overloop K75

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luta

overloop K75

Bericht door luta »

Regelmatig loopt er nogal wat benzine uit de overloop(darmpje). Komt dat door rijgedrag(te bruusk remmen) of heeft het een andere reden?
Eelco

overloop K75

Bericht door Eelco »

benzine uit de overloop mag alleen gebeuren als u de moto volgetankt op de zijpikkel zet - dan dus best op de hoofdstandaard
Tijdens het rijden heb ik het één keer voorgehad, was de tankdop niet goed dicht gedrukt
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Wat ook kan, al lijkt mij dat hier onwaarschijnlijk, is als de tank volgetankt is met koude benzine, en je hem daarna in de zon parkeert, dan zet de benzine uit in volume, en kan zo overstromen.

Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
luta

Re: overloop K75

Bericht door luta »

Eelco schreef:benzine uit de overloop mag alleen gebeuren als u de moto volgetankt op de zijpikkel zet - dan dus best op de hoofdstandaard
Tijdens het rijden heb ik het één keer voorgehad, was de tankdop niet goed dicht gedrukt
Heeft niet met een volle tank te maken, ik denk eerder aan een probleem met ontluchting. Als ik stop komt de benzine er langs het darmpje soms letterlijk uitgelopen. Heb al in het gaatje onder tankdop geblazen maar deze is blijkbaar niet verstopt. Wat anders kan dat nog zijn? .... het heeft me al een paar dl benzine gekost :?
Luta
Plaats reactie