Route door frankrijk

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Kawa

Route door frankrijk

Bericht door Kawa »

Hoi Iedereen,

Binnen een 3tal weken vertrekken de vriendin en ik richting de pyreneeen, omgeving Tarbes/Lourdes.
We hebben een 3tal dagen om er te geraken en hadden liefst zo weinig mogelijk autostrade gedaan.
Aangezien we toch maar een 350km per dag moeten rijden hebben we nog redelijk wat tijd om iets te bezoeken ook.
Ik was curieus of iemand mij een leuke route en bezienswaardigheden wist te vertellen die we zouden kunnen doen?

Alvast Bedankt!
Motard de l'Allier
Contacteer:

Bericht door Motard de l'Allier »

Hallo,

Wij wonen in de Auvergne, departement Allier (nog maar van vorig jaar)
en hebben verleden jaar Puy-de-Dôme en het vulkanengebied gedaan en moet je zeggen het is zeker de moeite (van bij ons slechts +/-100km). Indien gewenst hebben wel een kamer vrij.
De brug van Milau knap bouwwerk en Gorges du Tarn is vlakbij en mooi.
Alleen denk ik dat voor de Pyreneeen het wel vroeg is op het jaar.
Veel succes Motard d'Allier
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Moet Motard gelijkgeven, voor de hoge bergpassen in de Pyreneeen is 't zeker nog een maand te vroeg, die zijn allemaal ofwel toegesneeuwd, ofwel afgesloten en mogelijk ook weer toegesneeuwd.
En da's spijtig dat ge die moet missen, want er zijn er enkele heel mooie bij, zowel aan Spaanse, Andorrese als aan Franse kant.
Als 't enigzins kan, stel 't met nog zeker 6 weken uit, dan zal er meer kans zijn, maar nog geen garantie op doorgang.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Kawa

Bericht door Kawa »

Bedankt voor het aanbod Motard, het is zeker het overwegen waard als we in de streek zitten, het kan zijn dat je me nog hoort.

Spijtig genoeg zitten we vast aan deze periode, we hebben samen met mijn schoonouders en een schoonzus (die in het onderwijs zitten) een huisje gehuurd in Rebouc, een 10tal km onder Lannemezan.
De voorwaarde dat ik congé nam en meeging was dat ik dit ging doen met de moto, de eerste keer trouwens zo ver, veel verder dan Luxemburg zijn we nog niet geweest met de moto.
We zullen ons een beetje moeten bezig houden in de lager gelegen gebieden, daarom probeer ik nu ook wat uit te vissen wat het bezien waard is daar in de streek.

Merci alvast voor de respons!
poestexas

Re: Route door frankrijk

Bericht door poestexas »

Kawa schreef:Hoi Iedereen,

Binnen een 3tal weken vertrekken de vriendin en ik richting de pyreneeen, omgeving Tarbes/Lourdes.
We hebben een 3tal dagen om er te geraken en hadden liefst zo weinig mogelijk autostrade gedaan.
Aangezien we toch maar een 350km per dag moeten rijden hebben we nog redelijk wat tijd om iets te bezoeken ook.
Ik was curieus of iemand mij een leuke route en bezienswaardigheden wist te vertellen die we zouden kunnen doen?

Alvast Bedankt!
beste,
deze zomer ga ik ook naar dezelfde streek als jullie nu.
ik heb reeds voor alle dagen een route samengesteld.
als je wil, stuur ik ze doo
mvg
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Kawa

Re: Route door frankrijk

Bericht door Kawa »

poestexas schreef:
beste,
deze zomer ga ik ook naar dezelfde streek als jullie nu.
ik heb reeds voor alle dagen een route samengesteld.
als je wil, stuur ik ze doo
mvg
Dat zou zeer leuk zijn poestexas!
Je mag mij die mailen op info @ kawa . be
Alvast Bedankt.
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Poestexas, Kawa....
(laat me toch even dromen) ik rij nog niet lang (terug, na 30 jaar) en misschien ben ik te voortvarend of optimistisch, maar ik zou -indien mogelijk- dit jaar nog naar Spanje willen, op mijn -zeer naked, behalve windscherm et Givi topcase- R850R.
Het "probleem" is, dat Frankrijk tussen België en Spanje ligt, en die 1000 km ...op autobaan... echt een marteling lijkt.

Daarom, Poestexas (Howdy podner, lone star statewise?), mocht je mij die "slow" route kunnen doorsturen, met plezier, en op voorhand bedankt. Echter niet GPS formaat, want dat heb ik niet, en het zal nog wel een tijd duren alvorens ik dat koop, er zijn andere prioriteiten...

Gewoon een zeer vrijblijvende vraag. Zou het jullie -kunnen- interesseren de route (tot ergens diep in Zuid Frankrijk) gezamelijk te rijden? Ik dacht dat dit dus een kwestie van een 3-tal dagen zou moeten zijn. Ik weet dat dit een moeilijke vraag is, maar ik stel ze toch maar: mijn ervaringen met de mensen van deze mcvl club zijn, tot dusver, zéér positief, en je weet nooit of er interesse is. O ja, Kawa, heb jij die koffers nog te koop, passen die op een zeer naked R850R uit 2000?

Alleszins bedankt!
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Stefaan N

Bericht door Stefaan N »

Als je tegen de afstanden op autostrade opziet is er wel nog een alternatief ...
http://www.motour.be/
Die leveren je motor en bagage op bepaalde punten (bv Carcassonne) en dit maakt dat je super uitgerust aan de trip ter plaatse kunt beginnen.
Het schijnt goed te zijn. Je moet er wel je eigen vervoer (vliegtuig, trein, auto) bijrekenen ...

Stefaan
Beginnend BMW genieter ;)
R850RT + BMW 320d Touring
poestexas

Bericht door poestexas »

PabloElFlamenco schreef:Gewoon een zeer vrijblijvende vraag. Zou het jullie -kunnen- interesseren de route (tot ergens diep in Zuid Frankrijk) gezamelijk te rijden? Ik dacht dat dit dus een kwestie van een 3-tal dagen zou moeten zijn. Ik weet dat dit een moeilijke vraag is, maar ik stel ze toch maar: mijn ervaringen met de mensen van deze mcvl club zijn, tot dusver, zéér positief, en je weet nooit of er interesse is. O ja, Kawa, heb jij die koffers nog te koop, passen die op een zeer naked R850R uit 2000?

Alleszins bedankt!
Beste,
ik vrees je niet te kunnen helpen. :( In juli heb ik steeds een week om met de motor op reis te gaan.
Meestal ga ik dan naar het zuiden of naar het hooggebergte. Door die beperking in tijd kan ik mij echter niet permiteren om er een 3-daagse heen of terugreis van te maken. Concreet betekent dit dat de reis naar bestemming in één ruk langs A-weg afgelegd wordt. Anders had ik je graag geholpen. Toch denk ik dat je niet alleen bent in dergelijke situatie maar dat je op dit forum zeker iemand zal vinden om je tegemoet te komen in je probleem. :D
Veel succes :!: :!:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Bedankt Poestexas, tja, het was een vraagje waard, hé. Op één of andere manier zal het me wel lukken, of anders, alleen, daar heb ik in sé geen schrik van.
Alleszins, van mij, goede reis!
Paul
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Scarto

Bericht door Scarto »

Jammer dat je niet aan de Spaanse zijde vertoeft. Alquézar is echt de moeite waard. In niemandsland krijg je plots dit schilderachtig stadje te zien. Er is maar één weg daarheen, dus ook maar één terug. De afstand Rebouc - Alquézar bedraagt 170km, je moet de bergen door.

Hieronder een link.

http://www.noordspanje.be/alquezar.html

Groeten. :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
p@sc@l

Bericht door p@sc@l »

Poestexas

Kun je me de routes ook eens mailen in augustus gaan we die kanten uit.
Alvast bedankt :wink:
OFrank

Route door Frankrijk

Bericht door OFrank »

Waar je zeker naar toe moet als je door Zuid-Frankrijk trekt, is naar Conques. Dit is een prachtig Middeleeuws dorpje, nog steeds in zijn oorspronkelijke staat. Ook de weg ernaartoe is prachtig.
Wat Hotels betreft: Als je van luxe houdt, Hotel Le Sainte Foy; als je het meer bescheiden wilt doen, Hotel L'AUBERGE SAINT-JACQUES; heel vriendelijke mensen, zeer proper, lekker eten.
Info over locatie e.d. vind je op de officiële Franse website als je in google "Conques" intikt.
Succes; echt de moeite
peterb

Bericht door peterb »

Poestexas

Ik heb ook wel interesse in die route
Kan je ze mij ook doorsturen
Alvast bedankt

Peterb
bn350575@belgacom.net
poestexas

Bericht door poestexas »

je zou altijd via Versailles (West) naar het zuiden kunnen rijden. Kasteel van Versailles is indrukwekkend alsook de ingangsprijs en de drukte.
Plaats reactie