defect lager van het achterwiel

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
johnny
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2004, 12:20
Locatie: liedekerke

defect lager van het achterwiel

Bericht door johnny »

Mijn R 850 RT is net 5 jaar oud met 66.000 km op de teller als waarschijnlijk het lager ( 61917. C3) van het achterwiel het begeven heeft.
Oorzaak: te hard over de vluchtheuvels tijdens wielerwedstrijden?
Werd iemand reeds met deze pech geconfronteerd? Enig idee van de herstellingskosten?

Sportieve groeten!
Johnny
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

wiellager

Bericht door WALTER GSAdventure »

johnny,

:?: nog niet meegemaakt. Is ook niet ongewoon hoor. Over een vluchtheuvel mag je maar tegen 30 km/u rijden. De vluchtheuvels moeten zodanig gemaakt zijn dat er geen schade aan een voertuig kan optreden wanneer je er tegen 30 km/uur overrijdt. Anders zou ik de gemeente voor de kosten laten opdraaien. Neem eerst contact met je verzekering en hoor daar eens wat in dat geval de mogelijkheden zijn.
MVG :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

vluchtheuvels???????????, je achterwiel krijgt wel andere klappen hoor als je "gewoon" aan 90 per uur over sommige wegen rijd... daar mag 't lager niet van weten 't is gewoon een punt waar de huidige kardanklokken gevoelig aan zijn, BMW heeft niet voor niks de kardan helemaal herwerkt...vraag maar eens aan Paul (ex BMW mecanicien) hoeveel lagers die vervangen heeft in klokken... :?
kostprijs met oliekeerring een 120 a 150 €
eigenlijk normale sleet maar 't zou voor mij wat langer mogen meegaan :wink:
Plaats reactie