Hey,
ik kocht onlangs een BMW helm, sportintegral prorace. Ik nam daar meteen een donker vizier bij. Maar dit geeft een heel vervelend effect; Er hangt precies een waas voor het vizier bij volle zon, zo erg zelfs dat je het vizier moet openzetten om de baan goed te kunnen zien. Als ik mijn hand boven het vizier houd, en dus eigenlijk zorg voor wat schaduw op het vizier, is dat weg. In de schaduw is het zicht perfect. Het vizier is nog niet behandeld geweest, en het is geplaatst door de dealer. Ik ga nu eens proberen met het klare vizier met zonnebril.
Zijn er nog mensen die dit ondervinden?
Mvg
BMW helm sportintergral
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
ik heb er zo 1ne
wel zonder donker vizier (had ik vroeger had op andere helm) maar ben ik van afgestapt
vond het zicht met donker vizier maar niets
maar rare reflecties of een waas heb ik toch nog niet meegemaakt
wel zonder donker vizier (had ik vroeger had op andere helm) maar ben ik van afgestapt
vond het zicht met donker vizier maar niets
maar rare reflecties of een waas heb ik toch nog niet meegemaakt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik ben vandaag bij de dealer geweest. Voor mijn werk draag ik een systeem V helm en daar eens een donker vizier op gezet. En dat had hetzelfde effect. De dealer denkt ook dat het de reflexie is en dat daar dus weinig aan te doen is. Deze namiddag dan een rit gedaan met het klare vizier met zonnebril, en geen enkel probleem. Dus de keuze is snel gemaakt.
Bedankt voor jullie reacties.
Bedankt voor jullie reacties.
-
El Barto
Ik heb al enkele jaren dezelfde helm mét donker visier en ik vind het de beste op de markt.
Vroeger had ik in volgorde Lazer, Shoei, Shark en Suomi, maar ik wens die BMW niet meer te wisselen. Ook 's nachts rijd ik met dat donkere visier. Het is natuurlijk niet optimaal, maar ik zie er wel beter mee dan met die donkere van de vorige merken.
Van een waas heb ik nooit problemen gehad, wat ik wel zie is dat aan de buitenkant aan de randen een stukje begint af te pellen, precies dat er een beschermlaagje zit op de buitenzijde van het visier.
Vroeger had ik in volgorde Lazer, Shoei, Shark en Suomi, maar ik wens die BMW niet meer te wisselen. Ook 's nachts rijd ik met dat donkere visier. Het is natuurlijk niet optimaal, maar ik zie er wel beter mee dan met die donkere van de vorige merken.
Van een waas heb ik nooit problemen gehad, wat ik wel zie is dat aan de buitenkant aan de randen een stukje begint af te pellen, precies dat er een beschermlaagje zit op de buitenzijde van het visier.
R1150R Rockster
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971
R1200C
R45
K100RS CaféRacer
Ducati "Super"monster
Cars : Chrysler 300C - Chrysler Sebring conv. - Clubman Cooper S - Mercury Cougar XR7 conv. 1971