Nolan - Schuberth - BMW
Moderator: GVN
Nolan - Schuberth - BMW
Na tien jaar wordt het wel weer is tijd voor een nieuwe helm. Heb nu een BMW systeem helm type ?. Bevalt me op zich nog best maar beesje moet wegens de veiligheid toch maar vervangen worden.
Nu ben ik is aan het snuffelen geslagen en kom er eigenlijk niet uit. Nolan maakt op het gezicht erg mooie systeem helmen maar zijn ze ook duurzaam en stil?
Ik wil dus de keuze maken tussen BMW, Schuberth of Nolan. Voorwaarde is:
- Stil
- Duurzaam (toch zeker wel een jaar of 6, ca 4000km per jaar)
- Liefst voorzien van zonneklep
- Mogelijkheid om headset van Garmin 2720 fatsoenlijk te monteren.
- Prijs tot ca. 400 - 500 euro
Wie heeft ervaring?
Nu ben ik is aan het snuffelen geslagen en kom er eigenlijk niet uit. Nolan maakt op het gezicht erg mooie systeem helmen maar zijn ze ook duurzaam en stil?
Ik wil dus de keuze maken tussen BMW, Schuberth of Nolan. Voorwaarde is:
- Stil
- Duurzaam (toch zeker wel een jaar of 6, ca 4000km per jaar)
- Liefst voorzien van zonneklep
- Mogelijkheid om headset van Garmin 2720 fatsoenlijk te monteren.
- Prijs tot ca. 400 - 500 euro
Wie heeft ervaring?
R100S '77, R1100RS '94
Mijne schuberth consept is iets meer dan 3 jaar en +60.000 km (kan ook 70k of 80k zijn) en moet nog zeker deze zomer meegaan.
Ben eigenlijk aan het wachten of er een "C3 BT" uitkomt
Ben daar altijd heel tevreden mee geweest.
Sommige klagen dat hij aandampt maar ik laat hem altijd op een spleetje open staan en heb daar dan ook geen last van.
Kwestie van stil? ja, op mijne kop en op mijne motor is hij stil, of hij dat voor u ook is, is afhankelijk van uw motortype, lengte, schermgrootte, zithoogte,...............
Er is speciaal plaats voorzien om headset en micro in te bouwen.
Ben eigenlijk aan het wachten of er een "C3 BT" uitkomt
Sommige klagen dat hij aandampt maar ik laat hem altijd op een spleetje open staan en heb daar dan ook geen last van.
Kwestie van stil? ja, op mijne kop en op mijne motor is hij stil, of hij dat voor u ook is, is afhankelijk van uw motortype, lengte, schermgrootte, zithoogte,...............
Gele: wel snel , niet rap
YOO
Bij die prijsklasse kunt ge dan tevens ook de Shoei Multitec zetten, volgens sommigen ook een superhelm.
Ik kan alleen zeggen dat m'n Nolan prijs/kwaliteit heel goed scoort, maar er zijn wel degelijk betere helmen, 't ligt eraan wat je wil uitgeven.
Grtz, Philip!
Bij die prijsklasse kunt ge dan tevens ook de Shoei Multitec zetten, volgens sommigen ook een superhelm.
Ik kan alleen zeggen dat m'n Nolan prijs/kwaliteit heel goed scoort, maar er zijn wel degelijk betere helmen, 't ligt eraan wat je wil uitgeven.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Klinkt goed, BT hoef ik er nog niet in te hebben. De Gramin GPS heeft het niet in zich. Van aandampen heeft mijn helm ook last. Vizier kiertje open en het lost aardig op. Ook het verhaal dat er speciaal plaats is voor een headset spreekt me ook aan.Gele schreef:Mijne schuberth consept is iets meer dan 3 jaar en +60.000 km (kan ook 70k of 80k zijn) en moet nog zeker deze zomer meegaan.
Ben eigenlijk aan het wachten of er een "C3 BT" uitkomt![]()
Shoei helm ziet er ook goed uit, ook goede verhalen over gelezen. Over BMW helmen hoor ik nog niet zo veel en die krengen zijn zó duur. Kan een oud model bij de dealer kopen, kost nog dik 300 euro.
Hmm, lastig
R100S '77, R1100RS '94
Ik had aanvankelijk een BMW systeem tot ik een SHOEI ontdekte. Deze laatste zit beter, sluit beter, dampt niet aan en heeft goede verluchting. Betreffende lawaai is hij evenwaardig aan de BMW-helm. Wel zijn beide lawaaieriger dan mijn SHUBERT. Indien je voorzien bent van een uit de kluiten gewassen reukorgaan is de SHOEI eveneens 2e keuze.
De NOLAN vond ikzelf te zwaar aanvoelen vooral bij het draaien met het hoofd in de wind. Je kreeg dan inderdaad afhankelijk van windrichting soms fluittoestanden. Voor het overige bijna BMW kwaliteit, alléén stukken goedkoper.
De SHUBERT is groter van omvang doch heeft zeer goed comfort en is, voor mij heel belangrijk, de stilste. Zijn gedrag in de wind is ook het beste volgens mij.
Kwestie van prijs is de SHOEI de duurste maar toch geniet deze bij mij de voorkeur betreffende het draagcomfort op voorwaarde dat je achter een functioneel windscherm zit. Hierna volgt qua prijs volgens mij de BMW, SHUBERT en lengten achter (of vooraan als je wil...) de NOLAN; kwestie wat je wil spenderen natuurlijk.
Inbouw van communicatieapparatuur is bij al deze helmen geen probleem. Er is voldoende ruimte achter de bekleding indien je met een lepel de isolatie wat bijwerkt.
Ik draag op langere afstanden (+250 km) en dan vooral in de zomer de SHUBERT, 's winters geniet ik liever van de SHOEI welke behaagelijker aanvoelt maar dit is wel een persoonlijk gevoel.
Volgens mij is er maar één middel om achter je beste keuze te komen en dat is passen en indien mogelijk proefrijden. Elk hoofd is anders en daar bedoel ik niet alleen de neus en oren bij. Indien je brildrager bent moet je goed bovenop de helm drukken en aanvoelen of de brug tussen de glazen niet naar beneden gedrukt wordt op je neusbeen wat na een uurtje of wat gegarandeerd begint te irriteren.
Veel pasproefrijgenot,
Wilfried
De NOLAN vond ikzelf te zwaar aanvoelen vooral bij het draaien met het hoofd in de wind. Je kreeg dan inderdaad afhankelijk van windrichting soms fluittoestanden. Voor het overige bijna BMW kwaliteit, alléén stukken goedkoper.
De SHUBERT is groter van omvang doch heeft zeer goed comfort en is, voor mij heel belangrijk, de stilste. Zijn gedrag in de wind is ook het beste volgens mij.
Kwestie van prijs is de SHOEI de duurste maar toch geniet deze bij mij de voorkeur betreffende het draagcomfort op voorwaarde dat je achter een functioneel windscherm zit. Hierna volgt qua prijs volgens mij de BMW, SHUBERT en lengten achter (of vooraan als je wil...) de NOLAN; kwestie wat je wil spenderen natuurlijk.
Inbouw van communicatieapparatuur is bij al deze helmen geen probleem. Er is voldoende ruimte achter de bekleding indien je met een lepel de isolatie wat bijwerkt.
Ik draag op langere afstanden (+250 km) en dan vooral in de zomer de SHUBERT, 's winters geniet ik liever van de SHOEI welke behaagelijker aanvoelt maar dit is wel een persoonlijk gevoel.
Volgens mij is er maar één middel om achter je beste keuze te komen en dat is passen en indien mogelijk proefrijden. Elk hoofd is anders en daar bedoel ik niet alleen de neus en oren bij. Indien je brildrager bent moet je goed bovenop de helm drukken en aanvoelen of de brug tussen de glazen niet naar beneden gedrukt wordt op je neusbeen wat na een uurtje of wat gegarandeerd begint te irriteren.
Veel pasproefrijgenot,
Wilfried
ik heb nu een shoei synchrotec II. daar ben ik zééér tevreden over, zoals hierboven vermeld; goede aansluiting maar niet té, goede pinlock, rammelt niet, goed krasbestendig vizier. voor mij dé ideale helm. voor dat ik hem kocht heb ik airoh, shubert, BMW,nolan getests, de SHOEI lag en ligt mij nog steeds het best.. wat niet onbelangerijk is, de synchrotec II staat in afslag door het nieuwe model. ik dacht nu 270eur, ik heb er 370 voor betaald een jaar geleden. groetjesWilfriedLT schreef:......tot ik een SHOEI ontdekte. Deze laatste zit beter, sluit beter, dampt niet aan en heeft goede verluchting. Betreffende lawaai is hij evenwaardig aan de BMW-helm. Wel zijn beide lawaaieriger dan mijn SHUBERT. Indien je voorzien bent van een uit de kluiten gewassen reukorgaan is de SHOEI eveneens 2e keuze......
Wilfried
Reactie die ik eerder plaatste op het NL GSforum;
De Nolan heb ik in dit stukje niet genoemd. Die viel voor mij op voorhand al af door het feit dat deze een extern zonneschermpje heeft en deze als je 'm niet gebruikt als windvanger op je helm overeind staat.
Geplaatst: Zo Dec 03, 2006 5:48 pm Onderwerp: SHOEI MULTITEC
--------------------------------------------------------------------------------
Omdat mijn Schuberth J1 nu wel erg fris begon te worden afgelopen donderdag een nieuwe helm gekocht . Normaal kocht ik altijd helmen van BMW zo heb ik de Systeem III evo, IV, IV evo en V gehad. Met de laatste twee veel problemen vwb tocht, lekkage en in de V het WSC1 communicatiesysteem van BMW wat niet waarmaakte wat ze beloofden. Kanshebbers waren 1) BMW endurohelm-zat niet lekker icm oordoppen. 2) De Arai TourX-Te luchtig bevonden voor de winter.3) Schuberth C2-Heerlijke helm mede door het zonnevizier maar ondanks de coating toch last van aandampen.
Na een plaatje gezien en de specificaties gelezen te hebben van de, toen nog niet leverbare, nieuwe Shoei Multitec besloten hierop te wachten. Een aantal keren voor niets langsgeweest bij Goedhart Motoren in Bodegraven maar donderdag jl was de helm binnen. Wat een (voor mij maat M 56/57) perfecte pasvorm. Het geweldige dubbel-D sluitsysteem en dat op een systeemhelm! Een helder en een getintvizier, standaard pinlock, een wisperkit tegen tocht en geluid, uitsparingen in de binnenvoering zodat de (zonne)bril niet tegen je hoofd gedrukt word en een slim systeem in de uitneembare wangkussens waardoor je speakers van bijv. je intercom in een handomdraai monteerd zonder dat deze tegen je oren drukken en altijd recht voor je oor zitten. Al met al een heerlijke systeemhelm vanaf € 399,- en de mijne ivm de matzwarte kleur € 439,- Niet echt goedkoop maar wel de centen waard!
Hoorde ook dat met ingang van 2007/2008 alleen nog maar helmen verkocht gaan worden met het dubbel-D sluitsysteem. Zou iets te maken hebben met de nieuwe keuringseisen.
De Nolan heb ik in dit stukje niet genoemd. Die viel voor mij op voorhand al af door het feit dat deze een extern zonneschermpje heeft en deze als je 'm niet gebruikt als windvanger op je helm overeind staat.
--------------------------------------------------------------------------------
Omdat mijn Schuberth J1 nu wel erg fris begon te worden afgelopen donderdag een nieuwe helm gekocht . Normaal kocht ik altijd helmen van BMW zo heb ik de Systeem III evo, IV, IV evo en V gehad. Met de laatste twee veel problemen vwb tocht, lekkage en in de V het WSC1 communicatiesysteem van BMW wat niet waarmaakte wat ze beloofden. Kanshebbers waren 1) BMW endurohelm-zat niet lekker icm oordoppen. 2) De Arai TourX-Te luchtig bevonden voor de winter.3) Schuberth C2-Heerlijke helm mede door het zonnevizier maar ondanks de coating toch last van aandampen.
Na een plaatje gezien en de specificaties gelezen te hebben van de, toen nog niet leverbare, nieuwe Shoei Multitec besloten hierop te wachten. Een aantal keren voor niets langsgeweest bij Goedhart Motoren in Bodegraven maar donderdag jl was de helm binnen. Wat een (voor mij maat M 56/57) perfecte pasvorm. Het geweldige dubbel-D sluitsysteem en dat op een systeemhelm! Een helder en een getintvizier, standaard pinlock, een wisperkit tegen tocht en geluid, uitsparingen in de binnenvoering zodat de (zonne)bril niet tegen je hoofd gedrukt word en een slim systeem in de uitneembare wangkussens waardoor je speakers van bijv. je intercom in een handomdraai monteerd zonder dat deze tegen je oren drukken en altijd recht voor je oor zitten. Al met al een heerlijke systeemhelm vanaf € 399,- en de mijne ivm de matzwarte kleur € 439,- Niet echt goedkoop maar wel de centen waard!
Hoorde ook dat met ingang van 2007/2008 alleen nog maar helmen verkocht gaan worden met het dubbel-D sluitsysteem. Zou iets te maken hebben met de nieuwe keuringseisen.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
airoh sv 55 basic... goede systeemhelm , nog steeds in superaanbieding bij RAD 149 euro...prijs kwaliteit,een beste koop,met uitklapbaar zonnescherm in de helm gebouwd!!!Nu 3 maanden in m'n bezit...en wreed content!!
kijk op website RAD Wink
http://www.rad.be/nl/c/c/1-helmen/1-systeemhelmen.htm
kijk op website RAD Wink
http://www.rad.be/nl/c/c/1-helmen/1-systeemhelmen.htm
-
de Ron
Heb nu nog een Shubert C1, wel wat te groot gekocht waardoor hij wat lawaaierig is, ben wel erg blij met de ingewerkte "zonnebril". Heb de C2 al gaan passen doch eigenaardig genoeg voel ik hier een grote druk aan het voorhoofd. Heeft volgens mij toch een andere vorm dan een C1 !
Ik ga ook eens kijken naar de Shoei, en ik hoorde ook dat Shark met een systeemhelm op de proppen komt met ingebouwde zonnebril ...
Ik ga ook eens kijken naar de Shoei, en ik hoorde ook dat Shark met een systeemhelm op de proppen komt met ingebouwde zonnebril ...
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Klinkt ook goed, Goedhart zit bij mij om de hoek dus ga er vandaag of morgen even naar kijken. Ook het verhaal van de intercom spreekt me erg aan.Obiwan schreef:Reactie die ik eerder plaatste op het NL GSforum;
R100S '77, R1100RS '94