Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.
Zou dit een goede koop zijn op E-bay duitsland voor de prijs van 116,90 incl verzending.
Ik ben nl op zoek naar een band 160/60/ZR18 M/C maar daar staat bij New technology,wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
Misschien voordat je de knoop doorhakt eens contact opnemen met een bandencentrale en prijs vragen voor
1. Die nieuwe band gemonteerd en uitgebalanceerd als je hem bij hun aankoopt?
2. Die nieuwe band gemonteerd en uitgebalanceerd als je hem aankoopt op eBay en zelf meeneemt naar die bandencentrale?
Zo kan je een idee hebben of het de moeite waard is. Maar zomaar zonder bewijs en prijsaanvraag naar de bandencentrlae stappen kan je bij sommige bedrogen uitkomen/
Ik denk dat zo'n BT020 nu ongeveer een € 190 gaat, maar de laatste tijd zijn zeker de Bridgestones in prijs gestegen.
laatst gekocht (ook de bijbehorende voorband). Dát zijn nog eens prijzen. NT is een marketingaanduiding van Bridgestone.
Heb nu zelf de Pilot Road liggen, maar vond dit een bijzonder prijs voor een bijzonder goede (althans volgens de 'kenners') toerband.
Mag je (na verzending) 90 euro stukslaan op montage (wat ik overigens ook zelf doe). Knappe garagist die dat durft te vragen. Maar inderdaad, beter even bellen of ze het überhaupt doen, meegebrachte banden montern.
sprint schreef:Kijk ook de DOT code na, om de productie datum van de band te kennen.
Mischien is hij al een paar jaar oud (oude stock)
Beter is een nieuwe plaatsen
Goede tip.
Had voor bieden inderdaad naar de DOT gevraagd. Was '2e helft 2005', dus juli 2005. Maar hij gaat er zeer binnenkort om; nieuwe band van nog geen 2 jaar oud word ik niet bang van.
In Duitsland bestaat een wet dat banden die ouder zijn dan twee jaar niet meer mogen verkocht worden wegens het uitharden van het rubber. Daardoor gaat men ervan uit dat hij onveiliger wordt. De meeste banden die in Duitsland niet meer verkocht mogen worden door een officiële bandenboer worden opgekocht door Nederlandse internetaanbieders die vooral zullen nalaten te vermelden dat de band intussen al meer dan twee jaar oud is. Ik zou het zeker niet doen!