mapsource vraagje
Moderator: GVN
mapsource vraagje
ik weet dat dit misschien een domme vraag is, maar ik ben nog maar pas aktief in het gps tijdperk..
als ik een route van bv de site van M&T download, hem open in mapsource, kopieëer, plak en herbereken en hem dan pas naar mijn 276c stuur verloopt alles goed, hij toont en zegt telkens waar ik moet afslaan en dergelijke..
als ik daarentegen zelf een route maak, toont hij maar nu en dan waar ik moet afslaan, bv de eerste keer dat hij iets zegt en toont is na meer dan 6km nadat ik al een straat of 10 ben ingedraaid. ik kan natuurlijk wel mooi de roze lijn volgen, maar dat is niet de manier. het zit hem allicht ergens in het plaatsen van punten, maar ik kom er niet uit. wie kan/wil me helpen?
alvast bedankt
als ik een route van bv de site van M&T download, hem open in mapsource, kopieëer, plak en herbereken en hem dan pas naar mijn 276c stuur verloopt alles goed, hij toont en zegt telkens waar ik moet afslaan en dergelijke..
als ik daarentegen zelf een route maak, toont hij maar nu en dan waar ik moet afslaan, bv de eerste keer dat hij iets zegt en toont is na meer dan 6km nadat ik al een straat of 10 ben ingedraaid. ik kan natuurlijk wel mooi de roze lijn volgen, maar dat is niet de manier. het zit hem allicht ergens in het plaatsen van punten, maar ik kom er niet uit. wie kan/wil me helpen?
alvast bedankt
Re: mapsource vraagje
tussenpunten die op een kruispunt zijn geplaatst noemt Truus/Claire nietmort schreef:...
als ik daarentegen zelf een route maak, toont hij maar nu en dan waar ik moet afslaan, bv de eerste keer dat hij iets zegt en toont is na meer dan 6km nadat ik al een straat of 10 ben ingedraaid...
is dat de oorzaak
Nog een Mapsource vraagje...
Kan je inzomen op een "route"?
Wanneer ik nu ergens op een kaart aan het zien ben en vervolgens een route open. Dan moet ik gaan zoeken waar de route zich ergens bevind...
Wanneer ik nu ergens op een kaart aan het zien ben en vervolgens een route open. Dan moet ik gaan zoeken waar de route zich ergens bevind...
-
Fox30
De truuk is om de tussenpunten enkele 10 meter achter een kruispunt te leggen. Zo is er ook geen verwarring met de aanwijzingen van Truus over de te volgen weg op het kruispunt zelf.mort schreef:voila, dat zal het zijn, ik plaats telkens mijn punten op een kruispuntik zal dit onmiddelijk proberen en ben er zeker van dat het dat is
![]()
bedankt erik, nu wordt het echt leuk
-
Iron Gonzo
Re: Nog een Mapsource vraagje...
ga rechts op de naam van de route staanduveltje4 schreef:Kan je inzomen op een "route"?
klik rechts en neem dan "route weergeven op kaart"
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: Nog een Mapsource vraagje...
IRON GONZO schreef:ga rechts op de naam van de route staanduveltje4 schreef:Kan je inzomen op een "route"?
klik rechts en neem dan "route weergeven op kaart"
heb dit geprobeerd, maar ben niet lenig genoeg....
-
Iron Gonzo
de gele kan je bewerken en de pijltjes geven de rijrichting aanduveltje4 schreef:Thanks Gonzo!!
Maar dat brengt me bij een nieuwe vraag...![]()
Wat is het verschil van de route in het geel (met rode pijltjes) en een route in het roze?
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
die kan je verwijderen.duveltje4 schreef:Erg hé!?
Ik kan enkel die rode pijltjes verplaatsen, ik zou eigenlijk graag die zwarte vierkantjes verplaatsen...![]()
Kan dat?
aankliken en op delete(toesenbord) duwen
hou er dan wel rekeing mee dat uw route kan veranderen of verdwijnen bij deze handeling
of als je er op klikt kan je wel uw route tot het volgende zwarte blokje veranderen, door het pijltje ter verschuiven naar de desbetreffende baan.
ergens op gaan staan en rechtsklikken kan U ook al verschillende functies weergeven
geen schrik hebben om iets uit te proberen
bovenaan in uw balk vind je een ongedaanmaken pijltje
zolang je niets opslaat kan er niets gebeuren aan de route en ben je er dus niets van kwijt
ik heb U een mailtje gestuurd met een cursusje mapsource
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
dit kan je niet.duveltje4 schreef:Thanks Gonzo!
In al mijn enthousiasme had ik nog wat vragen, maar ondertussen heb ik al heel wat antwoorden gevonden.
Ik kan een zwart vierkantje verwijderen, toevoegen, ik kan een rood pijltje verschuiven... maar een zwart vierkantje verschuiven krijg ik niet voor mekaar!
tenzij het een waypoint is
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
dat is waarduveltje4 schreef:Zowel een waypoint als een ??? zijn dus zwarte vierkantjes?
De vierkantjes die ik heb toegevoegd heb ik ondertussen wél kunnen verschuiven...
maar je kan waypoints een ander symbool geven.
klik op de waypoint (dan staat er een cirkeltje rond)
dan
rechts klikken en "eigenschappen van waypoint"
daar kan je het symbool veranderen
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 09 apr 2007, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
een waypoint heeft een grote cirkel een tussenpunt een kleine cirkelduveltje4 schreef:Nope![]()
symbool is een zwart vierkantje en onveranderbaar...
heb het net getest
en zie bovenstaande bericht
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
stuur mij eens de route door die je wil bewerkenduveltje4 schreef:Man man man.... misérieeee![]()
Al mijn cirkeltjes zijn even groot...
Desalnietemin, wreed bedankt voor uw verhelderende uitleg!
PS: moet om 4.15 uit de veren dus kan zijn dat ik nog een beetje ga slapen ook
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Iron Gonzo
als je op zo een zwart vierkantje klikt kan het zijn dat er een groot vierkantje rond komt te staan?duveltje4 schreef:Man man man.... misérieeee![]()
Al mijn cirkeltjes zijn even groot...
Desalnietemin, wreed bedankt voor uw verhelderende uitleg!
als je dat hebt klik je rechts en dan "waypoint maken"
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Jef 1200RT
-
Iron Gonzo
met mapsource kan je daar een route van maken
je doet de track open
dan begin je een nieuwe route te maken over de track
je doet de track open
dan begin je een nieuwe route te maken over de track
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Jef 1200RT
-
Iron Gonzo
uw instellingen al eens bekekenJef 1200RT schreef:heb ik al geprobeerd iron gonzo, maar helaas wil die nieuwe route niet altijd de track volgen, zeker niet bij fietsroutes. toch bedankt voor je reactie
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE