R65

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Francis
Contacteer:

R65

Bericht door Francis »

Hallo iedereen,

Ik loop al een tijdje met mijn gedacht op nen R45/65 oldtimer....
Ben al naar 1 exemplaar gaan kijken, der is flink wat werk aan, en das just wat dak zoek 8)
Ik heb nog geen beslissing genomen, en ik vraag me eigenlijk een beetje af, wat de dingen zijn waar ik bij dat model zo een beetje op moet letten, om geen kat in de zak te kopen.
Iemand ervaringen met dit model misschien ?
Want voor zover ik op dit forum zie, zijn de oldtimers hier bikes die ouder zijn dan dit model ...
Vanaf wanneer ist eigenlijk nen oldtimer ???
Ik probeer eigenlijk uit te zoeken, wat ik kan uitgeven, om geen uit de hand lopende restauratie aan men been te hebben ... Ik mag er een beetje werk aan hebben, maar ik moet het meeste wel alleen af kunnen :wink: En alleen kan je vb geen motorblok uitbouwen ...
De machine die ik tot nu toe gezien heb is een oude politiemachiene met meerdere ontbrekende delen, vraag me een beetje af of dat te vertrouwen is ....

Alvast bedankt voor elke tip hier !!!
Francis
Francis, r12rt

Teekitiesie iedereen, want dat doe ik ook :!:

Microsoft is not the answer, microsoft is the question.
My answer is NO !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

hier spreek je toch uw eigen een beetje tegen
je zoekt iets met veel werk aan

en dan mag er toch niet veel werk aan zijn :?

zorg dat motornr en chassis nr dezelfde zijn

kijk of de motor los zit
test de versnellingsbak en de koppeling (opzitten en schakelen vooruit en achteruit bewegen af en toe de koppeling eens intrekken en loslaten)
zet hem op middenbok en draai eens aan het achterwiel om eventueel vreemde kardan geluiden waar te nemen
kijk of het frame niet te hard of kapot geroest is

de rest is carroserie werk
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

Je hebt gelijk ze Gonzo, merkte da ook bijt herlezen :oops:
Wat ik eigenlijk bedoel, kzit er niks mee in dak der een jaar of zo werk aan heb, maar da werk moet ik wel aan kunnen ...
Ik had dus moete zeggen, kzit der nie mee in om der lang werk aan te hebben, maar tis afhankelijk van wat voor werk. Zo kan ik vb geen bussen in zen kopserie steken (nog nooit gedaan)...
PS op de fiets die ik gaan bekijken ben ontbrak de koppelingskabel ....

Bedankt voor de reactie hoor !!!
Francis, r12rt

My answer is NO !
Iron Gonzo

hoi francis
het was aangenaam kennis maken :wink:
SUC6 met de toekomstplannen :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
rob_beemer

Bericht door rob_beemer »

misschien ook eens kijken naar:
• speling op het achterwiel (lagers kapot?)
• Of de cilinders, zuigers en versnellingsbak nog goed zijn, valt natuurlijk moeilijk van buitenaf te controleren...
• Zijn de schijfremmen versleten?

Je moet er rekening mee houden dat je aan nieuwe of tweedehands onderdelen van zo'n machine wel snel wat geld kwijt bent.

Als je tijd hebt kan je nu en dan wel onderdelen op de kop tikken. Kijk daarvoor zeker eens op de Duitse ebay (bij de Motorteile) of op marktplaats.nl voor onderdelen.

Groeten,
Rob
CROW

Bericht door CROW »

Ik heb een R65 van '84 en ik heb daar 500 euro voor gegeven
hij is kompleet maar ligt helemaal uiteen.
ben juist bezig de kader aan het herspuiten.
Ik dacht vanaf 25 jaar is het oldtimer maar dat kan ook 20 j zijn geen idee,bij mij is het een bezigheid en ben niet gehaast om hem volledig af te krijgen op een bepaalde datum, t'is meer een hobby
Iron Gonzo heeft me geholpen aan een manuel voor dat bakske en daar heb ik al veel plezier aan gehad,ook hulp van Raf's motorschop in Hamme is bangelijk
groetjes
PabloElFlamenco

Bericht door PabloElFlamenco »

Auto's zijn "legaal" oldtimer na 25 jaar, dus met grote consequenties verband houdend met (mogelijkheid tot sterk verminderde) verzekeringspremie (maar met limieten wat betreft gebruik van het voertuig!), verminderde technische controle, enz.

Ik weet niet of dat hetzelfde is bij motorfietsen, maar denk van wel (technische controle is er natuurlijk niet bij motoren!)

Pablo
Uit één blok metaal gehouwen (...de motor...)
Lid van bmw-mc-vl (...de rijder...)
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

He allemaal,
Ne reuze merci voor de antwoorden :!:
@ Crow : gij zij precies van uit men geburen ??
Francis, r12rt

My answer is NO !
rob_beemer

Bericht door rob_beemer »

over het oldtimer-zijn-of-niet moet je eens effe een zoekactie doen op dit forum. Er zijn al een aantal topics over opgestart.

@ Francis: ik ben ook uit de geburen (Sint-Niklaas) :-)
tot in den draai!

Groeten,
Rob
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Oldtimer vanaf 25 jaar
Verzekering 50 euro
Rijtaks 28 euro

Een R45 of 65 is geen gegeerde moto maar even degelijk als die andere tweekleppers. Alle nieuwe stukken aan aanvaardbare prijzen te vinden (buiten de BMW dealers) Vb. http://www.gummikuh.be
Op oldtimerbeurzen (vb Wieze) vindt men ook een overvloed aan stukken.

Niet teveel geld aan geven want marktwaarde blijft laag.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
CROW

Bericht door CROW »

Francis schreef:He allemaal,
Ne reuze merci voor de antwoorden :!:
@ Crow : gij zij precies van uit men geburen ??

ACHHJA ,??? vanwaar ben ik dan ??
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

Oldtimer vanaf 25 jaar
Verzekering 50 euro
Rijtaks 28 euro

allemaal goe en wel, ben zelf ook aan het uitzien voor een verzekering voor nen oldtimer - Yamaha XT 500 van 1979
Ben effe gaan horen bij makelaar,bovenstaande klopt wel maar wat een beperkingen is bijna ni doenbaar .
Vb ; rijden met oldtimerplaat en verzekering houdt in :
- alleen rijden tussen zonsopgang en zonsondergang
- je mag je max.25 km van je opgegeven adres begeven.
- verder alleen toegestaan om van en naar een erkende manifestatie van oldtimers te rijden.

Dus voorde meesten is zoiets niet haalbaar en dan wordt het een tweede bijkomende verzekering en die kost algauw wat meer centjes,in mijn geval voorstel van verzekering aan 141 € als tweede motor maar met beperkingen van alleen sturen en max. 1000 km / jaar :evil: maar daar kan ik moeilijk mee akkoord gaan ,dus ben nog aan het uitkijken hoe het beter en goedkoper kan,mischien iemand tips.
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Iron Gonzo

TRIUMPH TROPHY SE
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ oer gs'er: vloeken mag ook niet... :wink:
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
spoorman

Bericht door spoorman »

Ik betaal voor mijn R26 van 1958 een verzekering van €66,42 bij Ethias moest er wel 2 polissen hebben om oldtimer te kunnen verzekeren,mag wel geen woon-werk verkeer rijden en tegen mij hebben ze verteld dat er geen oldtimerplaten meer bestaan.
LOMAX

Bericht door LOMAX »

http://www.bfov.be/nl_0409/verzekering/ ... ingen.html
Dit is volgens mij een niet te kloppen formule. Je moet dan wel lid zijn van een oldtimerclub die aangesloten is bij BFOV (Belgische Federatie voor Oude Voertuigen). En je vindt in Be maar twee kantoren waar je terecht kan, tenzij je alles per post wil regelen.
Voordelen zijn dat je onbeperkt ver weg mag rijden, bijeenkomst of niet, zelfs in buitenland. En er is in de polis meteen een assitance inbegrepen, die zelfs tot in het buitenland komt helpen, wel met beperking van x kilometer over de landsgrenzen. Zonsopgang en ondergang wordt ook niet toegepast, als het vtg is voorzien van de juiste verlichting. En de prijs is ook heel goed, zeker als je meer dan één vtg wil verzekeren.
Maar!: dit is dan allemaal verzekeringtechnisch gesproken, je bent dus in orde in geval van ongeval. Als je wordt tegengehouden door meneer agent, dan krijg je in het slechtste geval wel een boete omdat je de regels voor gebruik van oldtimerplaten overtreedt, regels die opgelegd worden wegens het betalen van lage wegenbelasting dus.
In de betere boekhandel koop je best de Belgische Oldtimergids, een dik naslagwerk dat ook wel op oldtimerbeurzen wordt aangeboden, kost iets van een 15 euro, en daar staat alles meer dan haarfijn in uitgelegd.
Ik heb er enkele jaren een oldtimer verzekerd gehad, alleen de beginprocedure is wat omslachtiger dan naar je eigen makelaar stappen.
CROW

Bericht door CROW »

Dus voorde meesten is zoiets niet haalbaar en dan wordt het een tweede bijkomende verzekering en die kost algauw wat meer centjes,in mijn geval voorstel van verzekering aan 141 € als tweede motor maar met beperkingen van alleen sturen en max. 1000 km / jaar :evil: maar daar kan ik moeilijk mee akkoord gaan ,dus ben nog aan het uitkijken hoe het beter en goedkoper kan,mischien iemand tips.[/quote]

amaai dat betaal ik nu nog niet voor mijne GS
Iron Gonzo

ik heb eens weesten vragen aan verzekeringsmaatschapij

verkeerstax 29.62€ (ieder voertuig vanaf 25jaar)
verzekering tussen de 125 a 150€ (is goedkoper dan een brommer :shock: )
biv 62€

en dan mag je rijden waar en wanneer je wil

een moto op oldtimer zetten kan zelfs nog duurder uitkomen bij sommige maatschappijen :?
TRIUMPH TROPHY SE
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

IRON GONZO schreef:ik heb eens weesten vragen aan verzekeringsmaatschapij

verkeerstax 29.62€ (ieder voertuig vanaf 25jaar)
verzekering tussen de 125 a 150€ (is goedkoper dan een brommer :shock: )
biv 62€

en dan mag je rijden waar en wanneer je wil

een moto op oldtimer zetten kan zelfs nog duurder uitkomen bij sommige maatschappijen :?
en bij welke maatschappij,dan kan ik dit even voorleggen aan mijn makelaar.
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Iron Gonzo

in mijn geval winterthur :wink:
TRIUMPH TROPHY SE
Francis
Contacteer:

Bericht door Francis »

@Crow
ACHHJA ,??? vanwaar ben ik dan ??
Sorry voor de late reactie, had je vraagske uit het oog verloren ...
Als je bij de raf gaat moet je der niet al te ver uit de buurt wonen he :wink: :?: Raf is geen 10 minuten van mijn deur :wink: :lol:
Als je een handje te kort komt met je restauratie, just shout (want dan zijn we "bijna"buren he) :!: :wink:
Francis, r12rt

My answer is NO !
CROW

Bericht door CROW »

Ik ben van Grimbergen,ik ga niet naar een garage omdat ze dichtbij is, ik ga naar een garage waar ze weten met wat ze bezig zijn,en die de mensen niet in't zak zetten,
Plaats reactie