RT of GSA?
Moderator: GVN
RT of GSA?
Ben in de markt voor een nagelnieuwe 1200. Ik heb proefgereden op een GSA, maar nadat ik met de vrouw de dag erna terugkwam bij de dealer liet ze los dat ze me liever op een RT ziet zitten, vooral vanwege het 'uit de wind en regen zitten'.
Wat prijs betreft maakt het niet veel uit, maar mijn vraag is meer gericht naar handelbaarheid, en of de GSA (of GS) wel echt zoveel minder wind afvangen...
Ik wil eind deze week beslissen en kan geen proefritten meer maken tot dan. Ik vertrouw op jullie antwoorden, hopelijk vooral van diegenen die op beide gereden hebben, en de reden waarom eventueel de overstap gemaakt is.
De motor zal dagelijks gebruikt worden, voor autostrada, file rijden en stadsverkeer. Stalling op beide eindpunten in een garage...
Alvast bedankt, namens een niewkomer binnen BMW...
Wat prijs betreft maakt het niet veel uit, maar mijn vraag is meer gericht naar handelbaarheid, en of de GSA (of GS) wel echt zoveel minder wind afvangen...
Ik wil eind deze week beslissen en kan geen proefritten meer maken tot dan. Ik vertrouw op jullie antwoorden, hopelijk vooral van diegenen die op beide gereden hebben, en de reden waarom eventueel de overstap gemaakt is.
De motor zal dagelijks gebruikt worden, voor autostrada, file rijden en stadsverkeer. Stalling op beide eindpunten in een garage...
Alvast bedankt, namens een niewkomer binnen BMW...
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
hoy Yellow
welkom hier op het forum
spijtig dat je geen proefrit meer kan maken
kwa handelbaarheid zijn ze alle 2 zeer goed
maar je kan een GS niet met een RT vergelijken
als ik het doel zie van het gebeuren der motorfietsgebruik
ben je volgens mij beter af met een gewone GS
er bestaan opties genoeg om de windbescherming te verbeteren op een GS.
bij een schuiver of een duwtje in de fille door een onoplettenheid
heb je al rap enkele honderden euros herstelwerk aan de kuip van een RT
bij regen wordt je toch nat
zowel bij een RT als op een GS
oke bij de RT zal het tijdens het traject wat minder op uw lichaam kletsen
daarvoor heb je beschermkledij allerhande op de markt.
wil ja dan toch 1 keer een reis maken solo of met duo
zit je met de gewone gs ook zeer goed kwa bagage en comfort
SUC6 en hopelijk maak je voor U de beste keuze
welkom hier op het forum
spijtig dat je geen proefrit meer kan maken
kwa handelbaarheid zijn ze alle 2 zeer goed
maar je kan een GS niet met een RT vergelijken
als ik het doel zie van het gebeuren der motorfietsgebruik
ben je volgens mij beter af met een gewone GS
er bestaan opties genoeg om de windbescherming te verbeteren op een GS.
bij een schuiver of een duwtje in de fille door een onoplettenheid
heb je al rap enkele honderden euros herstelwerk aan de kuip van een RT
bij regen wordt je toch nat
zowel bij een RT als op een GS
oke bij de RT zal het tijdens het traject wat minder op uw lichaam kletsen
daarvoor heb je beschermkledij allerhande op de markt.
wil ja dan toch 1 keer een reis maken solo of met duo
zit je met de gewone gs ook zeer goed kwa bagage en comfort
SUC6 en hopelijk maak je voor U de beste keuze
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hebt ge uw madam al eens vanachter op ne GS laten plaatsnemen
Als ze niet al te groot is, kunt ge beter een plooiladderke meenemen
Dat was dé reden dat wij voor de RT hebben gekozen en met haar 1,68 m is de mijn nu toch niet echt ne kabouter, hé
Intussen rijd ze liever zelf, maar das dan weer een ander verhaal
Kort samengevat is de GS(A) meer ne speelfiets en de RT meer ne luxe fiets.
Kom je graag wat meer macho voor de dag of liever wat stijlvol ?
Wat doet ge het liefst, door de bossen crossen of lange afstanden maken (reizen) ?
Naargelang de antwoorden, zul je het weten

Als ze niet al te groot is, kunt ge beter een plooiladderke meenemen

Dat was dé reden dat wij voor de RT hebben gekozen en met haar 1,68 m is de mijn nu toch niet echt ne kabouter, hé

Intussen rijd ze liever zelf, maar das dan weer een ander verhaal

Kort samengevat is de GS(A) meer ne speelfiets en de RT meer ne luxe fiets.
Kom je graag wat meer macho voor de dag of liever wat stijlvol ?
Wat doet ge het liefst, door de bossen crossen of lange afstanden maken (reizen) ?
Naargelang de antwoorden, zul je het weten

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
als je daar aan moet denken mag je zelfs niet tevoet gaanyellow schreef:Mijn beste helft is een geweldige 1m55 en zal niet snel met een van beide motoren wegrijden. Het gaat vooral om hanteerbaarheid...
Goede opmerking mbt schade aan de kuip. Hoewel ik ten zeerste hoop geen accidenten te hebben...

mijn vrouw doet nog beter met 1.53m
heb haar eens achterop een GSA1200 laten plaats nemen
en zij had echt een ladder van doen
op een gewone GS was het doenbaar
wel zonder topkoffer anders kon de brandweer komen met de ladderwagen

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Jamaar, dat zelf rijden doet die van mij op nen Roadster, want op de RT schiet ze ook te kort zenneyellow schreef:Mijn beste helft is een geweldige 1m55 en zal niet snel met een van beide motoren wegrijden.

Dat bedoelde ik dus en als je stevige tripppen doet of een reisje maakt heb je altijd een topkoffer van doen, héIRON GONZO schreef:mijn vrouw doet nog beter met 1.53m
heb haar eens achterop een GSA1200 laten plaats nemen
en zij had echt een ladder van doen
op een gewone GS was het doenbaar
wel zonder topkoffer anders kon de brandweer komen met de ladderwagen

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

yellow, je moet ten minste met de twee een proefrit gemaakt hebben samen met je vrouw.
Ik heb hetzelfde gedaan en mijn vrouw verkoos een GS ....
nu moet je zien hoeveel maal ze mee rijdt en dit zonder egoïstisch of sexistisch te zijn maar... als ze maar 2 x per jaar mee rijdt moet je kiezen voor hetgeen jou bevalt, als ze altijd mee rijdt, zoals mijn vrouw toen deed, is het belangrijk opdat de duo er ook plezier aan heeft.
GS of GSA is zeker een kwestie van smaak maar ook van comfort met de vering achteraan... gsa heeft een betere vering voor de duo.
Ik heb hetzelfde gedaan en mijn vrouw verkoos een GS ....
nu moet je zien hoeveel maal ze mee rijdt en dit zonder egoïstisch of sexistisch te zijn maar... als ze maar 2 x per jaar mee rijdt moet je kiezen voor hetgeen jou bevalt, als ze altijd mee rijdt, zoals mijn vrouw toen deed, is het belangrijk opdat de duo er ook plezier aan heeft.
GS of GSA is zeker een kwestie van smaak maar ook van comfort met de vering achteraan... gsa heeft een betere vering voor de duo.
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
yellow,
Een jaar of twee geleden kocht ik een RT, weliswaar een 1150, ipv 1150GSA. Ook hier was het moeder de vrouw die de doorslag gaf in de beslissing. Enkele maanden later was het gedaan met meerijden wegens het nakende moederschap. ( waar we nu heel blij mee zijn)
Vorig jaar toch beslist de RT weg te doen en over te schakelen naar een 1200GSA. Tot nu toe heb ik alleen nog maar fun gehad met deze moto.
Ik rijd niet zo veel als ik zou willen (11.000km/8maanden) maar qua fungehalte kan deze moto mij niet teleurstellen. Heb al enkele ritjes op de snelweg achter de rug die kunnen tellen en ik moet zeggen dat de windbescherming voor mij meer dan voldoende is.
Advies: doe een testrit met beiden vooraleer je zoveel geld uitgeeft!!!
Een jaar of twee geleden kocht ik een RT, weliswaar een 1150, ipv 1150GSA. Ook hier was het moeder de vrouw die de doorslag gaf in de beslissing. Enkele maanden later was het gedaan met meerijden wegens het nakende moederschap. ( waar we nu heel blij mee zijn)
Vorig jaar toch beslist de RT weg te doen en over te schakelen naar een 1200GSA. Tot nu toe heb ik alleen nog maar fun gehad met deze moto.
Ik rijd niet zo veel als ik zou willen (11.000km/8maanden) maar qua fungehalte kan deze moto mij niet teleurstellen. Heb al enkele ritjes op de snelweg achter de rug die kunnen tellen en ik moet zeggen dat de windbescherming voor mij meer dan voldoende is.
Advies: doe een testrit met beiden vooraleer je zoveel geld uitgeeft!!!




Ik heb met de 1200GSA al kunnen rijden en het beviel me goed... Misschien dat ik nog even wacht en een proefrit maak op een 1200RT.
En wat de vrouw betreft, die rijdt niet mee want d'r loopt nu ook een kleine hummel rond. De enige die wel mee zullen rijden zijn haar andere kids.
Touren doe ik in de Grand Voyager, dan kan de hele familie mee...
En wat de vrouw betreft, die rijdt niet mee want d'r loopt nu ook een kleine hummel rond. De enige die wel mee zullen rijden zijn haar andere kids.
Touren doe ik in de Grand Voyager, dan kan de hele familie mee...
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 08 mei 2005, 21:40
- Locatie: In Vlaanderen
Heb zelf drie GSén gehad, nu overgeschakeld naar de RT (ook de derde, RT1100-1150 en nu RT1200).
Mij hart zegt nog steeds GS(A)
, mijn verstand RT
.
De GS(A) is een faaaaantastische beemer, het is alsof met een fiets rijden, om ermee te spelen, en altijd en overal perfect comfortabel door te komen, zonder franjes.
Waarom ik nu echter toch bij de RT blijf, wel, alleen voor het graaaaandioos comfort. De RT1200 benadert een klein beetje meer de GS(A), daar hij lichter is dan de 1100 en 1150RT, voelt lekker aan en beter wendbaar.
Ieder zijn gedacht en mening betreffende (maar goed ook, anders reden wij allemaal met dezelfde beemer, en wilden wij allemaal dezelfde vrouw
), maar ik weet wel het duidelijke verschil qua comfort, veeeeel beter beschut bij wind en regen, zeker met de RT1200. Loopt ook als een trein op de autosnelweg, en met de iets meer accessoires mogelijkheden.
Kortom, het is misschien een beetje te wijten aan mijn leeftijd nu, wat met zich meebrengt, het zoeken naar iets meer gemak en comfort
.
Een zaak weet ik echter, na al die jaren nu met de RT’s, klopt mijn hartje nog altijd als ik met de vrienden ga toeren, waarvan sommigen, met de GS(A). Was ik terug 20 jaar jonger, mijn volgende was terug een
GS(A)
, maar nu hou ik het bij de R1200RT, full option, en dit ook beklaag ik mij geen enkele moment.
Zoals hierboven al aangehaald, moet u kiezen voor het spelen, of voor het comfort.
Veeeeeel succes met uw keuze, en denkt u de verkeerde te hebben gemaakt, kan ik u verzekeren, dat ge het u ook met een van beiden, geen enkel moment zal of zult beklagen.
Dit wil ik u nog meegeven, verleden jaar met mijn Ukrainse vriendin door de Roemeense Karpaten naar Simferopol (Crim, zuiden van Ukraine) met de RT gereisd, vele malen met heimwee aan mijn GS gedacht voor deze reis, andere momenten was ik zeer gelukkig dat ik op mijn RT zat (dit dan ook op het ogenblik van de niet verharde wegen, en het andere bij het prettig kunnen toeren op de betere wegen)
. 9 op 10 dit jaar terug dezelfde reis, misschien iets andere route. 
Mij hart zegt nog steeds GS(A)


De GS(A) is een faaaaantastische beemer, het is alsof met een fiets rijden, om ermee te spelen, en altijd en overal perfect comfortabel door te komen, zonder franjes.
Waarom ik nu echter toch bij de RT blijf, wel, alleen voor het graaaaandioos comfort. De RT1200 benadert een klein beetje meer de GS(A), daar hij lichter is dan de 1100 en 1150RT, voelt lekker aan en beter wendbaar.
Ieder zijn gedacht en mening betreffende (maar goed ook, anders reden wij allemaal met dezelfde beemer, en wilden wij allemaal dezelfde vrouw

Kortom, het is misschien een beetje te wijten aan mijn leeftijd nu, wat met zich meebrengt, het zoeken naar iets meer gemak en comfort

Een zaak weet ik echter, na al die jaren nu met de RT’s, klopt mijn hartje nog altijd als ik met de vrienden ga toeren, waarvan sommigen, met de GS(A). Was ik terug 20 jaar jonger, mijn volgende was terug een
GS(A)

Zoals hierboven al aangehaald, moet u kiezen voor het spelen, of voor het comfort.
Veeeeeel succes met uw keuze, en denkt u de verkeerde te hebben gemaakt, kan ik u verzekeren, dat ge het u ook met een van beiden, geen enkel moment zal of zult beklagen.

Dit wil ik u nog meegeven, verleden jaar met mijn Ukrainse vriendin door de Roemeense Karpaten naar Simferopol (Crim, zuiden van Ukraine) met de RT gereisd, vele malen met heimwee aan mijn GS gedacht voor deze reis, andere momenten was ik zeer gelukkig dat ik op mijn RT zat (dit dan ook op het ogenblik van de niet verharde wegen, en het andere bij het prettig kunnen toeren op de betere wegen)


Je kan die 2 motoren niet vergelijken.
De Gs is wel een motor met hoge Fun. , laat zich makelijker rijden.
De RT daarintegen heeft veel meel luxe zit je beter beschermd tegen de regen, en dat scheeld wel veel hoor.
Als je dagelijks rijd, zou ik rt kiezen.
In de winter zou je het verchil ook goed voelen.
Voor de fun, en lange zomerse afstanden GSA (record 1250 km. en nog niet moe ,passagier zit beter op de gs als op de rt hoor.)
De Gs is wel een motor met hoge Fun. , laat zich makelijker rijden.
De RT daarintegen heeft veel meel luxe zit je beter beschermd tegen de regen, en dat scheeld wel veel hoor.
Als je dagelijks rijd, zou ik rt kiezen.
In de winter zou je het verchil ook goed voelen.
Voor de fun, en lange zomerse afstanden GSA (record 1250 km. en nog niet moe ,passagier zit beter op de gs als op de rt hoor.)
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 29 apr 2006, 08:17
- Locatie: Oelegem
Zal misschien wel wat met de leeftijd te maken hebben, maar ik rij met de RT en heb 1 maal een GS gehad als vervang motor en zoals al aangehaald is kwa fun gehalt plezieriger omwille van het gooi en smijt werk, maar ik had die dag pech en slecht weer en ik was verdomd blij dat ik 's avonds mijn RT terug tussen de benen had.
Besluit voor mij de RT maar jij zal zelf moeten kiezen Yellow.
Besluit voor mij de RT maar jij zal zelf moeten kiezen Yellow.
als het maar wielen heeft
RT of GSA?
Als late roeping op 55 jr begonnen met motorijden. Naast héél veel merken ook de meest gangbare BMW-modellen uitgetest, en nu, 5 jaar later nog steeds uiterst tevreden van mijn GSA. Inderdaad, puur comfortabel genieten, maar inzake bescherming bij regen niet vergelijkbaar met de RT. De windbescherming overigens is mits een klein opzetschermpje nagenoeg perfect : tot 160 km/h met open vizier is géén probleem. Voor het overige, t'is maar wat je belangrijk vindt, die GSA trekt als buffel, stuurt als een fiets en loopt als een trein.
yellow ik heb ook voor dat dilemma gestaan zie:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop" onclick="window.open(this.href);return false; ... sc&start=0
Laatst gewijzigd door luc boxer op 02 nov 2018, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Yell,
Proefrijden op GSA en RT is de boodschap , en resultaat puur aan je gevoelens overlaten.
Ben zelf één dag gaan toeren met de RT, deze moet niet onderdoen bij
bochtjespikken, maar de GSA heeft een fungehalte om U tegen te zeggen
(ook naast de baan).
Succes met uw keuze en hou het veilig, greets
Proefrijden op GSA en RT is de boodschap , en resultaat puur aan je gevoelens overlaten.
Ben zelf één dag gaan toeren met de RT, deze moet niet onderdoen bij
bochtjespikken, maar de GSA heeft een fungehalte om U tegen te zeggen
(ook naast de baan).
Succes met uw keuze en hou het veilig, greets

Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
- Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen
RUSOR schreef:
Of heb jij dikwijls achterom gekeken???
Da's ne straffe kerel, achter je rijden en toch je smile zienHoi,
Onlangs kwam ik iemand tegen die een R1200RT wou kopen.... Nadat hij een ritje had meegedaan in mijn slipstream heeft hij een GSA gekocht...
Ik heb hem niet beinvloed hij zag gewoon mijne smile eens ik aan het dollen was met de GSA


Of heb jij dikwijls achterom gekeken???




T'ja die zal in mijn spiegels gezien hebben.... en af en toe stop ik wel eens voor een rood licht of gewoon op de hoek van de straat heFrank K schreef:RUSOR schreef:Da's ne straffe kerel, achter je rijden en toch je smile zienHoi,
Onlangs kwam ik iemand tegen die een R1200RT wou kopen.... Nadat hij een ritje had meegedaan in mijn slipstream heeft hij een GSA gekocht...
Ik heb hem niet beinvloed hij zag gewoon mijne smile eens ik aan het dollen was met de GSA![]()
![]()
Of heb jij dikwijls achterom gekeken???


GRTS Danny
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: RT of GSA?
Koop u vlug een RT. Uw vrouw heeft gelijk.yellow schreef:Ben in de markt voor een nagelnieuwe 1200. Ik heb proefgereden op een GSA, maar nadat ik met de vrouw de dag erna terugkwam bij de dealer liet ze los dat ze me liever op een RT ziet zitten, vooral vanwege het 'uit de wind en regen zitten'.
Wat prijs betreft maakt het niet veel uit, maar mijn vraag is meer gericht naar handelbaarheid, en of de GSA (of GS) wel echt zoveel minder wind afvangen...
Ik wil eind deze week beslissen en kan geen proefritten meer maken tot dan. Ik vertrouw op jullie antwoorden, hopelijk vooral van diegenen die op beide gereden hebben, en de reden waarom eventueel de overstap gemaakt is.
De motor zal dagelijks gebruikt worden, voor autostrada, file rijden en stadsverkeer. Stalling op beide eindpunten in een garage...
Alvast bedankt, namens een niewkomer binnen BMW...

Dollen kunde met alle motos zelfs met een K1200GT

Re: RT of GSA?
Frans schreef: Koop u vlug een RT. Uw vrouw heeft gelijk.![]()
Dollen kunde met alle motos zelfs met een K1200GT
VLUG ?!? de Yellow niet opjagen hé makker, heb jij misschien een afspraak
ergens ? mijnheer wil mevrouw leren kennen ? is ...niet om mee te dollen!

Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Once coconuts always nuts.
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: RT of GSA?
Haha dan Germain kent madam al ,toch nie dolgedraaid ?Oneshark schreef:Frans schreef: Koop u vlug een RT. Uw vrouw heeft gelijk.![]()
Dollen kunde met alle motos zelfs met een K1200GT
VLUG ?!? de Yellow niet opjagen hé makker, heb jij misschien een afspraak
ergens ? mijnheer wil mevrouw leren kennen ? is ...niet om mee te dollen!

