Motorkledij...

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PabloElFlamenco

Motorkledij...

Bericht door PabloElFlamenco »

Ja, dat is een heel onderwerp... Het lijkt me verstandig de uiteindelijke beslissing uit te stellen tot op een grote motorbeurs, waarbij verschillende merken naast elkaar tentoongesteld zijn en de prijzen kunnen vergeleken.

Welke zijn, in België, zulke grotere beurzen? En in welke maand worden ze gehouden?

Ik moet alleszins eerst nog een paar maanden sparen...

Bedankt!
Paul
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
GSven

Bericht door GSven »

Eén van de grotere zaken van de streek hier is Vanzeebroek.
Heeft enorm veel keuze, voor welke soort motorbescherming en andere prullaria je ook mag wensen.
Ligt op de N6 in Sint-Pieters-Leeuw.
Ring afrit 16.
GSven Afbeelding
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL

Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
franske

Bericht door franske »

In Sas van Gent is er een motorbeurs het weekend van 14 april.
In de Vlaanderenhal.
koekoe

kleding

Bericht door koekoe »

hallo

ga eens kijken bij eko in kontich hebben ook een site, is kledingbeurs op zich

groetjes, misschien wat laat maar je weet nooit

koen

http://www.eko-motorwear.com
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

als je niet naar de grote merknamen kijkt is er heel wat moois te koop voor in verhouding veel minder geld.... bij rad bijvoorbeeld.

een "mooie" broek voor een 150€
een "mooie" jas voor een 200€

Hiermee kan je starten, en vul je aan naar smaak en believen!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Als je niet bang bent van een beetje Duits is er altijd http://www.louis.de waar je veel merken kan krijgen en de prijzen héél gunstig zijn :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

BiemeRT schreef:Als je niet bang bent van een beetje Duits is er altijd http://www.louis.de waar je veel merken kan krijgen en de prijzen héél gunstig zijn :wink:
Hoi BiemeRT,
Heb deze broek gezien bij Louis,maar heb geen ervaring of weinig om online aankopen te doen.
Welke maatvoering hebben ze daar,ikzelf ben" ne lange smalle"van 1.87cm en 75KG.
Als dat niet past kan je dat dan terug inleveren,en wat zijn de verzendingskosten????
Afbeelding
Is echt m'n goesting deze broek!!!
Groetjes Frank :)
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

is er op hun site geen uitleg te vinden over maten en gewichten ???
edit:
haha gevonden :wink:

Konfektionsgrößen - Hosen

Um die benötigte Größe für diesen Artikel zu ermitteln, bestimmen Sie mit einem Maßband bitte folgende Maße:

Afbeelding
B Taillenumfang:
Ohne zu schnüren rings um die Taille messen.

C Hüftumfang:
Waagerecht um die stärkste Stelle der Hüfte, des Gesäßes messen.

E Seitenlänge:
Ohne Bund von der Taille über die Hüfte bis zur Fußsohle messen.

Bitte wählen Sie:
Herren: NormalgrößenHerren: Kurze, untersetzte GrößenHerren: Lange GrößenDamen: NormalgrößenDamen: Kurze, starkhüftige GrößenDamen: lange GrößenKindergrößen: NormalgrößenUmrechnungstabelle: US - D

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 05 apr 2007, 21:39, 3 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

DJAIRO schreef:
BiemeRT schreef:Als je niet bang bent van een beetje Duits is er altijd http://www.louis.de waar je veel merken kan krijgen en de prijzen héél gunstig zijn :wink:
Hoi BiemeRT,
Heb deze broek gezien bij Louis,maar heb geen ervaring of weinig om online aankopen te doen.
Welke maatvoering hebben ze daar,ikzelf ben" ne lange smalle"van 1.87cm en 75KG.
Als dat niet past kan je dat dan terug inleveren,en wat zijn de verzendingskosten????
Afbeelding
Yep,
Maak er een dagritje van :?:
Van Bornem naar Aachen is +/- 170 Km (en terug 340 Km)
Als je nog dingen nodig hebt is dat een extra pluspunt :wink:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Pvde schreef:
DJAIRO schreef:
Hoi BiemeRT,
Afbeelding
Yep,
Maak er een dagritje van :?:
Van Bornem naar Aachen is +/- 170 Km (en terug 340 Km)
Als je nog dingen nodig hebt is dat een extra pluspunt :wink:
Houdoe
Dat is een goed idee :idea: :idea:
Kan ik één van de eerstkomende weken ééns doen,en kan ik tegelijkertijd m'n K1100RS ééns de sporen geven op de"Autobahn" 8) :shock: 340KM das just éne naftbak!!!!!
Laatst gewijzigd door DJAIRO op 05 apr 2007, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
naftje

Bericht door naftje »

@ Djairo, klik onder de prijzentabel op

Konfektionsgrößen

je maten nemen en vergelijken.
Ben ongeveer de grootte van den John, en werkt voor mij goed. Heb daar lederen handschoenen, vesten en broeken gekocht.

groetjes, J-P
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

naftje schreef:@ Djairo, klik onder de prijzentabel op

Konfektionsgrößen

je maten nemen en vergelijken.
Ben ongeveer de grootte van den John, en werkt voor mij goed. Heb daar lederen handschoenen, vesten en broeken gekocht.

groetjes, J-P
Thanks,
Heb gisteren Uwe K1100LT zien staan bij den John,mijne RS is daar op bezoek geweest voor nieuwe"bourages"van m'n"fource"
Al goed dat we den John hebben hé!!!!
Frank :)
naftje

Bericht door naftje »

Tja, was net aan 't schrijven en werd toen even weggeroepen.
Intussen heeft Gonzo het antwoord al gegeven.
Dacht ook eens iets positiefs op 't forum te zetten :?
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

naftje schreef:Tja, was net aan 't schrijven en werd toen even weggeroepen.
No Problem :wink:
Ik ga ééns naar Aachen zelf kijken!!!
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

he ge moet daar niet mee inzitten :wink:
nu moet hij wel nog duits verstaan :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

IRON GONZO schreef:
he ge moet daar niet mee inzitten :wink:
nu moet hij wel nog duits verstaan :lol:
Keine probleme,Herr Gonzo :lol: :lol:
Wir sprache duits als Jean Marie Pfaff :wink:
Frank :lol: :lol:
naftje

Bericht door naftje »

DJAIRO schreef: Thanks,
Heb gisteren Uwe K1100LT zien staan bij den John,mijne RS is daar op bezoek geweest voor nieuwe"bourages"van m'n"fource"
Al goed dat we den John hebben hé!!!!
Tja, staat nog half uitgekleed, wachten op de spuiter.
Heb vandaag nog op een K1100LT gereden, en bijna op m'n patatjes gegaan. :oops:
De slimme had me niet gezegd dat er net nieuwe sloffen onder stonden, dus eerste bocht wou de beemer nog ietske platter :evil: - nog juist kunnen redden OEF :!:
Enfin, reactie valt dan (na 20 jaar fietsloos) toch nog redelijk mee,
maar 'k gaan off topic.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

en kan ik tegelijkertijd m'n K1100RS ééns de sporen geven op de"Autobahn" 8) :shock: 340KM das just éne naftbak!!!!!

op de deutsche autobahn tussen de Belgische grens en Aachen zouden het wel eens dure sporen kunnen worden... Veel sneller dan op onze snelwegen is daar niet toegelaten!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

JH. schreef:en kan ik tegelijkertijd m'n K1100RS ééns de sporen geven op de"Autobahn" 8) :shock: 340KM das just éne naftbak!!!!!

op de deutsche autobahn tussen de Belgische grens en Aachen zouden het wel eens dure sporen kunnen worden... Veel sneller dan op onze snelwegen is daar niet toegelaten!
Miljaar!!!!!!!!
Moet het dan altijd hier in het"geniept" :wink: zijn!!!!!
Frank :D
11rt

Bericht door 11rt »

Hulpje: voor diegene die moeite met de duitse taal hebben ,kan je op motozoom Nl zowat "ongeveer bijna exact" :-) hetzelfde lezen als bij Louis.
maatinfo:http://www.motozoom.nl/info/maten.cfm?C ... 5982427750

algemeen: /http://www.motozoom.nl

prijzen en bestellen en leveren is ... beter even vergelijken met originele leverancier.Dat scheelt soms redelijk veel.
Kleding bestellen zonder het model/merk pasvorm op je lijf gevoeld te hebben,lijkt me nogal wat risico op miskoop.Ieder merk heeft zijn soort snit.
BMWF800R

Bericht door BMWF800R »

Ik heb mij onlangs een vest en broek gekocht van Kushitani in de Motoport Verburgh winkel.

Het type vest TJT-5 en broek TPT-4 met het GORE-TEX XCR.

Deze combinatie zit mij als gegoten. En ik kan al zeggen dat het XCR membraan echt werkt.

Ik heb al gelezen dat men aanraadt een maat groter te nemen dan dat men normaal neemt maar dat is niet waar. De Kushitani kledij is gemaakt om strak aan te sluiten. Gewoon de maat afmeten op het lichaam en dan kijken op de Kushitani website welke maat erbij past.

Ik twijfelde met het GP-5 model van REV'IT. Maar omdat dit niet met het XCR membraan is het ik toch Kushitani gekozen. Ik heb er ondertussen geen spijt van.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

DJAIRO schreef:
Hoi BiemeRT,
Afbeelding
Sorry Frank, maar ik heb dezen topic precies efkes niet meer gevolgd blijkbaar :oops: Dat komt omdat ik dus zelf niet (meer) geïnterresseerd ben in lederhosen :P

De verzendingskosten zijn 6,95 € voor België en over terugzenden doen ze helemaal niet moeilijk. Laatst werd mij in de winkel (Aken) nog aangeraden om twee of drie maten tegelijk te bestellen en de rest gewoon terug te sturen. Zo was ik altijd zeker dat de juiste maat erbij zat :shock: :P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie