Nieuwe R850Rer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bram Dumolin
Contacteer:

Nieuwe R850Rer

Bericht door Bram Dumolin »

Hallo,

Heb twee weken geleden een R850R van 2002 gekocht. Heb hier al heel wat zitten lezen en op aanraden van de meesten gekozen voor een Shoei Multitec.
Heel content van :) behalve dat ik nog iets moet doen aan het vizier zodat er tijdens de regen en als het donker is nog iets te zien valt. :)

Thanks allemaal,

Bram
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Dag Bram, welkom op ons forum, nog een 850R erbij...

Ik rij zelf met een "oud" model R850R (van voor 2002) en ben er erg blij van, waarbij hoeft gezegd dat ie als nieuw is, slechts 6000 km gereden op 6 jaar tijd, dat is niet bepaald veel te noemen (en ik heb er toch al 10% bijgereden in 2 maand tijd).

De enige kritiek die ik erop meen te mogen uiten, is dat de motor bij stilstand nogal tendens vertoont omver te vallen :oops: maar er zijn hier op het forum van die slimmerikken die beweren dat dat niet aan de motor zou liggen. Ik heb daarom valbeugels gemonteerd, waarmee ik mijn linkervoet zonder noemenswaardige moeite kan pletten, om me eraan te herinneren dat evenwicht en zwaartekracht onderhavig zijn aan dwingende wetmatigheden, en tot de wetenschap (en niet het geloof) behoren. QED. :shock:
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Stefaan N

Bericht door Stefaan N »

Dag Bram en Pablo,

Tel er nog maar een R850RT rijder bij :).
Ik haal hem zaterdag af... Hopelijk is het mooi weer !
De mijne is van 2001, dus oud model, maar met 31.000km op de teller en zéér goed onderhouden, nog zo goed als nieuw.

Ik heb mij een Airoh SV55 basic gekocht bij RAD. Aan 149€ kon ik niet weigeren :)

Tot op de baan !

Stefaan
Beginnend BMW genieter ;)
R850RT + BMW 320d Touring
Bram Dumolin
Contacteer:

Hey Pablo,
PabloElFlamenco schreef:Dag Bram, welkom op ons forum, nog een 850R erbij...

Ik rij zelf met een "oud" model R850R (van voor 2002) en ben er erg blij van, waarbij hoeft gezegd dat ie als nieuw is, slechts 6000 km gereden op 6 jaar tijd, dat is niet bepaald veel te noemen (en ik heb er toch al 10% bijgereden in 2 maand tijd).

De enige kritiek die ik erop meen te mogen uiten, is dat de motor bij stilstand nogal tendens vertoont omver te vallen :oops: maar er zijn hier op het forum van die slimmerikken die beweren dat dat niet aan de motor zou liggen. Ik heb daarom valbeugels gemonteerd, waarmee ik mijn linkervoet zonder noemenswaardige moeite kan pletten, om me eraan te herinneren dat evenwicht en zwaartekracht onderhavig zijn aan dwingende wetmatigheden, en tot de wetenschap (en niet het geloof) behoren. QED. :shock:
Ja dat heb ik ook al aan de lijve ondervonden.
De vorige eigenaar was redelijk groot (ikzelf ben 1m80) en had dus het zadel op de hoogste stand staan.
Was die gaan ophalen in Dendermonde en naar mijn werk gereden in Brussel dus voor het eerst de autostrade op, niets gegeten de hele dag (waarschijnlijk vanwege de spanning :)). Kom toe in Brussel, stop aan een kruispunt die links wat naar beneden uitloop, zet mijn voet (wat lager dan verwacht) neer en daar ging ik. Motor (krasvrij gekocht) vertoont nu een grote kras in de rechter cylinder.
Ikzelf met de schrik en onder de benzine ervan af gekomen.
Had getankt en het klepje niet goed dicht gedrukt met als gevolg 10 liter minder benzine in mijn tank en meer op oa mijn vest.

Een leuke eerste dag. :)

Ondertussen zadel op minden stand gezet en voorzichtig aan beginnen mezelf inrijden, gaat al een stuk beter.

Heb nog niet met mijn vriendin achterop gereden (merendeels omdat we nog geen tijd gehad hebben om haar een helm en vest te gaan kopen). Zal er een dezer wel vankomen.

Ben nu aan het bekijken waar ik zekeringen kan kopen, het ziet er naar uit dat mijn handvat verwarming niet echt veel doet.

Bedankt voor de vriendelijke welkom. :)

Bram
R850R (2002)
Fotos
Bram Dumolin
Contacteer:

Hey Stefaan,
Stefaan N schreef:Dag Bram en Pablo,

Tel er nog maar een R850RT rijder bij :).
Ik haal hem zaterdag af... Hopelijk is het mooi weer !
De mijne is van 2001, dus oud model, maar met 31.000km op de teller en zéér goed onderhouden, nog zo goed als nieuw.

Ik heb mij een Airoh SV55 basic gekocht bij RAD. Aan 149€ kon ik niet weigeren :)

Tot op de baan !

Stefaan
Een beetje zoals de mijne dus? Ik ken er nog niet veel van maar kijk eens naar mijn fotos. Mijne is van 05/2002 (eerst ingeschreven). Had een 26900 km of zo. (Was) ook in zeer goede staat.
Ondertussen dus een kras in mijn rechter cylinder, mijn rechtse pinker gekraakt, krassen op oa groot licht, houder voor km teller en toerenteller, remhendel en koffer.
Valt al bij al nog mee, jammer van de cylinder.

Ik heb ook even de Airoh SV55 basic en luxe aan gedaan bij RAD in Drongen (en ook de Schubert C2 en andere) maar toch voor de Shoei Multitec gegaan.
De andere zaten naar mijn aansziens te dicht bij de kin, als ik mijn kin uitstak zak ik tegen de binnenkant van de helm.
Bij impact moet dat niet leuk zijn ;)
Ik zat ook nog met het probleem dat ik blijkbaar een heel klein hoofd heb.
Vele van de helms die ik geprobeerd heb zaten zelfs in XS nog iets losjes.

Voor mijn vriendin zal ik waarschijnlijk een van de Airohs kopen.

Tot op de baan :)

Bram
R850R (2002)
Fotos
Stefaan N

Bericht door Stefaan N »

Hoi Bram,

Ik heb idd ook de indruk dat het kinstuk tamelijk dicht bij zit. Maar ik hoop niet om te vallen en nergens tegenaan te vliegen ;).
Gij hebt inderdaad een schoon 1ste dagje meegemaakt ! Hopelijk lukt de mijne wat beter ! :lol:
De jouwe is nen R geloof ik hé ... de mijne RT. ietsje meer beschermt van de wind... Het zadel staat zowieso op laagste stand ... dus met mijn benen moet ik de grond goed kunnen raken :)

CU

Stef
Beginnend BMW genieter ;)
R850RT + BMW 320d Touring
Bram Dumolin
Contacteer:

re,

Ja, dat hopen we :)

Een RT heeft als voordeel dat je veel minder wind tegen hebt natuurlijk.
Ben daar ferm van verschoten.

Iedere keer er wat ferme wind is heb ik het echt lastig aan 120/h op de autostrade.

Ik ga me toch eens een schermpje moeten aanschaffen.

Bram
R850R (2002)
Fotos
sprint

Bericht door sprint »

PabloElFlamenco schreef:Dag Bram, welkom op ons forum, nog een 850R erbij...

Koop grote 2 zijkoffers Paul, die zullen je valbaren wel goed beschermen :mrgreen:

Btw Bram & Stefaan: Welkom op de Beemerkermis :wink:
Marnix.

Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Welkom Bram & Stef. En veel veilige "850"kilometers gewenst.
Als je omvalt, zorg dan dat je onder je motor komt te steken. Je breekt dan wel vanalles, maar uw motor blijft krasvrij. :wink:
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

LOMAX schreef:Welkom Bram & Stef. En veel veilige "850"kilometers gewenst.
Als je omvalt, zorg dan dat je onder je motor komt te steken. Je breekt dan wel vanalles, maar uw motor blijft krasvrij. :wink:
Jaja, Lomax, dat hemmik gevoeld, toen die valbaren op de bovenkant van mijne linkervoet terecht kwamen. En IDD, geen schram te zien (op de valbaar). Mijne voet, awel, niks gebroken (mijn madam heeft er een radioke van genomen), maar ik denk een paar platte pezen, doet één week na "de feiten" nog vree pijn, maar de zwelling is nu toch weg, iedere dag flexium gel en arnica...

Langs deze weg groeten aan mijne vriend Sprint, en mijne vriend Lomax (die koffers, kwestie van geduld, ik zoek het nog uit...).

Wij zouden eigenlijk eens een 850 meet moeten doen. Op rij omvervallen :shock: :shock: :lol:
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
johan reynders

Bericht door johan reynders »

Kan er iemand een foto posten van de R850Rt oud model??
Vanaf wanneer spreken we van een nieuw model??
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

johan reynders schreef:Kan er iemand een foto posten van de R850Rt oud model??
Vanaf wanneer spreken we van een nieuw model??
oud
Afbeelding
nieuw (recent)
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bram Dumolin
Contacteer:

PabloElFlamenco schreef:
Jaja, Lomax, dat hemmik gevoeld, toen die valbaren op de bovenkant van mijne linkervoet terecht kwamen. En IDD, geen schram te zien (op de valbaar). Mijne voet, awel, niks gebroken (mijn madam heeft er een radioke van genomen), maar ik denk een paar platte pezen, doet één week na "de feiten" nog vree pijn, maar de zwelling is nu toch weg, iedere dag flexium gel en arnica...

Langs deze weg groeten aan mijne vriend Sprint, en mijne vriend Lomax (die koffers, kwestie van geduld, ik zoek het nog uit...).

Wij zouden eigenlijk eens een 850 meet moeten doen. Op rij omvervallen :shock: :shock: :lol:
hehe
Pablo, sorry van je voet.
Had er even over gelezen.

Dacht ook eerst van valbaren te pakken maar das bekke lomp zeker?
En zoals je zegt, je kan dan nog je voet tussen de motor en de straat hebben. Ik heb nog altijd liever schrammen op de motor dan op mij.
De motor is fixable. :)
R850R (2002)
Fotos
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Wij zouden eigenlijk eens een 850 meet moeten doen. Op rij omvervallen
LOL Pablo, 't doet me plezier dat je er mee kan lachen, er zijn al genoeg zuurpruimen op deze aardkloot (waaronder ik soms ook, maar meestal tijdens de werkuren... :lol: )

Peace all the way Bro :!:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Bram Dumolin
Contacteer:

:)

Thanks Lomax voor u ook zoveel :)
R850R (2002)
Fotos
Ulrich

Bericht door Ulrich »

Hallo Bram,
Eerste dag inderdaad pechdag,laten we hopen dat je dit niet meer tegenkomt.
Ik rijd met een r850rt, bwj 2004. Wreed machien.
Bied inderdaad veel meer windbescherming dan een R.
Nog veel veilige kilometers gewenst!
Ulrich
Plaats reactie