aankoopadvies R1100GS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
DJAIRO

aankoopadvies R1100GS

Bericht door DJAIRO »

Hallo,
Waar op te letten als ik een R1100GS zoek aan te schaffen?
Ik weet er al een paar staan,maar weet ook dat de versnellingsbakken delicaat zijn.
Bij Lejeune motorsport staat er één van 1997 met 50.000KM ABS Verwarmde handvatten en kofferhouders met 1 jaar garantie.
Dit is iets boven mijn budget,maar het geeft wel meer vertrouwen.
Graag wat tips,mijn K1100RS die ik pas had gaf me toch niet de verhoopte voldoening,beetje log!
Maar die was op 1 dag verkocht voor de prijs die ik ervoor vroeg!
Dus nu m'n portomonee wat aangespekt is,ga ik uiteindelijk een GS kopen
als er nog iemand moest zijn hier op het forum die er één te koop heeft of één weet staan in goede staat,laat maar iets weten!
Groetjes Frank :D
luky

R1100GS

Bericht door luky »

Als je zoekt naar 1 mooie 1100GS kyk dan eens by LIEVENS te ZOTTEGEM staat er 1 pracht exemplaar met 1 jaar garantie Anniversy model Geel Zilver met koffers Groetjes LUKY :) :) :)
-Fred-

Bericht door -Fred- »

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Geel ZIlver is geen anniversary. Alleen rood/wit is anniversary, geelzilver en blauw wit zijn sonder farben...
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
PatricK/GS

Bericht door PatricK/GS »

Gisteren nog op stap geweest met een K1200S en zodra we van de snelweg afgingen, was ik weer blij dat ik een GS had :wink:
In tegenstelling tot de K-reeks kun je bij de GS weinig echte koopjes doen. In Duitsland zijn ze het goedkoopst en is het aanbod het grootst.
Daarom eens rustig op Mobile.de rondneuzen en een exemplaar kiezen dat met zo veel mogelijk accessoires is uitgerust.
Daarmee spaar je indirekt veel geld uit, want je gaat dit achteraf toch uitgeven.
Als je op de verharde weg blijft (wat ik vermoed) dan is deze http://cgi.ebay.de/aw-cgi/eBayISAPI.dll ... =WDVW&rd=1 een zeer geschikte fiets.
De prijs is echter aan de hoge kant, zou voor maximum 5250 Euro van eigenaar moeten verwisselen. Vermoed dat de vraagprijs ook niet gaat gehaald worden.
Voor 1250 Euro minder heb je de volgende in huis :
http://www.mobile.de/SIDyw4sGAkpdN9BBKX ... 254823568& maar uiteindelijk ga je toch meer geld kwijt zijn ...
Groetjes,
Patrick
R 1200 GSA
DJAIRO

gs 1100

Bericht door DJAIRO »

Hoi,
Ik ga zaterdag ééns naar Lorch in Duitsland,daar staat deze
Afbeelding
Bouwjaar 1997, 42.000km,abs,nieuwe koffers,handvatverwarming,tanktas,2nieuwe banden"Anakee"inbegrepen groot nazicht met vervanging van de Poly???riemen,en in nieuwstaat (buiten een kras op kleppendeksel,naast vijsje heb de indruk dat het geen valschade is)
De vraagprijs is 4700€
Groetjes Frank :)
YOwan

Bericht door YOwan »

@DJAIRO,
ook bij motocare in Diest staan er een paar.
kijk eens op http://www.motocare.be
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
beemer_stef

Bericht door beemer_stef »

Mensen die info willen over de R 1100 GS (Marakeshrood) die bij MotoCare Diest te koop staat kunnen bij mij terecht.
( het is voorlopig nog de mijne...)

stef_ballet@hotmail.com
YOwan

Bericht door YOwan »

beemer_stef schreef:R 1100 GS (Marakeshrood) die bij MotoCare Diest te koop staat
@DJAIRO : die bedoelde ik dus

@beemer_stef : andere gekocht ?

cu soon, doeiij
YOwan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Hoi Frank,
Weet je wel zéker, dat je een 1100GS wil kopen?
Ik ga mij waarschijnlijk een hoop 'woede' van verschillende mensen over mij heen krijgen, maar dat moet dan maar.

Ik heb ook een 1100GS gehad, en was helemaal niet te spreken over deze motor.
Rijden met gas erop, en bochten nemen, zit allemaal wel goed, maar dat 'KRF' (Rückelfahren), daar werd ik gek van :evil:
Op mini-rotondes (en die hebben we veel) is het één grote ergenis; je krijgt 'gas-bij', terwijl je er niet om vraagt?!
Lijkt wel rodeo.

Ben er (destijds) mee bij de importeur geweest, en heb een stuk op die van hen gereden, maar die had het ook.
De importeur gaf ook toe, dat het zo was.

Toen mijn motor méér bij de dealer stond, om het zogenaamd weg-te-halen (= nooit gelukt!), dan dat ik zelf op kon rijden, heb ik hem weggedaan.

Schijnbaar hebben ze het allemaal, misschien de één wat meer als de ander, maar let er goed op, tijdens een proefrit, of jij je er ook aan ergert.
De nieuwste GS-en heben allemaal twin-spark, en hebben er (nagenoeg) geen last meer van.

Jij bent natuurlijk ook helemaal verwend/verpest door zo'n mooie/goeie K75, dus zal het moeilijk worden iets van je goesting te vinden?!

Suc6 ermee, Frank.
8) Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Verschil is idd groot als je van een K komt, nen boxer leeft wat meer...dat KFR kun je er bijna volledig uithalen, door simpele, goedkope ingrepen, maar helemaal verdwijnen doet het niet. Als je andere dikke injectie fietsen gewend bent valt het heel goed mee, als je enkel met zacht zoemende lijnmotos hebt gereden zal het wat langer duren voor je het gewend bent. Mijn eigen GS'en hadden er nauwelijks last van
Maar een GS geeft zoveel meer rijplezier dan een K (ik heb ooit wel eens met verschillende K's gereden), tenminste als je een sportieve rijstijl hebt, dat dit kleine nadeel niet opweegt tegen de rest.
Opvallend is wel dat bv een GS850 er duidelijk minder last van heeft.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Opa

Bericht door Opa »

Het KFR verhaal (konstant Fahr Ruckeln) komt doordat de grote cilinders gevuld worden met een heel arm mengsel om aan de milieueisen te voldoen. Het mengsel ontsteekt daardoor moeizaam en soms helemaal niet wat je als berijder voelt als "horten en stoten".

Het helpt om de kleppen (met koude motor) secuur te stellen en te synchroniseren. Dan is 50 % weg. Ik heb zelf andere bougies (halo) geplaatst en kan niet anders zeggen dat deze ook verschil maken.
beemer_stef

Bericht door beemer_stef »

YOwan schreef:
beemer_stef schreef:R 1100 GS (Marakeshrood) die bij MotoCare Diest te koop staat
@beemer_stef : andere gekocht ?

cu soon, doeiij
YOwan
Neeje, een teveel ( drie is echt te veel) wegdoen.
En dan moet je een keuze maken : een R100GS een R80GS Basic of een Kawa (eikes!!).
Dus: alleen nog de Basic....
Plaats reactie