Opgelet met mapsource update 6.12.2 bij kaartv lager dan 9
Moderator: GVN
Opgelet met mapsource update 6.12.2 bij kaartv lager dan 9
gisteren hebben we bij een klant een Mapsource met kaartversie 8 geupdate naar mapsource versie 6.12.2, de laatste versie. Na deze update kregen we een waarschuwing dat het kaartmateriaal verouderd was en dat een update noodzakelijk was. Daarop werd mapsource afgesloten.
We hebben het probleem kunnen oplossen door er een kaartversie 9 bovenop te zetten, daardoor kon de klant ook versie 8 opnieuw gebruiken.
Contact met de importeur leerde ons dat het niet het eerste incident is van die aard. Ze bevragen zich verder bij Garmin Europe.
Ons advies: wie een kaartversie heeft die kleiner is dan 9, doet voorlopig beter geen update naar Mapsource versie 6.12.2.
Nog iemand een dergelijke ervaring? Of net niet
Fluppie
We hebben het probleem kunnen oplossen door er een kaartversie 9 bovenop te zetten, daardoor kon de klant ook versie 8 opnieuw gebruiken.
Contact met de importeur leerde ons dat het niet het eerste incident is van die aard. Ze bevragen zich verder bij Garmin Europe.
Ons advies: wie een kaartversie heeft die kleiner is dan 9, doet voorlopig beter geen update naar Mapsource versie 6.12.2.
Nog iemand een dergelijke ervaring? Of net niet
Fluppie
deze foutmelding heb ik nog niet gehad(wel over gelezen op het NL forum). gisteren bij het maken van een route kreeg ik 3x een foutmelding dat er iets was misgelopen en dat mapsource moest worden afgesloten. dit heb ik nog nooit meegemaakt,ik gebruik garmin al van kaartversie 4 en mapsource van de versie 4.0.8. misschien moet ik maar beter terug naar de vorige versie ?????.
ferre
PS ik heb wel de driver terug moeten instaleren.
ferre
PS ik heb wel de driver terug moeten instaleren.
Laatst gewijzigd door ferre10 op 03 apr 2007, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
-
Iron Gonzo
vandaag ook foutmelding gekregen
venstertje met
"er is een fout gebeurd waardoor mapsource niet kan opstarten"
"installeer mapsource opnieuw"
dan heb ik een systeemherstel naar eergisteren gedaan en mapsource ging terug zonder probleem
venstertje met
"er is een fout gebeurd waardoor mapsource niet kan opstarten"
"installeer mapsource opnieuw"
dan heb ik een systeemherstel naar eergisteren gedaan en mapsource ging terug zonder probleem
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
misschien vind je hier iets.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12928
hopelijk moet je niet alles terug instaleren.
ferre
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=12928
hopelijk moet je niet alles terug instaleren.
ferre
Waarschuwing
om eventuele problemen voor te blijven dacht ik de slimme uit te hangen en de versie 6.11.5 er terug op te zetten. toen bedacht ik dat ik verleden week ons mei weekend had gemaakt in 6.12.2 en dat ging natuurlijk niet meer open.
dus maar terug naar 6.12.2.(dacht ik) maar nu krijg ik dat niet meer geinstaleerd
. zelfs het bestand terug downloaden van de site helpt niet.dus als ge terug gaat zit de kans er in dat ge 6.12.2 er niet meer opkrijgt. systeemherstel heeft hier geholpen.
ferre
om eventuele problemen voor te blijven dacht ik de slimme uit te hangen en de versie 6.11.5 er terug op te zetten. toen bedacht ik dat ik verleden week ons mei weekend had gemaakt in 6.12.2 en dat ging natuurlijk niet meer open.
dus maar terug naar 6.12.2.(dacht ik) maar nu krijg ik dat niet meer geinstaleerd
ferre
Ik heb nog wel 6.8 liggen mocht dat iemand interesseren.
Mijn oplossing was: 9 NT er bovenop zetten en dan 8 terug gebruiken, ging perfekt.
Formar is er in elk geval mee bezig.
Ik hoop niet dat dat een nieuwe strategie is om ons te dwingen jaarlijks een nieuwe kaartupdate te kopen, want dat zou ik niet meer correct vinden.
Fluppie
Mijn oplossing was: 9 NT er bovenop zetten en dan 8 terug gebruiken, ging perfekt.
Formar is er in elk geval mee bezig.
Ik hoop niet dat dat een nieuwe strategie is om ons te dwingen jaarlijks een nieuwe kaartupdate te kopen, want dat zou ik niet meer correct vinden.
Fluppie
-
Iron Gonzo
naar Uw profiel gaan en aanpassenrubi schreef:al opgemerkt da dees klok nog op winteruur staat?
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
ik ook nietrubi schreef:iron gonzo thanks voor de duidelijke hint aangaande tijd![]()
![]()
k'zal t'ni meer vergeten

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Changes made from version 6.12.2 to 6.12.3:Erik schreef:MapSource update versie 6.12.3 is uit![]()
Klik hier
er viel aan 6.12.2 erreg veel te verbeteren
* Fixed an issue transferring routes to the Zumo.
* Fixed an issue with the integration of Google Earth and MapSource.
* Fixed an issue with the size estimate of selected map sets.
-
TonTon
ik heb het al dikwijls aangehaald op ons forum van de VRL ( Vlaamse Racing League ) waar ik aan online simracing doe : maak regelmatig een "Image" van je "C" partitie ( of de partitie waar je windows met bv Garmin is geïnstalleerd ) , bij problemen zet ik binnen de 15 minuten mijn ganse systeem terug zoals het stond op het moment dat ik de image genomen had.....
een "image" is een exacte kopie van een partitie op je harde schijf.
er verschijnen regelmatig gratis versies in bepaalde computer tijdschriften van "Acronis True Image".
van zodra ik een beetje meer tijd heb ga ik eens een stap voor stap handleiding maken om een "image" aan te maken en bij problemen "terug te zetten , zal op m'n webspace gezet worden samen mét een werkende versie van "True Image"....
ps : moest er écht voldoende interesse zijn hiervoor dan kunnen we er misschien eens een workshop aan besteden ?.
alvast een beknopte uitleg : http://users.telenet.be/bmwman/Images.txt
een "image" is een exacte kopie van een partitie op je harde schijf.
er verschijnen regelmatig gratis versies in bepaalde computer tijdschriften van "Acronis True Image".
van zodra ik een beetje meer tijd heb ga ik eens een stap voor stap handleiding maken om een "image" aan te maken en bij problemen "terug te zetten , zal op m'n webspace gezet worden samen mét een werkende versie van "True Image"....
ps : moest er écht voldoende interesse zijn hiervoor dan kunnen we er misschien eens een workshop aan besteden ?.
alvast een beknopte uitleg : http://users.telenet.be/bmwman/Images.txt
reaktie van Garmin Europe
This issue with MapSource is something we have heard of - it doesn't seem to
affect every customer as we have only a few reports. However we are
discussing the matter with the US and are hoping to get it resolved ASAP.
In the meantime I can only suggest uninstalling just the MapSource program
from the PC and then re-installing it from the disc so that the customer is
using an older version.
Fluppie
This issue with MapSource is something we have heard of - it doesn't seem to
affect every customer as we have only a few reports. However we are
discussing the matter with the US and are hoping to get it resolved ASAP.
In the meantime I can only suggest uninstalling just the MapSource program
from the PC and then re-installing it from the disc so that the customer is
using an older version.
Fluppie