Ik heb ook tegenslag
Moderator: GVN
Ik heb ook tegenslag
Na 3 maanden laat mijn Zumo het afweten. Kan niet meer worden opgestart. Dealer heeft vanalles geprobeerd doch is hij genoodzaakt om deze op te sturen. Nu moet ik 2 weken geduld hebben. Geen vervangtoestel meegekregen. Ik ben benieuwd of ze dit probleem nu gaan herkennen. Service mocht vanuit Garmin toch beter zijn, ze weten dat dit blijkbaar kan gebeuren waarom geven ze dan niet direct ander toestel mee
Guido spijtig voor u.
Maar begrijp niet waarom je geen vervang toestel mee kreeg
Nu yep het is een Zumo neem van mij aan dat gelijk wat je koopt
toch altijd geluk moet bij horen.
Je kan zowel met een nieuwe wagen tegenslag hebben (is het nu een BMW of een met een ster ).
Ik heb ook een zumo en nog geen enkel probleem gehad.
Hoop op spoedig herstel.
Maar begrijp niet waarom je geen vervang toestel mee kreeg
Nu yep het is een Zumo neem van mij aan dat gelijk wat je koopt
toch altijd geluk moet bij horen.
Je kan zowel met een nieuwe wagen tegenslag hebben (is het nu een BMW of een met een ster ).
Ik heb ook een zumo en nog geen enkel probleem gehad.
Hoop op spoedig herstel.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Allé,geebee schreef:benner, je bent niet alleen mijn derde toestel is ook onderweg!
en ben al bezig aan mijn tweede mount voor op de moto ook...
Voel mij bijna genoodzaakt om een tweede toestel mee op reis te nemen in de zomer... zit maar ergens in het buitenland he als de boel het opgeeft.
Ik mag de mijne terug gaan ophalen met nieuwe auto mount, zal maar onmiddellijk een nieuwe moto mount vragen zeker?
Groetjes
-
janneman
- Contacteer:
@ geebee
sorry hé mannekes, zijn jullie dan zo afhankelijk van een stukje technologie ?!? Man, man, man, jullie gaan dus nog maar enkele jaren op reis aangezien jullie anders blijkbaar altijd verloren reden ofwa ?Voel mij bijna genoodzaakt om een tweede toestel mee op reis te nemen in de zomer... zit maar ergens in het buitenland he als de boel het opgeeft.
sorry hé, maar kon het toch niet laten daarop te reageren...
Waar is de spirit om eens verloren te rijden en daar dan misschien op leuke, onverwachte plaatsjes terecht te komen ? De weg vragen, maw. communiceren doen/kunnen jullie blijkbaar ook niet meer ? Tenzij je naar Mongolie of andere desolate streken gaat, maar laat ons eerlijk wezen, ik heb binnen Europa nog nooit iemand zien verloren rijden die nooit meer terug gevonden is
Lange leve het avontuur !
ps. neem het nu aub niet té persoonlijk hé geebee, denk dat ik toch wat gelijk heb of niet ? de mensen die het dagelijks nodig hebben voor hun werk (koeriers, vertegenwoordigers en dergelijke) hebben alle baat bij een GPS, maar voor lekker rond te cruisen ? ...
Soit ieder zijn mening en dit was de mijne
En sorry voor de off topic reactie
hasta la pasta
jan
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
-
®win
- Contacteer:
Re: @ geebee
Dat klopt. Die zijn niet meer teruggevonden.janneman schreef:... ik heb binnen Europa nog nooit iemand zien verloren rijden die nooit meer terug gevonden is![]()
En zo heeft ieder z'n voorkeuren.Ik rij dagdagelijks motor (winter en zomer >15.000km in t jaar) en heb (bewust) geen GPS,
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Re: @ geebee
Dit zie je verkeerd. Ik ben niet afhankelijk van mijn GPS - een kaart meenemen of de weg vragen lukt mij ook nog wel.janneman schreef: sorry hé mannekes, zijn jullie dan zo afhankelijk van een stukje technologie ?!? Man, man, man, jullie gaan dus nog maar enkele jaren op reis aangezien jullie anders blijkbaar altijd verloren reden ofwa ?
Maar ik vind het wel een grote toegevoegde waarde. Indien je een route uitstippelt, dan kan je met behulp van een spiekbriefje met namen van steden en een landkaart makkelijk de route rijden. Maar met een GPS vindt je de juiste (en mooiste weggetjes met die fijne bochtjes) veel makkelijker, bovendien zie ik op mijn GPS - die precies boven mijn dashboard in mijn zichtveld staat - hoe die volgende blinde bocht loopt, en dat rijdt ook nog eens een stuk relaxer, zeker als je wat aan het laag vliegen bent
hallo janneman,
weet het hoor, en eigenlijk heb je gelijk.. maar als je de ganse dag achter een burauke zit op't werk en nergens de weg nie weet..is het toch ferm gemakkelijk. en mij orienteren is nu eenmaal een heel zwak punt van mij.. we zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde he... tis nu eenmaal 2007. De vliegtuigen hadden vroeger ook geen gps.. nu wel... denk niet dat ze allemaal op de juiste bestemming zouden uitkomen als we ze moesten wegnemen..
weet het hoor, en eigenlijk heb je gelijk.. maar als je de ganse dag achter een burauke zit op't werk en nergens de weg nie weet..is het toch ferm gemakkelijk. en mij orienteren is nu eenmaal een heel zwak punt van mij.. we zijn tenslotte niet allemaal hetzelfde he... tis nu eenmaal 2007. De vliegtuigen hadden vroeger ook geen gps.. nu wel... denk niet dat ze allemaal op de juiste bestemming zouden uitkomen als we ze moesten wegnemen..
-
janneman
- Contacteer:
@geebee
daar heb je een punt geebee, ben blij dat je het niet verkeerd opgevat hebt
succes met 'je weg te vinden'
j.
daar heb je een punt geebee, ben blij dat je het niet verkeerd opgevat hebt
succes met 'je weg te vinden'
j.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
-
Flat Twin Power
Tot nu toe heb ik ook nog geen GPS omdat ik voorlopig nog altijd mijn weg vind met een Michelinkaart van 5 euro, maar ook omdat ik het voorlopig niet waard vind om 800 of meer euro's op tafel te leggen voor een ding dat blijkbaar om de haverklap stuk gaat (Zumo) en elke maand een update moet hebben.
Ik ben vorige woensdag 780 km in de Ardennen gaan rijden, puur op kaart en ik heb geen meter verkeerd gereden.
In mijn ogen biedt een GPS alleen maar een meerwaarde in de regen wanneer het moeilijker is om op je kaart te kijken, laat staan ze uit te halen en in de drukke stad met kleine straatjes allerhande.
En als je op reis gaat met je GPS ben je toch nog verplicht om kaarten mee te nemen voor het geval dat uw GPS het midden in de Alpen laat afweten.
Dus voorlopig hou ik het op kaarten.
Ik ben vorige woensdag 780 km in de Ardennen gaan rijden, puur op kaart en ik heb geen meter verkeerd gereden.
In mijn ogen biedt een GPS alleen maar een meerwaarde in de regen wanneer het moeilijker is om op je kaart te kijken, laat staan ze uit te halen en in de drukke stad met kleine straatjes allerhande.
En als je op reis gaat met je GPS ben je toch nog verplicht om kaarten mee te nemen voor het geval dat uw GPS het midden in de Alpen laat afweten.
Dus voorlopig hou ik het op kaarten.
Volledig akkoord met janneman,
ik heb ook een gps maar deze gebruik ik enkel voor het opmaken van roadbooks.
Ik heb hem éénmaal meegenomen op reis en na 2 dagen hem opgeborgen.
Persoonlijk vind ik dat je met een gps snel je orientatie kwijt bent, je volgt maar de pijltjes, perfect de route,( ook al falen veel gps-en daar in).
Niets meer spontaan.
Met de een kaart moet je nog op de omgevingsfactoren letten om te navigeren, en zodoende neem je meer op van de omgeving.
En kaarten heb je toch nodig om een mooi overzicht te kunnen hebben van de reis(en bij defect gps).
P.s. voor de prijs van 2 zumo's kan je al wat bomen afzagen voor kaarten te maken.
groeten,
Jacinto
ik heb ook een gps maar deze gebruik ik enkel voor het opmaken van roadbooks.
Ik heb hem éénmaal meegenomen op reis en na 2 dagen hem opgeborgen.
Persoonlijk vind ik dat je met een gps snel je orientatie kwijt bent, je volgt maar de pijltjes, perfect de route,( ook al falen veel gps-en daar in).
Niets meer spontaan.
Met de een kaart moet je nog op de omgevingsfactoren letten om te navigeren, en zodoende neem je meer op van de omgeving.
En kaarten heb je toch nodig om een mooi overzicht te kunnen hebben van de reis(en bij defect gps).
P.s. voor de prijs van 2 zumo's kan je al wat bomen afzagen voor kaarten te maken.
groeten,
Jacinto
voila probleem opgelost...
laat mijne zumo maar uitvallen onderweg....
[img][img]http://img265.imageshack.us/img265/7472 ... on2kv4.jpg[/img][/img]
laat mijne zumo maar uitvallen onderweg....
[img][img]http://img265.imageshack.us/img265/7472 ... on2kv4.jpg[/img][/img]
Weet eigenllijk niet goed waar deze topic over gaat, over het uitvallen van een zumo of gewoon wat "kissebissen"of je nu een gps of een kaart gebruikt .Moet dat niet iedereen voor zichzelf weten ik vind een gps een geweldige uitvinding je kan dan al rijdend op je kaart kijken.
Vinden andere dat van niet,dan is dat voor hun rekening (misschien beter dan een topic over kaarten openen en daar een discussie over houden.
Maar ik dacht dat het hierboven over gps' sen ging.
En de zumo is een geweldig apparaat er laten er misschien wel een paar afweten maar als die op het goede adres is gekocht moet je niet bang zijn voor degelijke service.
En wat betreft de prijs hij is het dubbel en dik waard het is een mooi stukje techniek .
zo dat lucht op
groeten
jan
Vinden andere dat van niet,dan is dat voor hun rekening (misschien beter dan een topic over kaarten openen en daar een discussie over houden.
Maar ik dacht dat het hierboven over gps' sen ging.
En de zumo is een geweldig apparaat er laten er misschien wel een paar afweten maar als die op het goede adres is gekocht moet je niet bang zijn voor degelijke service.
En wat betreft de prijs hij is het dubbel en dik waard het is een mooi stukje techniek .
zo dat lucht op
groeten
jan
lt:lekker toeren
-
Wulf
Ik zou mijn gps niet meer kunnen missen, alleen al voor de vakantie thuis al te kunnen plannen met mapsource, de mooiste baantjes uit te zoeken en dan alles op de gps laden. tijdens het rijden moet ik mij niet meer bezighouden met de weg te zoeken en kan te meer genieten van het rijden en de omgeving. Belangrijk is om je toestel en bijhorend programma goed te leren kennen, de frustratie bij het gebruik is dat men meestal de mogelijkheden van het toestel niet kent. Zelf heb ik door hulp van clubleden ( thanks Thuur ) mijn toestel leren kennen.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
Iron Gonzo
daar heb je een zeer belangerijk gegeven gepost.Belangrijk is om je toestel en bijhorend programma goed te leren kennen
ik zelf ben nog maar enkel maanden actief met de GPS
en tot mijn verbazing heb ik zelf al mogen ervaren dat er zijn die al jaren over een GPS beschikken en er nog steeds niet mee overweg kunnen.
Ik maak ook nog foutjes, maar meestal ligt het dan aan het genot van het rijden en soms een iet wat te hoge snelheid, dat ik plots al voorbij het straatje ben
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik ben ervan overtuigd dat GPS een fantastisch iets is (heb er nog geen in mijn bezit) maar indien de mijne niet zou werken dan zou mij dat toch niet weerhouden om met den Beemer te gaan rijden. Kaartlezen is blijkbaar niet meer 'in'Guido Orolé schreef: Het belangrijkste is dat je heel goed moet nadenken bij welke dealer je een ZUMO aankoopt want de ene kent blijkbaar de juiste mensen bij Garmin om erg snel een nieuw toestel te geven terwijl de andere langer moet wachten nu weer het toelaat om te toeren met de BMW