De kennismaking met Johan en de andere 6 cursisten verliep vlot en na een lekker ontbijtje, reden we naar het oefenterrein. Weinig tijd verdaan aan theorie met het devies 'al doende leert men'. De sfeer en uitleg voor elke oefening gebeurt op een zeer relaxte manier, maar tijdens de 'dril' wordt er een strak tempo ingehouden, zodat niemand ooit staat te wachten en je heel dikwijls de oefening zelf kan uitvoeren. En hoe meer je de oefening kan uitvoeren .... juist
Ik had/heb nog veel te leren maar dacht ook dat ik benadeeld was door als enige met die zware (en voor sommige dingen ook wel lompe) RT aan te treden. Dan te zien hoe Johan gezwind elke oefening voordoet met zijn .... RT, gaf mij telkens de moed om er opnieuw voor te gaan. Want uiteraard leent niet elke machiene zich tot dezelfde prestaties in de verschillende oefeningen, maar dat elke motor tot véél meer in staat is dan waarvoor wij hem gebruiken, is mij nu wel héél duidelijk gemaakt. Het vertrouwen in de motor is bij iedereen fel toegenomen en laat dat nu juist het opzet zijn van zo'n dagje cursus
Ik heb Johan's geduld soms erg op de proef gesteld, maaaaaar ook hij is 'geslaagd' in deze test
Zeker tot volgend jaar !