pechverzekering

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
poestexas

pechverzekering

Bericht door poestexas »

Ik heb reeds een aantal jaar de Ethias-pechverzekering. Gelukkig heb ik nog nooit beroep moeten doen op deze verzekering.
Met het komend verlof in het achterhoofd : heeft er iemand al daadwerkelijk beroep moeten doen op deze pechverzekering als hij zich bevond in het buitenland en wat zijn de ervaringen?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Wij hebben de BMW pechverzekering. Vorig jaar in het zwarte woud een van de motoren kapot.
'T is altijd enkele uren wachten natuurlijk, maar alles is perfect gerepatrieerd naar België.

En met de auto enkele jaren geleden in het verlof in zuid Italië (2200 Km) ook goed verlopen voor onszelf. Prompt alles geregeld om per vliegtuig terug te keren. De auto heeft wel een maand op zich laten wachten!
Maar dat was ook niet met Ethias, maar via toering.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Ethias assistance is prima. Wij zijn zonder motor gevallen in Ierland. 36 uren nadien werden we netjes thuis voor de deur afgezet. (Het was wel geen zicht met motorpakken en helm op het vliegtuig :lol:) . Alles betaald en geregeld door Ethias: taxi tot Dublin, vliegtuigtiketten naar Brussel met overstap in Londen lagen klaar aan de balie en in Brussel stond een taxi ons op te wachten. Mijn motor was zelfs niet verzekerd bij Ethias. Wij hebben gewoon gebruik gemaakt van de assitance-poilis. Van de motor heeft Ethias zich niets aangetrokken dat was een probleem voor mijn motorverzekering.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
11rt

Bericht door 11rt »

Ik heb geen ervaring met pech ( tot nu toe...)
Algemeen:
Er zijn pechverhelping-verzekeringen die alleen in België gelden.
Leuk ,hier vanuit Limburg ben je zo de grens over voor je er bij nadenkt. Nl,Duitsland,Luxemburg.(buur had dat voor ,net in de Eifel,Harley defect ...en hij moest hem zelf gaan ophalen,wegens buiten België.Toen heeft hij de polis een goed gelezen).

Ik ben ook pas overgeschakeld naar Ethias Assistance(personen en voertuigen). Voor auto (+aanhangwagen) en moto:77€ ,geografisch Europa ,vanaf de woonplaats (ook thuis )Voertuig maximum 15jaar oud.Chauffeur mag ouder zijn :-) en krijgt toch hulp.
Wat me een beetje stoort ,in elke polis die ik tot nu toe gezien heb:de Assistence geld voor repatriering van het voertuig en het gezin.
Er is een verschil tussen gezin en medereizigers.Moet je gewoon weten.
Bij ongeval spreekt men wel duidelijk van repatriëring van voertuig en personen aan boord.Verderop spreekt men van :Buitenland,Repatriëring van de verzekerden aan boord van het onbruikbare motorijtuig.Dus bij pech kan ieder naar huis met trein of vliegtuig.
Maar maak een onderscheid tussen personenverzekering=gezin en mederereizigers.bv:een medereiziger wordt mee naar huis geholpen bij motopech ,maar is voor de rest niet verzekerd ,bv bij hospitalisatie,lijkt me.ttz ,een medereiziger (en geen gezinslid) heeft geen aanspraak op het gedeelte "personen"-verzekering.Moet je gewoon eventueel rekening mee houden:de medereiziger kan eventueel beroep moeten doen op zijn eigen reis- of weet ik wat verzekering ,niet op de uwe .(extra kassa ,kassa ,we verzekeren ons blauw ...)

Mocht ik het verkeerd interpreteren ,gelieve me uiteraard te verbeteren.
(alhoewel ,dat laatste lijkt me hopeloos... :-) )
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Ik heb vorig jaar juist 106.32 € betaald.

Daar zat alles in wat je U maar kunt inbeelden.

* Alle inzittende/mederijzigers, dus niet alleen familie
* Alle landen, binnen of buiten Europa
* Mijn wagen (max 7 personen) + aanhangwagen

Dat teld dus in geval van pech met de wagen, maar evengoed voor ziekte waardoor je niet kunt rijden.
En ben je met de vlieger weg en moet je terugvliegen wegens "een probleem" dan teld dat ook.

Ik betaal dus wel iets meer, maar mijn makelaar zorgt er wel voor dat ik nooit voor verrassingen kom te staan.

De moto heeft daarbovenop nog eens de BMW verzekering die gratis is als eerste gebruiker.

Ik denk dat ik wel veilig zit, alhoewel ik het liever niet gebruik. :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
StijnB
Contacteer:

Bericht door StijnB »

Ik heb ook enkel de de BMW bijstand ...

Heb ze daarnet moeten bellen want was aangereden in Brussel (net voorbij Reyers) en op 35 minuten stond touring daar om de moto op te laden.

Heel vlot geholpen door het madammeke aan de telefoon en bij een tweede telefoontje van mij kwam ik bij een collega terecht die ook helemaal op de hoogte was (aangezien ik de moto nog maar enkele dagen had was mijn papier nog niet toegekomen maar ze hebben mij zonder problemen verder geholpen).
GS 1200
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

Pechverzekering,

een echte must,

enkele jaren terug mijn vrouw en ik met volle bepakking iets te zwaar off-road in Slovenië en daar mijn achterwiellagers(100.000km) kapotgereden.
Daar in het hol van Pluto iemand met een GSM gevonden(toen kon je daar met onze telefoon niet bellen).
En 45 minuten later kwamen ze ons ophalen.
Het was gebeurt om 14.30
en de volgende dag, na een gratis overnachting werden we naar een BMW-garage gereden en om 11u in de voormiddag konden wij onze reis voortzetten, ze hadden hem zelfs gewassen.
Als je hier in België iets gelijkaardig tegenkomt mag je iets langer wachten.(ken er zelfs met een platte band die ze repatrieren)
Het is daar ook geen probleem om te zeggen waar je staat omdat alle wegen, ook de kleinste onverharde daar goed genummerd zijn langs de weg.(zoals vroeger in frankrijk maar nu een soep).

groeten

Jacinto
poestexas

Bericht door poestexas »

grandru schreef:Pechverzekering,

een echte must,

enkele jaren terug mijn vrouw en ik met volle bepakking iets te zwaar off-road in Slovenië en daar mijn achterwiellagers(100.000km) kapotgereden.
Daar in het hol van Pluto iemand met een GSM gevonden(toen kon je daar met onze telefoon niet bellen).
En 45 minuten later kwamen ze ons ophalen.
Het was gebeurt om 14.30
en de volgende dag, na een gratis overnachting werden we naar een BMW-garage gereden en om 11u in de voormiddag konden wij onze reis voortzetten, ze hadden hem zelfs gewassen.
Als je hier in België iets gelijkaardig tegenkomt mag je iets langer wachten.(ken er zelfs met een platte band die ze repatrieren)
Het is daar ook geen probleem om te zeggen waar je staat omdat alle wegen, ook de kleinste onverharde daar goed genummerd zijn langs de weg.(zoals vroeger in frankrijk maar nu een soep).

groeten

Jacinto
was dat dan Ethias of bmw-assistance?
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
grandru
Contacteer:

Bericht door grandru »

gewoon bij vtb-vab een reisbijstand, 2 voertuigen en in(op)zittenden.
alle maatschapijen werken toch samen met de plaatselijke wegenhulp.
zelfde prijs en voorwaarden zoals bij "hla"

groeten
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Heb Ethias me daarnet laten opbellen, op 5' was het geregeld, vanaf morgen heb ik een assistance-verzekering voor gans Europa, je moet maar ergens in panne vallen hé...prijs €81/jaar...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Akeem

Bericht door Akeem »

Heb me deze week ook eentje aangeschaft. Na veel lezen heb ik gekozen voor VAB, je hebt daar eentje voor heel europa voor zo'n 75 € als single (en 1 voertuig) maar voor een 28 € meer had ik een gezinspolis voor 2 voertuigen, heb die maar genomen (rij ook nog met een citroen :wink: ).
De bijstandsbedragen liggen wel heel wat hoger dan bij Ethias.
Plaats reactie