voor de aankoop van (uiteraard ) een 2de hands bmw moto.
Ik ken al de http://www.geertvanmol.be uit melsele en http://www.motocare.be uit diest, selbach (ondertussen al cenmoto genoemd) uit lier. en heb tevens bij alle drie hun showroom al bezocht.
Iemand nog tips waar men goede top-occassies kan kopen in vlaanderen (liefst provincie antwerpen maar ik ben altijd bereid om wat verder te rijden als het een zeer goede betrouwbare garagist betreft met goede prijzen).
Ik ben meerbepaald op zoek naar een r1150rt of een r1200rt van maximum 20.000km full-option,radio hoeft niet maar dan wel al radiovoorbereiding zodat ik makkelijk achteraf nog altijd ene kan plaatsen en uiterlijke optie's zoals chromé uitlaten of zo hoef ik al helemaal niet. Moet wel van een dealer komen want ik koop gene particulier meer.
the riding man schreef:voor de aankoop van (uiteraard ) een 2de hands bmw moto.
Ik ken al de http://www.geertvanmol.be uit melsele en http://www.motocare.be uit diest, selbach (ondertussen al cenmoto genoemd) uit lier. en heb tevens bij alle drie hun showroom al bezocht.
Iemand nog tips waar men goede top-occassies kan kopen in vlaanderen (liefst provincie antwerpen maar ik ben altijd bereid om wat verder te rijden als het een zeer goede betrouwbare garagist betreft met goede prijzen).
Ik ben meerbepaald op zoek naar een r1150rt of een r1200rt van maximum 20.000km full-option,radio hoeft niet maar dan wel al radiovoorbereiding zodat ik makkelijk achteraf nog altijd ene kan plaatsen en uiterlijke optie's zoals chromé uitlaten of zo hoef ik al helemaal niet. Moet wel van een dealer komen want ik koop gene particulier meer.
Ik hoor/lees het wel.
Lievens Mechanics te Zottegem (heeft ook een site)
hey mannen,
ik heb nog geen definitieve beslissing gemaakt maar ik heb mijn zinnen wel op ene gezet. Ik laat waarschijnlijk heel binnenkort weten wat het gaat worden. Alvast bedankt voor de tips.
Een aantal jaren geleden heb ik mijn motor gekocht bij bij een dealer uit Melsele en hogerop reeds genoemd, de verkoop en de overname zijn correct verlopen, een mooie overnameprijs gekregen voor mijn K1100LT met 143000 km op de teller, vermits er het eerste jaar tijdens de garantieperiode geen problemen zijn geweest heb ik deze dealer niet meer bezocht.
waar ik toe wil komen:
Toen ik een paar dagen later zijn website bezocht stelde ik vast dat mijn achtergelaten motor te koop stond met plots maar 38000 km op zijn teller. Ik hou mijn hart vast voor diegene die toen dacht een koopje te doen, als bewijs hiervan heb ik de volledige historie van deze motor hier nog bij mij liggen met alle onderhoud dat er tijdens de 12 jaar aan is gebeurt
Alles gaat slechter onder druk
R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
johan reynders schreef:Heb jij daar de R1200CL gekocht??
Zijn dat dan de juiste km'ers??
zeker kan je hier nooit van zijn, dit was ook mijn eerste idee ervan,
langs de andere kant was hij maar een jaar oud, ingevoerd uit duitsland en op datum in het onderhoudsboekje afgestempeld toen hij 1000 km had, dat met de invoerdatum doet mij aannemen dat er niet veel mee kan zijn geknoeid, maar vertrouwen geeft dit zeker niet.
Eric schreef:Een aantal jaren geleden heb ik mijn motor gekocht bij bij een dealer uit Melsele en hogerop reeds genoemd, de verkoop en de overname zijn correct verlopen, een mooie overnameprijs gekregen voor mijn K1100LT met 143000 km op de teller, vermits er het eerste jaar tijdens de garantieperiode geen problemen zijn geweest heb ik deze dealer niet meer bezocht.
waar ik toe wil komen:
Toen ik een paar dagen later zijn website bezocht stelde ik vast dat mijn achtergelaten motor te koop stond met plots maar 38000 km op zijn teller. Ik hou mijn hart vast voor diegene die toen dacht een koopje te doen, als bewijs hiervan heb ik de volledige historie van deze motor hier nog bij mij liggen met alle onderhoud dat er tijdens de 12 jaar aan is gebeurt
ben daar geweest en de man leek me een droge zuurpruim maar bied inderdaad nog schone moto's met weinig km's aan schoon prijzen aan. Deed me al enig argewaan krijgen. Maar valt er eigenlijk nog te prutsen aan de km stand van moto's met digitale aflezing?
Eric schreef:Een aantal jaren geleden heb ik mijn motor gekocht bij bij een dealer uit Melsele en hogerop reeds genoemd, de verkoop en de overname zijn correct verlopen, een mooie overnameprijs gekregen voor mijn K1100LT met 143000 km op de teller, vermits er het eerste jaar tijdens de garantieperiode geen problemen zijn geweest heb ik deze dealer niet meer bezocht.
waar ik toe wil komen:
ben daar geweest en de man leek me een droge zuurpruim maar bied inderdaad nog schone moto's met weinig km's aan schoon prijzen aan. Deed me al enig argewaan krijgen. Maar valt er eigenlijk nog te prutsen aan de km stand van moto's met digitale aflezing?
Schijnt nog makkelijker te zijn dan bij mechanische, is mij verteld, er heeft zelfs eens een progamma op tv over geweest eender welke stand kan worden geprogrammeerd
km verhaal bij bovenvermelde dealer kan kloppen...ik ken ook een geval van een overgelaten tweewieler die een poetsbeurt later ook plots de helft van de km's verloren had. Straf kuisgerief dat ze daar gebruiken...
dan moet je zeker eens een kijkje nemen bij bike service in hasselt, ze hebben super jonge 2de handsmotoren met 2 jaar garantie en leuke mensen die u goede uitleg geven? en de prijs ligt super goed en heel stuk lager als bij een dealer
groetjes
doupy
bmw driver
Focus schreef:L & C in olen.
Zeker ook aanrader hebben ook site.
Mvg,Bert.
Naar mijn ervaring en blijbaar nog vele, KOOP DAAR NOOIT !!!!!!!!!!
Heb een hoop problemen gehad dat het nietmeer schoon is.
Al moest het de enige verkoper zijn van motoren in Europa, dan nog zou ik liever met de fiets rijden dan daar ooit nog een motor te kopen.
Focus schreef:L & C in olen.
Zeker ook aanrader hebben ook site.
Mvg,Bert.
Hebben vaak mooie tweedehands Beemers, maar persoonlijk ook een rare ervaring met hen gehad. Ik ging er vragen of ze mijn R1100RT wilden overnemen. Na testrit werd er me gezegd dat er duidelijk hoorbaar was dat er met de distributie een ernstig probleem was. Ik heb de moto dan gewoon particulier verkocht. De nieuwe eigenaar ging direct naar L&C voor nazicht/onderhoud. Er werden toen nogal dure herstellingen uitgevoerd (naar verluidt dringend nodig) aan vanalles .... behalve de distributie. Zo'n verhaal geeft me weinig vertrouwen.
Persoonlijk ben ik bij Bikes and More in Temse meermaals goed gesteld geweest. (zie www.bikesandmore.be )
Die garage uit da dorp met 'de drinkbeker met 3 oren' komen hun afspraken niet na !
Vier jaar geleden ook bedrogen uitgekomen bij hen. Zeer recente tweedehands GS1200 bij hen op 't oog.
Goeie overnameprijs gekregen van hen, TOT de eigenlijke deal zou worden afgerond (2dagen later), boden ze ineens een PAK minder voor mijne GS1100.
Ze hebben alles op hunne buik kunnen schrijven en ik heb mij toen uit colére maar ne nieuwe GS1200 gekocht !
Ik ben heel blij dat ik daar toen niks kocht, want ik heb al verschillende minder goede dingen gelezen over die mannen.
Die nieuwe aankoop destijds, staat nu na 4 jaar terug TE KOOP wegens afgeschreven, voor de geïnteresseerden http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=22842
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017) Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Van L&C motoren in Olen heb ik nog niets goed gehoord of gelezen.
De moto's die daar staan zijn grijze import.ge betaald inderdaad e pak minder voor ne moto,
tot ge een garantie geval hebt!!!En wat zijde dan me uwe goedkopere aankoop als ze u niet verder helpen.
En in Bornem moede ook uw beklag nadien niet gaan maken,die trekken hun handen daar af en kunde die mensen ongelijk geven??
zoek maar ne keer op de forum,ge vindt daar genoeg van terug van die garage.
Iedereen zal wel zijn favoriete garagist hebben. Het is met alles zo: wat goed is voor den ene is slecht voor den andere en omgekeerd.
L&C heeft vorig jaar in juli de ABS-pomp vervangen onder garantie (ca €2500) alhoewel deze eigenlijk al verlopen was. GS is aangekocht geweest in 06/2006 met 132km op de teller. Is dus eigenlijk 2de-hands met maar 1j garantie.
Verder heb ik, tot nu toe, nog geen problemen ondervonden bij hen.
Van 97' tot '06 altijd klant geweest bij Dierckx/Meeusen Motoren, zonder klachten.
Waarom dan die overstap naar L&C: hogere overname prijs voor mijne 1150GS.
Ik heb in '96 mijn eerste bijna nieuwe K1100RS gekocht bij L&C en ik ben steeds keurig behandeld niettegenstaande ik nooit op onderhoud geweest ben met die motor. Enkele garantiegevalletjes zijn zonder morren opgelost, tijdens de herstellingen mocht je zelfs in de werkplaats. Bij mijn latere BMW's (partikulier gekocht) heb ik steeds de nodige raad gekregen bij de herstellingen die ik uitgevoerd heb, onderdelen koop je daar 2dehands voor een eerlijke prijs. Ludo en Cis kunnen het verdragen, waarderen het zelfs dat je bepaalde klussen liever zelf uitvoert, en geven je alle mogelijke technische hulp.
De moto's zijn inderdaad dikwijls geïmporteerd maar de prijzen zijn navenant. Ik heb géén weet van motorrijders die benadeeld zijn door L&C, en ik ken véél BMW-rijders. Een latere werderverkoop gaat altijd wel iets minder opbrengen dan een regulier ingevoerde moto maar dat weet je bij de aankoop.
groeten,
Philip
Ik heb op vakantie eens een koppel leren kennen, die beiden BMW reden, ze waren van rond Brussel (denk Gooik).
Beide moto's bij L C gekocht, super content.