R850RT - Nieuwe motor gekocht

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ivo

R850RT - Nieuwe motor gekocht

Bericht door Ivo »

Zo, 2 weken geleden was het zo ver. Mijnen Deauville ingeruild voor ne nieuwe BMW R850RT.
Wat een verschil met mijn deauke, de beemer rijdt fantastisch, alleen spijtig dat ik nog niet boven de 4000 rpm mag de eerste 1000 km, maar allez, ik heb er al 250km opzitten. Dus binnenkort kunnen we de rest van het toeretal ook benutten. :wink:
Toch heb ik al een vraagje, mag je met een optmateIII de batterij bijladen of niet, of moet je een speciale batterijlader hebben?

groeten,

Ivo
John
Contacteer:

Bericht door John »

Nen Optimate III ís een knap stukje electronika en dus "een speciale lader". Maar zonder gekheid...ja mag dus gerust je batterij in topconditie houden met dat ding als met dit weer je brommer even op non-actief staat. :wink:
Enheuuu...welkom bij dit stelletje onverlaten!! :lol:
Josram

Bericht door Josram »

Ivo,
Wanner het nen nieuwe Rt is denk ik dat het niet nodig is om hem aan een batterij lader te hangen. Het is toch de bedoeling om er mee te rijden hé??? :D :D
Moest je hem als porselieinen beeldje willen gebruiken, en er nooit niet mee rijden, kan je het wel doen. Maar dan had je ook beter je vorige motor gehouden :lol: :lol:
Allé succes en welkom op het forum en rijden met die handel.
Greetz Jos
R60/5 zwart: R1200Rt sandkleur 2008
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Happy arrival and shoot er maar op los, met je vragen en suggestie hé!! :wink: Stoffel
Afbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

Je bent hier niet de eerste die zijn Deauville aan de kant heeft gezet!

Welkom op het forum en veel lees- en rijplezier.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
P@ul

Bericht door P@ul »

Ivo
Proficiat met je aankoop van een (R850RT) beemer.
Ik reed voordien ook met een Deauville. (Prachtige toer opstapmotor) Heb een viertal jaren geleden een R850RT gekocht en nog geen seconde spijt van gehad.
Ik leg mijn optimate bijna nooit aan, aangezien ik regelmatig een toerke doe.
Nog veel plezier met je nieuwe aanwinst. :lol:
mvg,
P@ul
Motorcycle always a trusty friend
John
Contacteer:

Bericht door John »

En om dat batterijke niet te lang stil te laten staan kan je, of beter, moet je mee ons ritje Zeeland rijden. Ambiance verzekert! :wink:
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ivo,

Welkom op het forum en proficiat met je aankoop. Batterijconditie hangt een beetje af van de omgevingstemperatuur waar je stalen ros is gestalt... Als ik m'n fiets parkeer bij mij thuis onder de car-port in dit weer heb ik een week maximaal en moet ik laden met de Optimate. Als ik 'm stal in de werkplaats (aan 12°C) heb ik meerdere weken. Maar ik heb een Optimate III, is prima spul !

Je zal wel een schat aan informatie vinden op ons forum, dus welcome :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
misterbean

Bericht door misterbean »

Zo te zien doet bmw gouden zaken.
Proficiat met de aankoop.

Greetz misterbean :wink:
de Ron

Bericht door de Ron »

Hallo Ivo,
ik heb ook een 4-tal jaarkes met een Deauvilleke rondgetuft ! Rij nu een 1,5 jaar met een R1150Rt. Ik gebruik hem niet dagelijks, dus als ik thuiskom na een rit hang ik er altijd de Optimate aan. Nooit enig startprobleem gehad !
groeten,
ronny
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Scarto

Bericht door Scarto »

Yvo,

Proficiat met de nieuwe aanwinst en nog veel rijgenot je toegewenst.

Groeten
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Jan Somers

Bericht door Jan Somers »

Ivo, als ex-deauville rijder kan ik je ook proficiat wensen. Veel plezier ermee. Den optimate gebruik ik als ik op voorhand weet dat ik bv een week of meer de RT niet kan gebruiken. :( Hiervoor is het stopcontact aan de zijkant van den RT wel bijzonder handig vind ik. We zullen elkaar wellicht eens tegenkomen op dit forum, een gezamenlijke rit, of ergens anders. Ik zal mijn hand opsteken als ik je op straat tegenkomen :lol:
Eerste moto was Deauville (Honda) nu R1150RT
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

misterbean schreef:Zo te zien doet bmw gouden zaken.
Proficiat met de aankoop.
Greetz misterbean :wink:
't Is daarom dat het Forum zo goed draait en er gemiddeld elke week een 5-tal nieuwe leden bijkomen. :wink:
Afbeelding
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Ivo,
Welkom. Een optimate kan geen kwaad voor de batterij. Hang die er maar gerust aan. Zo zal je vermijden dat je batterij snel kapot gaat als je dat stalen superros een paar weken niet gebruikt. Om maar te zwijgen over startproblemen op een morgen met schitterend weer terwijl je vrienden vertrekken voor een mooie tocht :evil: .
Suc6
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Plaats reactie