Daar straks moto omgevallen wel van uit stilstaand zijpikkel niet ver genoeg uitgeklapt en kon de moto niet meer houden het resultaat kan je al wel raden,krassen op de zijkoffer en cilinderdeksel,nu mijn vraagje:bestaat er iets om die krassen bij te werken ik denk bv aan een verfstift of is er nog iets anders op demarkt,het is een lichtgrijze.
Alle reacties zijn welkom.
alvast mijn dank.
Als de krassen niet door de vernis zijn kun je ze nog wel polieren anders word het herspuiten,retoucheren geeft niet echt een mooi resultaat,kleppendeksel is erger daar deze gepoederlakt zijn.
Een tip misschien?
Valbaren monteren, indien je het nog eens tegenkomt (en spreek van ervaring) zal je je koffers niet moeten laten herlakken.
Zo zal je de prijs van de valbaren vlug terug hebben (moet hem nu niet expres laten vallen hé )
spoorman schreef:Heb een goede ziel gevonden die het kofferdeksel wil herspuiten
Er bestaat ook een lakstift maar als je daar mee werkt ga je altijd een verschil zien,zo is mij toch verteld dus ga ik maar voor herspuiten.
Ik heb ook krassen op mijn koffer van zo'n dergelijk voorval. Ik heb wel een goede cilinderbescherming van Wunderlich. Ik zou ook zo een goede ziel eens moeten vinden.
spoorman schreef:Heb een goede ziel gevonden die het kofferdeksel wil herspuiten
Er bestaat ook een lakstift maar als je daar mee werkt ga je altijd een verschil zien,zo is mij toch verteld dus ga ik maar voor herspuiten.
Ik heb ook krassen op mijn koffer van zo'n dergelijk voorval. Ik heb wel een goede cilinderbescherming van Wunderlich. Ik zou ook zo een goede ziel eens moeten vinden.
Bij de dealer kan men ze ook spuiten maar daar vragen ze €110
Hallo Boskrabber,
Zijn de cilinderbeschermers waar u het over hebt specifiek voor R1200RT
Vind niet direkt het artikel op de site van Wunderlich
Wat is de prijs ongeveer (belangrijkste)
Bij de dealer kan men ze ook spuiten maar daar vragen ze €110
Da's dan wél niet duur hoor (als je de prijzen vergelijkt met een carrosier)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Oneshark,
Vraag mij dan wel af wat het nut ervan is
Vorig antwoord: Dacht teveel aan mijnen R100RT van vroeger, indien deze omviel was er niets aan, zelfs geen kras op de koffer, nu de koffers toen waren ook een stuk smaller dan nu.
Xavier schreef:even verduidelijken: valbaren beschermen je koffer NIET, wel de cilinderkoppen.
Politiebrommers hebben achteraan ook valbaren dacht ik.
Misschien dat die hun koffers ook wel smaller zijn zodat die valbaren niet altijd mogelijk zijn.
yep, dit als woon-werk is ideaal in de file. Zou hier trouwens wellicht nog mogen ook!
btw, ivm die valbaren. Ik heb 't niet over politiestuff. Tuurlijk is die beter. Maar je koffers moeten smaller zijn, je moet die baren vinden en als ik me goed heb laten inlichten door een blauwe vriend dan komt je duo in de problemen met zijn voeten.
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 sep 2017, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
In Holland zouden de hulpdiensten in navolging van de UK ook allemaal naar fluo-geel gaan.
Meen me ook iets te herinneren over nieuwe Europese richtlijnen omtrent dit onderwerp.
spoorman schreef:Hallo Boskrabber,
Zijn de cilinderbeschermers waar u het over hebt specifiek voor R1200RT
Vind niet direkt het artikel op de site van Wunderlich
Wat is de prijs ongeveer (belangrijkste)
Ja ik heb die gekocht specifiek voor de 1200rt. Ik heb nu op de site gekeken en de prijs is 205€ voor de sturzbugel. De bescherming is wel veel beter dan bij die van BMW.
Ik heb de wunderlich valbaren net laten plaatsen (zilver, geen chroom)
Aangezien de onderkuip ook zilverkleurig is vallen ze haast niet op.
Zal binnenkort eens fotoke nemen. De originele plastieken brol heb ik maar laten zitten, biedt extra bescherming. De valbaren raken hier en daar de plastieken beschermingen maar niet van die aard dat er problemen zoals resonantie optreden...
PierreRT schreef:Ik heb de wunderlich valbaren net laten plaatsen (zilver, geen chroom)
Zal binnenkort eens fotoke nemen. De originele plastieken brol heb ik maar laten zitten, biedt extra bescherming. De valbaren raken hier en daar de plastieken beschermingen maar niet van die aard dat er problemen zoals resonantie optreden...
Je zult er tevreden van zijn. Ik heb hem als eens links en rechts neegelegd en het biedt een zeer goede bescherming.
PierreRT schreef:Ik heb de wunderlich valbaren net laten plaatsen (zilver, geen chroom)
Je zult er tevreden van zijn. Ik heb hem als eens links en rechts neegelegd en het biedt een zeer goede bescherming.
Ik hoop dat niet mee te maken, maar als...
Had jij ook die plastieken originelen?
Denk dat ik ze laat demonteren volgende keer, ziet er wat te druk
uit nu vind ik, of zou het toch nog beter zijn ze te laten staan voor extra bescherming?
Oneshark schreef:Laten staan Pierre, je weet maar nooit,
een kleppendeksel kost heel wat meer dan die
beschermers !
Grts.
Ik betwijfel of dat die plastiek uberhaupt iets tegen houdt, bij het terplaatse omvallen misschien wel, maar al rijdend?
Toen ik ze bestelde dacht ik dat het metalen waren, had ik geweten
dat het simpele plastiek was had ik er geen 100 euro aan uitgegeven...
PierreRT schreef:
Ik betwijfel of dat die plastiek uberhaupt iets tegen houdt, bij het terplaatse omvallen misschien wel, maar al rijdend?
Toen ik ze bestelde dacht ik dat het metalen waren, had ik geweten
dat het simpele plastiek was had ik er geen 100 euro aan uitgegeven...
Deze gaan zeer zeker uw kleppendeksel beschermen, zelfs bij een schuiver,
de prijs van een kl.deksel kost rond de 170 €. Het risico is niet onbestaande dat (materiaal aluminium) bij een schuiver er een opening in het deksel ontstaat.....en bijgevolg...,
grtn.