topkoffer GS1150
Moderator: GVN
-
BlueDolphin
topkoffer GS1150
Een Givi ziet eruit als een UFO (dus die liever niet), maar mijn 2 zijkoffers staan al vol "gebruiksporen" als gevolg van druk stadsverkeer en luie automobilisten...
dus zou ik graag een top-koffer monteren op mijn 1150 waar een laptop en een 2e helm in zou moeten kunnen (de 1e zit op mijn bol).
heeft iemand advies en/of iets bruikbaars liggen?
VMG
Dieter
dus zou ik graag een top-koffer monteren op mijn 1150 waar een laptop en een 2e helm in zou moeten kunnen (de 1e zit op mijn bol).
heeft iemand advies en/of iets bruikbaars liggen?
VMG
Dieter
Laatst gewijzigd door BlueDolphin op 23 apr 2007, 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Compleet geen antwoord op uw vraag, en redelijk off-topic zelfs: hoe zorgen druk stadsverkeer en luie automobilisten voor gebruikssporen op uw koffers? Als je niet met een brede motor om kan gaan zoals het hoort, dan zijn de automobilsten daar de schuld van? En die krassen op hun koekblik krijgen ze er als straf bij? Koop u een Samsonite, daar gaat uw laptop zonder problemen in, en wandel op de stoep. Hou wel uw valieske niet aan de kant van de geparkeerde auto's.
Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf motorrijder. En ik heb een auto.
Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf motorrijder. En ik heb een auto.
-
Synchro Bob
- Contacteer:
-
BlueDolphin
wow
toch wel wat veranderd aan het sfeertje hier sinds de vorige keer.
nodig jullie uit om eens in London te komen fietsen, een stadje waar iedereen ligt te maffen achter het stuur, uit frustratie moto's klemrijdt in de file, spiegels een verplicht en nutteloos iets aan een auto is enzovoort enzovoort... de gebruiksporen zijn vooral van bussen (dubbeldeks en andere) die nergens voor uitkijken (heb vorig jaar omstreeks deze periode een meisje onder een bus zien verdwijnen en het was niet haar schuld.. ze is er niet levend vanonder gekomen) maar ook al van een auto die mij niet gezien had op een 3-vaks rondpunt en van binnen naar buiten reed (lekker stabiel zo'n GS als je een tik krijgt aan 30km/u in een bocht).
bon, ga mijn verhaal elders halen, denk met weemoed terug aan de ritten met gasten als de Rudy, de Quicklies, de Bosse, Robert, Jos, Christophe/Frieda en den Danser uit Boechout.
@-groeten
Dietre
nodig jullie uit om eens in London te komen fietsen, een stadje waar iedereen ligt te maffen achter het stuur, uit frustratie moto's klemrijdt in de file, spiegels een verplicht en nutteloos iets aan een auto is enzovoort enzovoort... de gebruiksporen zijn vooral van bussen (dubbeldeks en andere) die nergens voor uitkijken (heb vorig jaar omstreeks deze periode een meisje onder een bus zien verdwijnen en het was niet haar schuld.. ze is er niet levend vanonder gekomen) maar ook al van een auto die mij niet gezien had op een 3-vaks rondpunt en van binnen naar buiten reed (lekker stabiel zo'n GS als je een tik krijgt aan 30km/u in een bocht).
bon, ga mijn verhaal elders halen, denk met weemoed terug aan de ritten met gasten als de Rudy, de Quicklies, de Bosse, Robert, Jos, Christophe/Frieda en den Danser uit Boechout.
@-groeten
Dietre
Voor mij moet je hier zeker niet wegblijven, mijn mening is niet representatief voor de rest van het forum. Maar ik ben heel zuinig op mijn spullen, en heb dus een bloedhekel aan mensen die krassen op mijn auto maken. Als ik met de motor niet met veel extra ruimte tussen een rij wagens doorkan, in de file of aan de verkeerslichten, dan blijf ik daar gewoon achter hangen. Een motor die haast zo breed is als een kleine wagen, heeft nu eenmaal zijn beperkingen. En met de motor overal tussendoor rijden is geen recht, het wordt gedoogd. Kan dit niet zonder schade, dan doe je het niet.
-
den bakker
ik vond het hier tot hiertoe redelijk plezant. de reacties op het bericht van dieter vind ik er eerlijkgezegd compleet over.
ik ken geen één van jullie persoonlijk maar vind het jammer dit te lezen.
een beetje verdraagzaamheid en uw bericht 20 keren nalezen voor ge het post kan echt geen kwaad zulle.
aan de webmaster: ik zou deze topic verwijderen. het komt de sfeer zeker niet ten goede!
ik ken geen één van jullie persoonlijk maar vind het jammer dit te lezen.
een beetje verdraagzaamheid en uw bericht 20 keren nalezen voor ge het post kan echt geen kwaad zulle.
aan de webmaster: ik zou deze topic verwijderen. het komt de sfeer zeker niet ten goede!
PLAT IN DEN BOCHT EN STILLEKES RECHTDEUR
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Ik heb in Parijs gewoond. Daar krijgt ge van de motards op de péripférique een stamp in uw portier als ge niet rap genoeg uit hun weg zijt.
Ik ben zelf motard in hart en ziel maar aan zo'n mannen heb ik een hekel aan.
Dat London verhaal doet mij daaraan denken. "Ik schuur tegen iedereen die niet op tijd uit de weg is en ik ga daar een beetje mee stoefen bij mijn maten, Lekker stoer toch ?"
Wel, niet voor mij.
Trouwens, een GS is breder aan het stuur en de spiegels dan aan de koffers. Maakt dus niks uit tussen bussen en bestelwagens.
Ik ben zelf motard in hart en ziel maar aan zo'n mannen heb ik een hekel aan.
Dat London verhaal doet mij daaraan denken. "Ik schuur tegen iedereen die niet op tijd uit de weg is en ik ga daar een beetje mee stoefen bij mijn maten, Lekker stoer toch ?"
Wel, niet voor mij.
Trouwens, een GS is breder aan het stuur en de spiegels dan aan de koffers. Maakt dus niks uit tussen bussen en bestelwagens.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Iron Gonzo
zou je niet beter af zijn met smalle koffers of een goede tanktas (waar laptop in past) en kleine topkoffer
in druk verkeer rijden is niet plezant, voor niemand.
tijdens een uitstapje naar Londen heb ik eens met zo een motorcourier gesproken.
en ik moet zeggen dat het inderdaad aan zijn verhaal te horen, drummen is en uw plaats in het verkeer opeisen of je komt er niet vooruit
maar zodanig ver wagen dat je her en der wordt of zelf aantikt tegen een voertuig vind ik toch een beetje straf
in druk verkeer rijden is niet plezant, voor niemand.
tijdens een uitstapje naar Londen heb ik eens met zo een motorcourier gesproken.
en ik moet zeggen dat het inderdaad aan zijn verhaal te horen, drummen is en uw plaats in het verkeer opeisen of je komt er niet vooruit
maar zodanig ver wagen dat je her en der wordt of zelf aantikt tegen een voertuig vind ik toch een beetje straf
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Dieter,
als je deze drager van Hepco & Becker monteert

heb je naderhand keuze tussen enkele topcases van hetzelfde merk :
- de kleine van 38 liter :

die heeft plaats voor een laptop en een helm ;
- de grote van 48 liter :

hier is genoeg plaats in, o.a. voor 2 helmen en wat meer.
Beide topcases zijn met een eenvoudig kliksysteem op enkele seconden tijd te monteren of te demonteren op de drager.
Meer uitleg over die topcases vind je HIER
mvg
Hans
als je deze drager van Hepco & Becker monteert

heb je naderhand keuze tussen enkele topcases van hetzelfde merk :
- de kleine van 38 liter :

die heeft plaats voor een laptop en een helm ;
- de grote van 48 liter :

hier is genoeg plaats in, o.a. voor 2 helmen en wat meer.
Beide topcases zijn met een eenvoudig kliksysteem op enkele seconden tijd te monteren of te demonteren op de drager.
Meer uitleg over die topcases vind je HIER
mvg
Hans

-
BlueDolphin