Trillingen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bar8

Trillingen

Bericht door bar8 »

Na een rit van 200 km bij zware regenval merk ik bij de tankstop dat mijn 1150 rt fel trilt. Diagnose van de dealer: bobijn stuk, die wordt onder garantie vervangen.

Sindsdien heb echter last van vibraties in de motor en dit vanaf 5000 t/m en aanzwellend tot aan de begrenzer. hij is al een paar keer hiervoor binnengeweest maar eigenlijk vindt men niets. Eénmaal hebben nieuwe bougies voor een tijdelijke verbetering gezorgd.
160 km/u of meer op de duitse snelwegen is niet leuk meer, laat staan iets op de Zumo af te lezen.

Heeft er iemand mischien een idee wat dit zou kunnen zijn.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Kan van alles zijn,
Misschien vergeten de motronic te resetten, die kan in een nood programma staan om toch thuis te komen. Dit betekend dat alles naar een bepaalde waarde wordt geregeld zodat het in iedergeval, zij problematisch, functioneerd. Verkeerde bobine gemonteerd, slecht werkende hall sensor (niet via diagnose app te bekijken, wel met een oscilloscoop)
11rt

Bericht door 11rt »

Dat zou wel eens kunnen kloppen.Het ene maakte het andere defect blijkbaar.
Ik herinner me ergens een gelijkaardige posting ,waar dan alles herdaan is in één keer: ttz:nieuwe bougies EN bobines.Toen was het pas ok en bleef stabiel.
bar8

Bericht door bar8 »

Ik heb hem nogmaals binnen gedaan voor oa dit probleem en dit is het resultaat:1. De binnen bekleding van mijn evo 5 helm werd onder garantie vernieuwd ( er zijn problemen met de stiksels van de allereerste reeks) . 2. De oliekeerring van de cardanas werd vervangen onder garantie ( 3jaar en 32000 km).
3. Alles opnieuw uitgetest ivm met de trillingen en de conclusie is weeral een of meerdere bougies stuk. Hij rijdt nu weer als een speer. Dat van die bougies zal ik dan ook in het oog houden moest het probleem zich opnieuw voordoen.
Ook dit werd allemaal onder garantie gedaan .
Mijn weekelijks ritje samen met het vrouwtje (F650 strada) en een vriend ( Pan 1100) was weer heerlijk vandaag.
Hierbij wens ik ook het team van BMW Motorhuis Hasselt te bedanken voor hun inzet.
Plaats reactie