Michelin Pilot Road
Moderator: GVN
@ moh_fan.moh_fan schreef:BT-020's voor en achter. Voor gaat 20K en achter 30K mee. Ga op mijn nieuwe 1200RT zeker de Michelin's erop leggen. Ik lees hier alleen maar goede recenties. Wat ligt er eigenlijk nieuw onder een 1200RT?
Ik heb zopas BT 21 op mijn RT 1200 laten leggen, die zouden lager moeten meegaan.
Voor de ronde prijs van 285 alles in (wel zonder koffie)
Groetjes
-
Relax
Vraagje: ik rij al tijdje gemengd, ttz vooraan BT020 (het kreng kost te veel om nieuw weg te gooien), achteraan MPR.
Nu heb ik, sinds ik zo rij, de indruk dat m'n voorwiel een eigen koers wil varen. Hebben die merken een dusdanige hekel aan elkaar dat ze zoiets gaan doen of is de MPR zoveel stabieler?
Nu heb ik, sinds ik zo rij, de indruk dat m'n voorwiel een eigen koers wil varen. Hebben die merken een dusdanige hekel aan elkaar dat ze zoiets gaan doen of is de MPR zoveel stabieler?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wat een rethorische vraag zeg! Als je zelf ondervindt dat je voorwiel een eigen leven leidt (of bij jou lijdt) dan is het toch duidelijk dat je er niet tevreden over bent. Vervangen die handel en blijven bij wat voor jou het beste is MPR of niet soms? Of heb ik ergens een onderligende gedachte gemist in je voor de hand liggende vraag?
Stoffel
Stoffel
-
Relax
Ergens mis je wel iets.
Ik rij al 3.5 jaar en 93.000 km op BT020 en heel tevreden. Toch 'ns andere proberen, dus MPR. 'k Had nog een voorband BT liggen, dus die moet er eerst door. Achterband reeds vervangen.
Die BT020 gaat zich nu gedragen zoals nooit tervoren. Leek mij aardig stabiel en je kon er een hoek mee om, maar nu gaat ie wazig sturen. Ik voel het alleen bij rechtdoor rijden, dus in bochten geeft ie geen krimp.
Ik rij al 3.5 jaar en 93.000 km op BT020 en heel tevreden. Toch 'ns andere proberen, dus MPR. 'k Had nog een voorband BT liggen, dus die moet er eerst door. Achterband reeds vervangen.
Die BT020 gaat zich nu gedragen zoals nooit tervoren. Leek mij aardig stabiel en je kon er een hoek mee om, maar nu gaat ie wazig sturen. Ik voel het alleen bij rechtdoor rijden, dus in bochten geeft ie geen krimp.
-
Iron Gonzo

kan je hem kleiner maken AUB
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Al geprobeerd om je stuur vast te houden?Relax schreef: Nu heb ik, sinds ik zo rij, de indruk dat m'n voorwiel een eigen koers wil varen.
Nee, alle gekheid op een stokje: Kijk de slijtage na (ook ongelijkmatige), de bandendruk, eventuele onbalans, speling op lagers etc. BT020 durft op voorband naar 't einde toe wat 'golvende slijtage' te vertonen nabij het midden. De juiste benaming ontsnapt me even.
Zoals je weet ben ik ondertussen grote fan van de Metzeler Z6..na vele sets BT020. Heb 't gauw even opgezocht. Momenteel zit ie er achteraan ca 17.000km op, vooraan ca 14.000. Hoewel de achterste vierkant wordt wegens te weinig Ardennen komt dit al in de buurt van de levensduur van mijn BT020's. En gezien de regen vandaag met bakken uit de lucht viel hoor je mij zeker niet klagen: dit is topklasse.
-
Relax
Toch wel. Ik vroeg geen oplossing (ik weet ook dat ik er iets moet aan doen, waarschijnlijk op de manier die jij aangeeft), ik vroeg uitleg.Stoffel schreef:Die randinformatie kan en kon ik niet uitmaken uit je eerdere post. Als je het zo ziet kan je idd gaan afvragen of je misschien één band hebt van mindere kwaliteit.
En idd die avatar is way too big! Verkleinen die handel aub.
Stoffel
Kan zijn dat er iets scheelt aan de band. Ff laten checken volgende week.
De slijtage van die band ken ik en dat is het niet.Xavier schreef:Al geprobeerd om je stuur vast te houden?Relax schreef: Nu heb ik, sinds ik zo rij, de indruk dat m'n voorwiel een eigen koers wil varen.
Nee, alle gekheid op een stokje: Kijk de slijtage na (ook ongelijkmatige), de bandendruk, eventuele onbalans, speling op lagers etc. BT020 durft op voorband naar 't einde toe wat 'golvende slijtage' te vertonen nabij het midden. De juiste benaming ontsnapt me even.
Zoals je weet ben ik ondertussen grote fan van de Metzeler Z6..na vele sets BT020. Heb 't gauw even opgezocht. Momenteel zit ie er achteraan ca 17.000km op, vooraan ca 14.000. Hoewel de achterste vierkant wordt wegens te weinig Ardennen komt dit al in de buurt van de levensduur van mijn BT020's. En gezien de regen vandaag met bakken uit de lucht viel hoor je mij zeker niet klagen: dit is topklasse.
Ik blijf ff bij MPR. Eerst de volledige set-up 'ns uittesten. De achterband bevalt goed. Als de voorband ook zo goed is, wordt het binnenkort goedkoper, daar z'n opvolger al verkocht wordt.
-
HanzThePanz
Oud topic... toch maar even proberen:
Ik heb inmiddels 18.000 km achter de rug met mijn Metzeler RoadTec's Z6 en wil vanwege de lovende kritieken bij 20.000 km de nieuwe Pilot Road 2 om laten leggen op mijn R1200RT.
Van een bandenboer kreeg ik echter te horen (letterlijk):
"De Pilot Road 2 is niet geschikt voor de BMW R 1200 RT, je hebt hiervoor een speciale Pilot Road "K "uitvoering.
Deze zijn voorradig en kunnen hier terplekke gemonteerd worden op de motor."
Huh??? "K" uitvoering? Zegt iemand dit iets?
Overigens, Xavier heeft helemaal gelijk. De Metzelers zijn nog steeds niet versleten en worden alleen wat vierkant. Maar ze blijven desondanks goed sporen, ook in de regen, iets wat ik van de BT's (die ik de afgelopen 14 jaar heb gehad) pertinent kan ontkennen!
Ik heb inmiddels 18.000 km achter de rug met mijn Metzeler RoadTec's Z6 en wil vanwege de lovende kritieken bij 20.000 km de nieuwe Pilot Road 2 om laten leggen op mijn R1200RT.
Van een bandenboer kreeg ik echter te horen (letterlijk):
"De Pilot Road 2 is niet geschikt voor de BMW R 1200 RT, je hebt hiervoor een speciale Pilot Road "K "uitvoering.
Deze zijn voorradig en kunnen hier terplekke gemonteerd worden op de motor."
Huh??? "K" uitvoering? Zegt iemand dit iets?
Overigens, Xavier heeft helemaal gelijk. De Metzelers zijn nog steeds niet versleten en worden alleen wat vierkant. Maar ze blijven desondanks goed sporen, ook in de regen, iets wat ik van de BT's (die ik de afgelopen 14 jaar heb gehad) pertinent kan ontkennen!
Don't fix it if it ain't broken...
-
HanzThePanz
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik lig met PR2 op m'n Roadster, ben even gaan kijken en zag niks speciaals gemarkeerd staan.
Opgelegd door m'n BMW Motorrad dealer, ondertussen 1500 Normandische kilometers met duo en bagage later ben ik er super tevreden van...
Opgelegd door m'n BMW Motorrad dealer, ondertussen 1500 Normandische kilometers met duo en bagage later ben ik er super tevreden van...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Achterslof PR2 !
Daarnet bij Roegiers in Sleidinge nen PR2 laten leggen achteraan op mijne GS. De PR1 was zelfs niet meer voorradig en moest besteld worden. Ik heb dan maar geopteerd voor de "2", een beetje tegen mijn principe, want ik wil eenzelfde soort band zowel vóór als achter.
Mijn voorste PR1 zal nog wel een tijdje uithuilen, maar ik hoop dat het Michelin-parlement toch binnen afzienbare tijd zal beslissen om ook de PR2 voorband voor de GS uit te brengen, met hieldiameter 19 welteverstaan dus !
Mijn voorste PR1 zal nog wel een tijdje uithuilen, maar ik hoop dat het Michelin-parlement toch binnen afzienbare tijd zal beslissen om ook de PR2 voorband voor de GS uit te brengen, met hieldiameter 19 welteverstaan dus !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
-
xantingo
- Contacteer:
Laat je bevindingen binnenkort eens horen als het kan, ik rij momenteel op PR1 en zou graag volgende keer de PR2 monteren, maar mijn voorband gaat er eerder aan zijn dan mijn achterband.
Ik zou het zonde vinden om de achterband te moeten weggooien omdat de voorband versleten is. Moesten de PR1 en de PR2 echt niet samengaan, zal ik noodgedwongen verder rijden op PR1...
Ik zou het zonde vinden om de achterband te moeten weggooien omdat de voorband versleten is. Moesten de PR1 en de PR2 echt niet samengaan, zal ik noodgedwongen verder rijden op PR1...
...R1200RT... -
noppenrijder
Alain, ik moet na het WE beslissen om ander schoeisel op mijn 12GS te leggen; graag uw bevindingen; ik twijfel tss PR, BW en Scorpion Sync (ik las eens in een test dat dit infeite een opgesneden diablo is)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik rij vooraan met BT-020NT en achteraan met PR2 ; geen problemen.xantingo schreef:Laat je bevindingen binnenkort eens horen als het kan, ik rij momenteel op PR1 en zou graag volgende keer de PR2 monteren, maar mijn voorband gaat er eerder aan zijn dan mijn achterband.
Als de BT-020 versleten is, komt er ook een PR2 op.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

Vandaag eens naar Michelin getelefoneerd. Daar bevestigt men dat er voor de BMW R1200RT en K1200GT inderdaad een aparte Pilot Road 2 "B" bestaat. Wat het juiste verschil is wist men niet. De laadindex is in ieder geval identiek aan de gewone PR2.KimG schreef:Ik kreeg van de bandenboer te horen dat er voor achteraan op de R1200RT een Pilot Road 2 "B" zou bestaan. ????
Grtn,
Kim
vriendelijke motorgroeten,
Kim