Dordogne - Perigord
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Dordogne - Perigord
Deze zomer hebben we een reis gepland naar de Dordogen en de Perigord. Wie kan me vertellen wat ik daar zeker moet gezien hebben? Een adresje om te overnachten in de streek mag je me ook altijd laten weten. De Enige voorwaarde is dat er een garage moet zijn om het brommerke binnen te zeten.
Roger
R1100RT/K1200LT/K1200LT/K1600GTL/K1600GTL
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
R1100RT/K1200LT/K1200LT/K1600GTL/K1600GTL
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
-
lucsa
- Contacteer:
Hi Roger, wij hebben de streek tussen de Dordogne en de Lot verkend in juni 2003. We verbleven een week in een Chambres d'hotes uitgabaat door vlamingen gelegen in Le Vigan nabij Gourdon.
Reisverslag
Chambres d'hotes
Reisverslag
Chambres d'hotes
-
Den Stille
Roger vorig jaar in de Dordogne 1 week overnacht in Le Raysse . Vroeger is de uitbater zelf BMW rijder geweest. Enige voordelen , 1- is vlaming dus onze taal machtig , 2- motoroutes ter beschikking, 3- prachtige omgeving, 4-(h)eerlijk eten. Gaan dit jaar terug.
Marc Hostens
Le Raysse
Tel.0033(0) 553083005 / in België 050/34.38.98
http://www.leraysse.com
Marc Hostens
Le Raysse
Tel.0033(0) 553083005 / in België 050/34.38.98
http://www.leraysse.com
Perigord-Dordogne
Het water komt al in mijne mond, graag geef ik je een adresje door waar wij al 4 jaar na mekaar naar toe zijn gegaan, helaas dit jaar niet. We gaan dit jaar de Route de liberté doen, en men kan niet overal tegelijk zijn hé.
Waar wij verblijven is te bekijken op websit http://www.lanoixcassee.com, het is uitgebaat door mensen van Lier, dus ook Belgen, ze doen ook tables d'hotes en als je dit wil, geef je dit de dag voordien even door, Pierre heeft vroeger in Lier een toprestaurant gehad, en je kan nog steeds je vingers aflikken, hij is het nog niet verleerd. De moto mag je op de binnenplaats zetten, een afgesloten garage is er niet. maar je hoeft geen schrik te hebben, het is afgelegen en je kan daar zelfs de deur loslaten, niemand komt daar iets halen.Als je gaat, zeg maar met de groeten vanDirk en Anja van Berlaar(bij Lier)
bezienswaardigheden : teveel om op te noemen. Maar toch een poging.
het dorpje Domme, er is een wekelijkse markt en ligt veel hoger, dus een prachtig uitzicht, Roccomadour - van bij de Belgen een mooie dagtrip,
de stad Sarlat met de mooie winkelstraat en diversen,
bezienswaardigheden, het kasteel van Castelnaud in Milandes van Josephine Baker geweest en nu ook met een roofvogelshow na rondleiding in Nederlandse taal, de diverse grotten in Les Eyzies,en nog vele meer, te veel om op te noemen, je krijgt bij je verblijf wel de nodige folders en uitleg.
het is echt te veel om op te noemen en zeker niet te doen in 1 week, vandaar dat we al een paar jaar na mekaar gegaan zijn
Veel plezier en stuur een verslagje nadien.
Waar wij verblijven is te bekijken op websit http://www.lanoixcassee.com, het is uitgebaat door mensen van Lier, dus ook Belgen, ze doen ook tables d'hotes en als je dit wil, geef je dit de dag voordien even door, Pierre heeft vroeger in Lier een toprestaurant gehad, en je kan nog steeds je vingers aflikken, hij is het nog niet verleerd. De moto mag je op de binnenplaats zetten, een afgesloten garage is er niet. maar je hoeft geen schrik te hebben, het is afgelegen en je kan daar zelfs de deur loslaten, niemand komt daar iets halen.Als je gaat, zeg maar met de groeten vanDirk en Anja van Berlaar(bij Lier)
bezienswaardigheden : teveel om op te noemen. Maar toch een poging.
het dorpje Domme, er is een wekelijkse markt en ligt veel hoger, dus een prachtig uitzicht, Roccomadour - van bij de Belgen een mooie dagtrip,
de stad Sarlat met de mooie winkelstraat en diversen,
bezienswaardigheden, het kasteel van Castelnaud in Milandes van Josephine Baker geweest en nu ook met een roofvogelshow na rondleiding in Nederlandse taal, de diverse grotten in Les Eyzies,en nog vele meer, te veel om op te noemen, je krijgt bij je verblijf wel de nodige folders en uitleg.
het is echt te veel om op te noemen en zeker niet te doen in 1 week, vandaar dat we al een paar jaar na mekaar gegaan zijn
Veel plezier en stuur een verslagje nadien.
"Clos le Castant" is eveneens zeer hoog aan te prijzen! Zie foto's op DEZE LINK
Link van Clos le Castant En het zijn ook Belgen
, wat doen wij hier eigenlijk nog!
Stoffel
Link van Clos le Castant En het zijn ook Belgen
Stoffel
Inderdaad,wat doen we hier eigenlijk nog, werken zeker, om al onze motor uitstappen te kunnen betalen, ik heb in ieder geval geen ezel staan die geld s....t.
Ook vandaag een mooie dagrit gedaan met onze BMW forumer Ferre 10 als voorrijder.
Mag ik via deze weg reclame maken voor onze motoclub, gevestigd te Berlaar, meer geef ik niet te veel prijs, wie googled die vindt wel.
Volgend weekend vertrekken we weer richting Frankrijk, maar eerst nog even centjes verdienen hiervoor. Deze keer logeren we bij Belgen in Coust, wie weet, Bourgogne streek, weer wat moois te ontdekken.
Ook vandaag een mooie dagrit gedaan met onze BMW forumer Ferre 10 als voorrijder.
Mag ik via deze weg reclame maken voor onze motoclub, gevestigd te Berlaar, meer geef ik niet te veel prijs, wie googled die vindt wel.
Volgend weekend vertrekken we weer richting Frankrijk, maar eerst nog even centjes verdienen hiervoor. Deze keer logeren we bij Belgen in Coust, wie weet, Bourgogne streek, weer wat moois te ontdekken.