Blokkeren voorwiel
Moderator: GVN
Blokkeren voorwiel
Ik heb recent een R850 R van 1998 gekocht, altijd onderhouden in een BMW garage en 62.000 km op de teller (laatste onderhoud op 60.000).
Gisteren bij het rijden had ik het gevoel dat hij minder goed bolde, als ik bv uitbolde aan en verkeerlicht. Als ik deze morgen mijn moto buitenzette blokkeerde het voorwiel volledig...
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het kan deblokkeren om hem naar de garage te brengen .
met dankt voor jullie reactie
Een nieuwe BMW rijder met hopelijk niet teveel kosten aan zijn been..
Gisteren bij het rijden had ik het gevoel dat hij minder goed bolde, als ik bv uitbolde aan en verkeerlicht. Als ik deze morgen mijn moto buitenzette blokkeerde het voorwiel volledig...
Heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik het kan deblokkeren om hem naar de garage te brengen .
met dankt voor jullie reactie
Een nieuwe BMW rijder met hopelijk niet teveel kosten aan zijn been..
-
bmwfreakske
-
Iron Gonzo
de remklauw

neem een zaklamp en kijk eens langs de schijf heen naar de remblokken
als je het niet kan zien
neem digitale foto met flits en bekijk op uw pc (tof hé, de moderne techniek)
indien zeer vuil kuisen
uitblazen met luchtdruk en remreiniger
indien je de moed hebt
demonteren en dan uitkuisen
als ze dan toch gedemonteerd zijn draai eens aan uw wiel en kijk of het vlot rond draaid en geen abnormale geluiden zijn

neem een zaklamp en kijk eens langs de schijf heen naar de remblokken
als je het niet kan zien
neem digitale foto met flits en bekijk op uw pc (tof hé, de moderne techniek)
indien zeer vuil kuisen
uitblazen met luchtdruk en remreiniger
indien je de moed hebt
demonteren en dan uitkuisen
als ze dan toch gedemonteerd zijn draai eens aan uw wiel en kijk of het vlot rond draaid en geen abnormale geluiden zijn
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Motard de l'Allier
- Contacteer:
oplossing gevonden
Er zat een knik in de remleiding, ter hoogte van begin voorvork. Daarom bleef er constant druk en sloeg ze dicht. Ze hebben in de garage mij aangeraden om nieuwe remleiding te plaatsenMotard d'Allier schreef:Doen zoals IRON GONZO schreef voor het demoteren. :idea:
En indien je echt leek bent, probeer met een grote platte schroevendraaier de blokken achteruit te wringen.
Dan de klauwen der terug op.
En dan voorzichtig naar de dealer en enkel je achterrem gebruiken.
Mvg Motard d'Allier :wink:
groeten en bedankt voor alle tips