flitspalen downloaden op .be of .nl? Vraag over geluidssigna

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rikvis

flitspalen downloaden op .be of .nl? Vraag over geluidssigna

Bericht door rikvis »

Heeft iemand ervaring met flits.bnet.be? Wat is het verschil met flitspaal.nl? Is de ene correcter dan de andere of gaat het om hetzelfde bestand met te downloaden flitspalen? Mijn gps is een zumo 550.

Wat mij mateloos stoort is het geluidssignaal dat al van ver tevoren signaleert dat er een flitspaal komt, kan dat signaal niet zo afgesteld worden dat het wat later begint te werken, dus korter bij de flitspaal zelf?
p@rick

Bericht door p@rick »

Kunt 'm misschien ook zo instellen dat het pas 25 m NA de paal een signaal geeft, en dan "bingo !" zegt in plaats van "ping" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
den bakker

Bericht door den bakker »

p a t r i c k schreef:Kunt 'm misschien ook zo instellen dat het pas 25 m NA de paal een signaal geeft, en dan "bingo !" zegt in plaats van "ping" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
is natuurlijk een idee :lol:

ik vind ook wel dat de zumo rijkelijk vroeg aangeeft dat er een camera in aantocht is maar liever Te vroeg dan Te laat....
als je dat echt wil veranderen zal je in het menu van je zumo dingen moeten gaan wijzigen peins ik (digibeet als ik ben :oops: )
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
den bakker

nog een andere opmerking hierover:
ik merkte vorige week dat ik waarschuwingssignaal kreeg voor flitspalen in de tegenoverliggende rijrichting...
moet je zoiets dan melden bij flitspaal.nl of neem je dat ongemak er gewoon bij?
p@rick

Bericht door p@rick »

den bakker schreef:nog een andere opmerking hierover:
ik merkte vorige week dat ik waarschuwingssignaal kreeg voor flitspalen in de tegenoverliggende rijrichting...
moet je zoiets dan melden bij flitspaal.nl of neem je dat ongemak er gewoon bij?
Zwijgt er mij van... ikke onlangs door Zumo ook verwittigd dat ik een paal naderde, 'k zag hem staan aan de overzijde van de straat, ik voelde mij dus héél even safe, totdat.... juist ja, bingo :oops:

De Zumo houdt geen rekening met de richting waarin je rijdt, de palen hebben hun specifieke coördinaten, en als je die te dicht nadert, krijg je een verwittiging.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
den bakker

p a t r i c k schreef: De Zumo houdt geen rekening met de richting waarin je rijdt, de palen hebben hun specifieke coördinaten, en als je die te dicht nadert, krijg je een verwittiging.
dat klopt niet helemaal wat je vertelt. op andere plaatsen krijg ik de verwittiging wel zoals het hoort. dat de zumo geen rekening zou houden met de rijrichting lijkt me heel onwaarschijnlijk. ik veronderstel dat de coördinaten van de flitspaal niet helemaal correct zijn. (misschien in het midden van de baan :shock: :roll: ) of misschien wordt bij sommige palen de rijrichting niet mee doorgegeven.

ik heb ook al gemerkt dat wanneer je je aan de snelheidsbeperking houdt, de éne paal wel en de andere niet wordt aangegeven... waarom dat verschil er is weet ik ook niet.

misschien kan iemand van de forumgebruikers eens een avondje flitspaaltechnologie en GPS orgasmiseren...
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Of een paal wel of niet wordt aangegeven ligt er in ieder geval ook aan of je een actuele update hebt. En ze worden wel aangegeven door coordinaten want zelfs als je over een viaduct rijdt waar een paal onder staat voor de weg die er onderdoor gaat, die wordt ook aangegeven. Misschien dat je het enigzins kan beinvloeden door de afstand van waarschuwing voor de palen te verkleinen. Of je op 400 of op 200 m gewaarschuwd wordt kan misschien het verschil maken dat een paal die verder weg staat dan niet wordt aangegeven.
Grtjs VutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
den bakker

en waar kan je die waarschuwingsafstand wijzigen. ik meen dat dat één van de vragen in deze topic was?
VutteRT

Bericht door VutteRT »

Ik heb probeert de instelling te zoeken maar kan het niet vinden op mijn 2720. Ik weet zeker dat ik die instelling ooit verandert heb, maar dat zal dan vermoedelijk op mijn vorige 2610 zijn geweest. Sorry. :oops:
Grtjs VutteRT
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

VutteRT schreef:Ik heb probeert de instelling te zoeken maar kan het niet vinden op mijn 2720. Ik weet zeker dat ik die instelling ooit verandert heb, maar dat zal dan vermoedelijk op mijn vorige 2610 zijn geweest. Sorry. :oops:
Grtjs VutteRT
En waar zit dat dan in de 2610 :?:
Ik heb ook zo een en ben dat ook nog niet tegen gekomen :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Eelco

flitspaalverwittiging op 2610

Bericht door Eelco »

hla schreef:En waar zit dat dan in de 2610 ?
Ik heb ook zo een en ben dat ook nog niet tegen gekomen
klopt
2610 en eerdere modellen geven geen geluidssignaal voor flitspalen
is wel zo aangenaam
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
TonTon

Bericht door TonTon »

VutteRT schreef:Ik heb probeert de instelling te zoeken maar kan het niet vinden op mijn 2720. Ik weet zeker dat ik die instelling ooit verandert heb, maar dat zal dan vermoedelijk op mijn vorige 2610 zijn geweest. Sorry. :oops:
Grtjs VutteRT
ik dacht dat ik geen flitspalen kon uploaden naar mijn 2610 ? die wordt toch niet ondersteund door de POI loader ?
als jij een of andere manier hebt om flitspalen op de 2610 te krijgen dan héél graag info , tevens i.v.m. met het instellen om verwittigd te worden.
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

De flitspalen op de 2610 krijgen is niet zo moeilijk.
Gewoon de waypoints downloaden en overbrengen op de Garmin, juist zoals je een route inbrengt.

Maar je moet het wel op je scherm ZIEN :!: Er zit geen verwittiging op :evil: voor zover ik weet toch :wink:

R1200RT

mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Alles over flitspalen en andere punten laden als POI met instellen van waarschuwingszone en andere...
gps forum
Marc

R1250RT 2020
TonTon

Bericht door TonTon »

hla schreef:De flitspalen op de 2610 krijgen is niet zo moeilijk.
Gewoon de waypoints downloaden en overbrengen op de Garmin, juist zoals je een route inbrengt.

Maar je moet het wel op je scherm ZIEN :!: Er zit geen verwittiging op :evil: voor zover ik weet toch :wink:
ja maar met een max van 500 waypoints zal ik niet ver geraken.....
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Arnold schreef: ja maar met een max van 500 waypoints zal ik niet ver geraken.....
Wel als je de flitspalen buiten Uw toergebied gewoon erased.

Ik gebruik een kaart van België met "alle" flitspalen op, maar een route en doe alles terug weg wat ik niet nodig heb.
En dan krijg je het wel in Uw toestel.

Maar alle punten in het toestel laten zitten is inderdaad niet mogelijk, ook al is het voor België alleen, laat staan dat je Europa zou gaan downloaden.

R1200RT

VutteRT

Bericht door VutteRT »

Grtjs VutteRT
Sorry sorry, op mijn 2610 had ik inderdaad geen flitspalen op staan. Dus het moet wel op de 2720 geweest zijn dat ik het ooit verandert heb. Vermoedelijk is die mogelijkheid van instellen met een update verwijdert.
Grtjs VutteRT
Plaats reactie