Mijn vrouw leren motorrijden

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Seven

Re: Mijn vrouw leren motorrijden

Bericht door Seven »

stefke schreef:
janneman schreef: Nu ik ga ze niet forceren, ik wil het eigenlijk meer dan zijzelf.
jan
Vreemd dat iedereen hierover kijkt want hier loopt het al wat scheef. Begin eerst met de vraag of je vrouw echt wel wil motorrijden, als dat niet het geval is kan je beter gelijk stoppen.
Ikzelf was in het begin ook niet echt gemotiveerd, ik leerde voornamelijk motorijden om 2 redenen. Ten eerste uit noodzaak, moest in 15min stad doorkruisen. Ten tweede wilde meekunnen rijden met men ventje ook als de kindjes thuis waren, dus met z'n viertjes.

Ben begonnen met een scooter 100cc, al snel overgestapt naar max. dat m'n rijbewijs toeliet. Na een 6-tal maanden m'n man z'n deauville overgenomen, rijlessen gevolgd, examen afgelegd. Nog eens een goeie 6-maanden later overgestapt naar een pan-european. Waar ik mij wel mee amuseer. Rij er dagelijks mee naar m'n werk, ook in de winter.

Heb er nog geen spijt van, 't is zalig om met z'n vieren te toeren, zijn vorig jaar zo een week naar Oostenrijk geweest.

Ik heb maar één raad voor je vrouwke Janneman, gewoon es proberen en cursussen volgen.

't vrouwke van Seven.
Wulf

Bericht door Wulf »

Mijn vrouw had reeds wat ervaring met een C1 scooter, sedert januari rijdt ze met een 1200gs, eerst heben we samen wat gereden op kleine baantjes om te wennen aan de motor en de versnellingen. Bij het VOC in Brugge heeft ze prive les genomen, ze heft reeds een eerste sessie van twee uur achter de rug. Het voc is inderdaad goed uitgerust, ze hebben haar aangeraden de lessen te spreiden en tussenin zelf te oefenen.

grts patrick
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Plaats reactie