Road Pilot 2 volgens Michelin zelf minder goed!

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rikvis

Road Pilot 2 volgens Michelin zelf minder goed!

Bericht door rikvis »

De RP 1 heb ik op mijn RT na 1000 km afgegooid omdat ze ontzettend veel lawaai (rolgeluiden) maakten. Bridgestone had dat veel minder.

Vraag is of de 2 nog luider is dan de 1.

Als ik nu de officiële gegevens van Michelin vergelijk, dan geven zij zelf voor de RP2 een veel minder gunstige omschrijving dan voor de RP1. De 1 zou volgens hen beter zijn op nat wegdek, veel meer comfort hebben en zelfs langer meegaan. In de reclame is het net omgekeerd. Wie verstaat dit?

Hier zijn de twee links waarbij je de desbetreffende webschema's kan vergelijken:

http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 38&lang=EN

http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 52&lang=EN
Alain GS

Cirkeldiagram

Bericht door Alain GS »

rikvis, juist ! Als je je baseert op het cirkeldiagram van Michelin, dan is het strikt genomen minder goed zoals je aangeeft. In de praktijk zal dat wel enigszins anders zijn, vermoed ik. Trouwens, dat de PR1 "beter" zou zijn dan de PR2 ... .

Juist is wel dat de PR1 wel een storend rolgeluid geeft, maar dat geluid verdwijnt al naargelang de band wat begint te slijten. Dus : wanneer je d 'er net een nieuwe set PR1 opliggen hebt, dan doe je een paar stevige burn-outs bij de bandenboer, en als-ie 't niet begrijpt, dan leg je 't hem maar uit ... :mrgreen: . Nog een voordeel is dat je dan niet moet twijfelen of je rubbers er nog op liggen terwijl je rijdt en je ze toch niet kunt bekijken. Je hoort ze gewoon :wink: .

Neteorg :roll: ,

Alain GS
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
Plaats reactie