaakt.Derhalve begrijp ik je grote teleurstelling dat je onrechtvaardig behandeld bent.
Ik zou niet weten waar en hoe je beroep kan aantekenen,maar je advocaat moet het wel weten.Anderzijds ,?mag je eigenlijk de file voorbij rijden en terug invoegen ???? volgens de letter van de wet? Indien je dan toch in fout zou zijn ,heeft het geen zin in beroep te gaan.
Indien echt geen overtreding volgens de wet ,zal je beroep moeten aantekenen wegens fout opgemaakt proces.Waar en hoe ?
En hoe ga je bewijzen dat je gelijk had ????het is nu de ene verklaring tegen de andere.Er is geen tastbaar ,aantoonbaar bewijs meer mogelijk.

In Duitsland heb ik op een forum eens gelezen van iemand die een proces gewonnen had tegen de politie.Maar je moet er heel veel voor over hebben.Bijkomend had die wel technische tegenbewijzen(ADAC nazicht).Het ging over een technisch gebrek/mankement aan de motor.De collega politie zal tegen de ander moeten getuigen.! Niet simpel, als die mannen nog verder samen moeten werken.Jij hebt lijkt me geen echte reële mogelijkheid tot tegenbewijs.

Ik vermoed dat je beter het laat slijten en probeert te vergeten.
Moeilijk ,maar misschien de minst slechte keus.En nog moeilijker zal zijn om verder, zonder vooroordeel, de volgende politiecontrole tegen te komen.Hopelijk duurt het heel lang voor je nog eens tegengehouden wordt.

En tussendoor:als je in Hasselt voorkomt voor verkeersovertreding dan is het resultaat eigenlijk al gekend ,zoals je gemerkt hebt.Je laat veel beter gratis je huis verbouwen
Er moet inderdaad orde en recht zijn.dus ook :Zie de tweede regel van mijn tekst.Maar een rechter moet een rechter zijn=dat is luisteren naar beide partijen en niet op voorhand eigenlijk al een standpunt in nemen.Bijkomend is er de geest van de wet ,en de letter van de wet.
Maar zo werkt het al lang niet meer .
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

Koppel!! schreef:YOO

Is eigenlijk ook alles behalve duidelijk hé, ik kan tegen 10Km/u mijn voeten aan de grond zetten, en bij stilstand m'n voeten op de stepjes houden, ben ik dan 2 keer in de fout, of juist geen éne keer :roll:

Grtz, Philip!
Neenee, aan een stopbord moet je STOPPEN, tout court. Hoe lang je dat doety en of je hierbij je voet aan de grond zet of niet maakt niets uit :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
JohanDB schreef:

Grtz, Philip!
Neenee, aan een stopbord moet je STOPPEN, tout court. Hoe lang je dat doety en of je hierbij je voet aan de grond zet of niet maakt niets uit :wink:
OK, maar wat valt nu wettelijk onder 't woord "STOPPEN"? je zegt stoppen, hoe lang doet er niet toe, dus als ik een fractie van een sec. blijf surplacen, dan is 't ook goed?
En met surplacen bedoel ik 't moment dat m'n beide wielen niet meer ronddraaien, dan sta ik toch stil?
't Is maar dat ik 't zeker weet, ik ga ooit nog wel eens tegen de lamp lopen, en wil graag op voorhand weten wat te zeggen als verdediging (behalve beleefd blijven :oops: ).

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Triker

Bericht door Triker »

Stoffel schreef:Hier heb je een oproep om dergelijke praktijken aan te pakken!
Een verwittigd man is meer waard dan ...

Stoffel
Waar ik me rot aan erger is dat termen als rascist en agressieveling
te pas en ten onpas tegen je worden gebruikt. Over een witte lijn rijden is geen agressiviteit, je vinger opsteken wel imho.
Puur machtsmisbruik soms...
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

OK, maar wat valt nu wettelijk onder 't woord "STOPPEN"? je zegt stoppen, hoe lang doet er niet toe, dus als ik een fractie van een sec. blijf surplacen, dan is 't ook goed?

Koppel zelf maak ik er steeds een sport van om zo lang mogelijk m'n voeten op de stepjes te houden ( in files,aan stoplichten,stoptekens ) enzo...en wat de wetgeving hier in Belgie precies zegt aangaande stoppen voor een stopteken dat kunnen de ordehandhavers hier op het forum beter is uit de doeken doen maar in Frankrijk geldt in ieder geval stoppen = stilstaan en voeten op de grond ,3 seconden wachten en dan verder rijden.
En anders .....150 eurokes betalen :evil: , 't is belachelijk maar wat doe je er aan.
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

het is een spijtige afloop van een stom voorval.
shit happens nu eenmaal

ik ben benieuwd wat de ongevallen statistiek zal zijn aangaande de voorang van rechts regelgeving.

hier is ook 1 ding een feit.
ik heb er al zeer veel stevig in de ankers doen duiken.
dan krijg je een armgezwaai van achter het stuur en nog een geluk dat ik de verwoording niet hoor en dat ik niet kan liplezen.

doch doe ik alles op een nog verantwoorde manier anders had ik al verschillende keren omvergereden geweest of mijn 4x4tje in de prak.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JohanDB
Contacteer:

Bericht door JohanDB »

JohanDB schreef:

Grtz, Philip!
En met surplacen bedoel ik 't moment dat m'n beide wielen niet meer ronddraaien, dan sta ik toch stil?
't Is maar dat ik 't zeker weet, ik ga ooit nog wel eens tegen de lamp lopen, en wil graag op voorhand weten wat te zeggen als verdediging (behalve beleefd blijven :oops: ).

Grtz, Philip!
Als de wetgeving een woord als "stoppen" nog eens zou moeten verduidelijken, dan is't al ver gekomen hé :lol: :lol: :lol:

Het bord B5 betekent "stoppen en voorrang verlenen".

Mijnheer Van Daele zegt : stop·pen1 (onov.ww.)
1 tot stilstand komen => halt houden, stilhouden, stilstaan; <=> voortgaan

Plaats reactie