k1200s

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
youyou

k1200s

Bericht door youyou »

Hallo iedereen, ik ben hier nieuw en heb een vraagje. Ik heb, na 21 jaar dagelijks gebruik van gsx-r, er over nagedacht een k1200s aan te schaffen. Ergens heb ik gehoord dat deze niet zo betrouwbaar ZOU zijn. Dit slaat vooral op de eerste modellen. Kan iemand mij de juiste toedracht van dit gerucht kunnen verklaren? Het is tenslotte een serieuze investering die dagelijks moet rijden.
no problemo
RUSOR

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Wij rijden al een dikke twintig duizend km met een K1200S.
Tot hiertoe probleemloos....
Al een paar keer met op verlof geweest en al.

GRTS Danny
Eelco

Re: k1200s

Bericht door Eelco »

youyou schreef: Dit slaat vooral op de eerste modellen. Kan iemand mij de juiste toedracht van dit gerucht kunnen verklaren?
in het eerste productiejaar heeft de K1200S inderdaad veel problemen gekend. De productie is zelfs maanden opgeschort geweest. Er is in die tijd veel over geschreven dus met zoeken op het Internet kom je daar zelf wel aan.

Kennelijk is BMW er in geslaagd de problemen goed op te lossen want je hoort er nu niets meer van.
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Is dezelfde motor als de K1200R en K1200GT, geen enkel probleem meer mee :twisted: (alleen je rechterpols een beetje in bedwang kunnen houden :roll: )
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
21#Joeri

Bericht door 21#Joeri »

Model 2006, running smooth :wink:

Hopelijk blijft het natuurlijk zo maar geen enkele van mijn Beemers heeft me ooit in de steek gelaten.

Bij de release zijn er idd wat problemen geweest maar dat gebeurt wel vaker, ook bij andere merken en ook in de autoindustrie.

Testrijden zou ik zo zeggen en laat je zelf overtuigen ...
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Ik rij met een K1200R (zelfde motor) van 2006,op 13000km vijfde versnelling stuk en op 24000km nog eens vijfde versnelling,telkens een volledige nieuwe versnellingsbak gekregen.Op 21000km een dichting van de kardan stuk.Nu heb ik 34500km en ondervind geen enkel probleem meer.Een kennis van mij rijd met een K1200S (2006) en heeft nu een kapotte tweede versnelling,hij krijgt ook een nieuwe vesnellingsbak.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
GCLM

Bericht door GCLM »

Hey Guido, mijn K is sinds eergisteren weer hersteld. Zoals je al zei was bij mij mijn 2de versnelling stuk, krom schakelvork :( Problemen begonnen op 24000km. Bij mijn dealer was het de eerste K1200 die problemen had met de versnellingsbak. Nu zit er een nieuwe bak in (modeljaar 2007) die enkele verbetering zou hebben tov de eerste serie.
Overgens werd alles netjes onder garantie hersteld en kreeg ik een vervangmoto gratis ter beschikking.

Andere ongemakken:
Midden november ben ik tijdens het rijden plots stilgeval, ontsteking weg, lichten uit, geen pinkers, dashbord uit maw compleet geen elektriciteit meer.
Toen bleek er een kortsluiting te zijn in de batterij => nieuwe batterij in garantie.

Voor de rest heb ik géén andere ongemakken en ben super content van mijn K1200S :!:
Proefrijden met een K kan ernstige blijvende gevolgen hebben :D
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Om dan maar even in te pikken :

Wat is me dat met die K1200r en s serie ??

We zijn met enkele vrienden en dit is ons al overkomen :

K1200r van Guido :

Versnellingsbak : 2 maal 5 e versnelling stuk en 1 maal de Cardan.

K1200s van Wavekiller :

Versnellingsbak : 1 maal de 2e versnelling stuk => nieuwe versnellingsbak gemonteerd.

K1200r van StefVH :

Cardan stukgegaan in Italië => mijn vakantie was nog maar half en ik kon gaan wandelen want mijn K1200r mocht bij BMW Brixina in Brixen blijven staan ...

Zoveel problemen bij mensen uit een beperkte vriendenkring ???

Hebben ze de motor te krachtig gemaakt en kan het gebruikte materiaal dit niet aan ?

Indien interesse in wat reisfotootjes : look here :

http://foto.telenet.be/1999714176

Spijtig dat ik van motorrijden moest overschakelen naar wandelen alhoewel dat ook wel iets had ...

Van 1 ding had ik wel niet te klagen en dat was van de BMW assistance ... Mooi thuisgeraakt vanuit Arabba met een taxi - 2 vluchten en nog een taxi ;-)

mvg

Stef
Plaats reactie