Verlagingskit F650 gezocht!!!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ed Vollegaas
Contacteer:

Verlagingskit F650 gezocht!!!!

Bericht door Ed Vollegaas »

Gegroet allemaal,

ik ben op zoek naar een verlagingskit voor mijn schatteke hare F650 van '96, momenteel kan ze juist met de puntjes van haar voeten op de grond, maar daar ze nog moet leren rijden geeft haar dit geen zeker gevoel.
Bijgevolg moet ik haar machieneke verlagen, heeft er iemand zo nog een kit ergens onder het stof liggen???

Gelieve dan een seintje naar bmwr1200gs@telenet.be of een pm of via 0486/917.919

PS: Tussen 26/12 en 05/01 ben ik afwezig, tijdens deze periode effe geduld aub.

Grtz en alvast bedankt voor de veelvuldige reacties,

Ed Vollegaas
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
Ed Vollegaas
Contacteer:

Re: Verlagingskit F650 gezocht!!!!

Ed Vollegaas schreef:Gegroet allemaal,

ik ben op zoek naar een verlagingskit voor mijn schatteke hare F650 van '96, momenteel kan ze juist met de puntjes van haar voeten op de grond, maar daar ze nog moet leren rijden geeft haar dit geen zeker gevoel.
Bijgevolg moet ik haar machieneke verlagen, heeft er iemand zo nog een kit ergens onder het stof liggen???

Gelieve dan een seintje naar bmwr1200gs@telenet.be of een pm of via 0486/917.919

PS: Tussen 26/12 en 05/01 ben ik afwezig, tijdens deze periode effe geduld aub.

Grtz en alvast bedankt voor de veelvuldige reacties,

Ed Vollegaas
Nog niemand niks gevonden tijdens de grote lente schoonmaak?????

Ben nog steeds op zoek... :lol:
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

kan uw vrouwke na 3 maanden nu nog niet rijden... :wink:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Ed Vollegaas
Contacteer:

JH. schreef:kan uw vrouwke na 3 maanden nu nog niet rijden... :wink:
Ze heeft sinds dinsdag haar voorlopig rijbewijs en kan al vertrekken zonder stil te vallen, ze is nog heel onzeker omdat ze dus maar net met haar tenen aan de grond kan, vandaar.
Back to basics...
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

wens haar veeel suc6 in haar leerschool, en binnenkort rijdt ze als de beste!!!
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
p@sc@l

Bericht door p@sc@l »

Ed
Zal moeilijk te vinden zijn je kunt misschien het zadel laten verlagen.Bij DECA in Drongen leveren ze mooi werk ongev.80euro :wink:

P@sc@l
sman

Bericht door sman »

Ed Vollegaas schreef:
JH. schreef:kan uw vrouwke na 3 maanden nu nog niet rijden... :wink:
Ze heeft sinds dinsdag haar voorlopig rijbewijs en kan al vertrekken zonder stil te vallen, ze is nog heel onzeker omdat ze dus maar net met haar tenen aan de grond kan, vandaar.
ik heb nog ergens een verlaagd zadel liggen voor ne F650 GS
de voorvork kan je zelf 2 à 3 cm verlagen, is gemakkelijk zelf te doen
groetjes
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ed, ik had voor mijn vrouw ook nen F650 gekocht om op te leren rijden en zij kon ook maar net met de tippen aan de grond. Ze is daarom ook een paar keer gewoon omgevallen aan kruispunten en gaf er daarom na drie maanden de brui aan :cry: .

Een jaar later (ik kocht toen voor mij een RT) is ze op mijn oude Roadster 1100 gekropen met zadel op laagste stand en Daytona Lady Star GTX (verhoogde zool) aan haar voeten kan ze met beide voeten plat aan de grond. Ze rijd nu al veel beter en met veel meer goesting zodat ze bij mooi weer zelfs spontaan met de motor gaat werken, iets wat ze met die Funduro dus NOOIT zou gedaan hebben :shock: .

Alhoewel de Roadster zwaarder is dan de F650, ligt hij veel beter in balans en de zadelhoogte is standaard al lager. Wat ik maar wil zeggen is dat voor je al die kosten doet, kan je haar beter eens op een andere machiene laten proberen, want hoewel je het tegendeel zou vermoeden, is die F650 geen goeie opstapmotor voor de kleinere piloot. Dat is althans onze mening en die komt dus voort uit ervaring :wink: .
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Ed Vollegaas
Contacteer:

@ BiemeRT : ik kan je verhaal heel goed begrijpen en ben het er volledig mee eens, maar maak 't vrouwke eens wijs dat ze beter met nen 850 of 1100 moet leren rijden dan 650, das niet gemakkelijk.

@sman : voorvork is reeds aangepast en voor het zadel heb je mail

@ allen: bedankt voor jullie reacties, medeleven en goede raad, maar een verlagingskit staat nog steeds op het verlanglijstje!!??
Back to basics...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ed Vollegaas schreef:@ BiemeRT : ik kan je verhaal heel goed begrijpen en ben het er volledig mee eens, maar maak 't vrouwke eens wijs dat ze beter met nen 850 of 1100 moet leren rijden dan 650, das niet gemakkelijk.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Idd niet gemakkelijk, maar ze mag hier altijd eens komen proberen als ze wil zenne :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Ed Vollegaas
Contacteer:

Funduroke is nu al enkele weken echt verlaagd, ik kan nu zelfs als ik stil sta bijna met mijn knieen aan de grond, en mijn vrouwke met haar volledige voeten, zij blij en ikke blij.
Bedankt aan de gulle ruilder, hij ook blij want kon ook met zijn knieen aan de grond :lol:

Grtz Ed
Back to basics...
Plaats reactie